Pagina 2 van 3
Geplaatst: 06 aug 2007 20:57
door campasuper
Als het gaat over systeemwielen is Marchisio zo ongeveer het beste wat er te koop is, al heeft CXP33 wel mijn voorkeur bij 110 kg oid. Ikzelf ben niet kapot van Rigida velgen. De verbinding van de "hoepel" ( de las in de velg ) is mi van inferieure kwaliteit tov Mavic CXP33. Op die verbinding na is de velg verder wel sterk. Wellicht zijn er mensen met andere ervaringen, maar dit is mijn ervaring / mening.
Geplaatst: 07 aug 2007 00:00
door remcobr
alles leuk en aardig maar niemand geeft aan wat nou degelijk beter is cpx of circuit van easton?
Misschien dat iemand hier doorslag gevend in kan zien.
Alvast bedankt
Geplaatst: 07 aug 2007 00:11
door scepticus
remcobr schreef:alles leuk en aardig maar niemand geeft aan wat nou degelijk beter is cpx of circuit van easton?
Definiƫer 'beter'

Geplaatst: 07 aug 2007 01:34
door scepticus
Voor E 250 niet, maar voor E 350 moet je wel een setje Circuits kunnen vinden.
Geplaatst: 07 aug 2007 11:16
door roadster
Scepticus schreef:(Voor E 250 niet, maar voor E 350 moet je wel een setje Circuits kunnen vinden.) Perhaps we should stop lusting after Obermayers and spend our money on something more pleasurable like chocolate, vodka or pornography.
Fixie.tk
Die uitspraak doet me denken aan een wat oudere top-voetballer die onthulde: 'ik heb het meeste geld uitgegeven aan dure auto's en mooie vrouwen en de rest heb ik verbrast'.
Geplaatst: 07 aug 2007 11:29
door scepticus
Ik heb m niet eens zelf verzonnen maar gejat van iemand op WeightWeenies...
Geplaatst: 07 aug 2007 17:09
door remcobr
ja oke maar ik zal voor die easton velgen anders nog wel 350 neer willen tellen als deze ook zo goed zijn.
Ze zien er wel erg gelikt uit in mijn ogen.
Bedankt.
De cxp velgen vind ik zelf niet echt heel mooi maarja wel 100 euro goedkoper.
Maar waarom is niemand positief over de circuit velgen van easton vraag ik me af??
Geplaatst: 07 aug 2007 17:55
door fietsernl
Die Easton Circuit hebben te weinig spaken voor 110kg. Beste is gewoon die rigida DP18 handgespaakt, met 36 spaken. Deze combinatie is echt bomvrij.
Dirk
Geplaatst: 08 aug 2007 13:10
door ilko
Ik denk dat Circuits nog net zouden kunnen. Vista's zou ik niet doen (minder spaken). Maar hoe dan ook zal een goed gespaakte set DP18/CXP33 steviger zijn...
Geplaatst: 09 aug 2007 01:47
door jsparie
Ondanks minder spaken komen de vista SL gewoon super uit objectieve testen. Zijn gewoon heel erg stijf. Met name het achterwiel is stijfer dan de meeste handgespaakte wielen en zeker niet minder sterk. Minder spaken wil niet altijd zeggen minder stevig. Ook met slechts 20 spaken in het achterwiel heb ik met 88 kg nog geen milimeter slag in mijn cosmic carbon sl gekregen terwijl dit bij mij vroeger met handgespaakt (en paar kilo minder gewicht) wel regelmatig voorkwam.
Maar even voor de vraagsteller. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik snap dat je graag DE beste wilt hebben, maar meerdere genoemde opties zijn prima.
Geplaatst: 09 aug 2007 11:57
door roadster
JSPARIE schreef >Ondanks minder spaken komen de vista SL gewoon super uit objectieve testen. Zijn gewoon heel erg stijf.
Dat klopt.
>Met name het achterwiel is stijfer dan de meeste handgespaakte wielen en zeker niet minder sterk.
Hangt er van af welke materialen je voor handgespaakt gebruikt !!! Heb je daar testen van gelezen ? Ik denk het niet want zowel FIETS als TOUR verdommen het de laatste jaren om hand gespaakte, traditionele, wielen mee te nemen in een test !! Dat noem ik commerciele fietsbladen doping ofwel prostitutie door de adverteerders. In de laatste testen van traditionele wielen in TOUR bleek dat deze super sterk(en relatief goedkoop) waren en slechts 1 nadeel hadden; ze zijn niet echt mooi. Ik heb liever een wat minder mooie vrouw die wel kan koken, en zo........ .
En hoe goed zijn de Vista naven ? Kunnen naven uberhaupt beter, makkelijker te onderhouden, zijn dat DuraAce naven ?