Pagina 2 van 2

Geplaatst: 16 jul 2007 16:56
door corniel
Laten we het 'wetenschappelijk' benaderen: Het is een intressante theorie, maar we hebben gezien het aantal etappes dat er tot dus ver gereden zijn, niet voldoende data om het te statistisch te staven.

En gisteren was er een lastige - zo meent men - afdaling in het parcours. Over de andere dagen heb ik - net als Havana - niet het idee dat het er significant meer zijn dan andere jaren.

Geplaatst: 16 jul 2007 17:07
door speric
Ik denk dat het eerder nerveus koersverloop en vermoeidheid de veroorzakers zijn, dan te stijve fietsen ..

Geplaatst: 16 jul 2007 17:21
door wouterf
Ducrot heeft alleen het punt van Merckx aangehaald. Als fabrikant (want zo had Merckx het gezegd) zeggen dat je geen frames onder de één kilo maakt, kan natuurlijk net zo goed als excuus/smoes worden gebruikt omdat het je niet lukt op een waardige manier een licht frame te maken...

Veel van de valpartijen zijn ook niet volledig in beeld geweest en/of verklaard, dus het is ook weinig praktisch om de oorzaak te bespreken. Dat is op het moment alleen maar gissen.

Geplaatst: 16 jul 2007 19:42
door scepticus
En de carbon Merckx fietsen zijn eerder te slap dan te stijf...

Geplaatst: 17 jul 2007 00:05
door ultra_ivo
[quote="thunderroad"]
Wat was er nu eigenlijk precies met o'grady gebeurd?[/quote]

Uit de interviews met andere Australiërs op cyclingnews.com over dat hij gevallen is en een paal heeft geraakt.

Geplaatst: 20 jul 2007 15:34
door IBAN
Die O'Grady staat bekend als notoire brokkenpiloot. dus om daar nou die prachtige Cervélo de schuld van te geven!!!!