Pagina 2 van 3
Geplaatst: 09 feb 2008 17:50
door wivo_6
Trek en Campa is toch een prachtige combinatie!!
Succes er mee.
Geplaatst: 09 feb 2008 20:48
door madonex
Ik denk dat je ongeveer de beste fiets hebt die je kan samenstellen.
- Trek Madone 6.9 Pro
- Lightweight wieltjes
- Campagnolo Record, al is de nieuwe Sram groep de eerste groep onder de 2000 gram.
Maar mooi speeltje, zou graag willen ruilen. Ben benieuwd naar je ervaringen!
Geplaatst: 09 feb 2008 21:08
door timper
Schitterende fiets !
Geplaatst: 09 feb 2008 22:08
door hero
Pffieuww, prachtige fiets! Ik heb vanmiddag voor het eerst op de 5.2 Madone gezeten, vond dat al een genot. Ben benieuwd naar je ervaring van vanmiddag..
Geplaatst: 09 feb 2008 23:31
door specialfox
Een korte rit, eerst naar FM, mijn trapfrequentie werkte nog niet op polar CS 600, en er waren geen beschermstukjes geplaatst thv kabels. Nadien een 40 km gereden, laatste 20 km mee met een wielerclub, ze waren wel jaloers van mijn fiets, ik was jaloers van hun prestatie. Hadden namelijk reeds 180 km gereden door het Vlaamse heuvelland. Zij hadden de benen, maar ik toch maar mooi het mooiste materiaal. Ik had geluk, ze moesten juist naar mijn gemeente om daar een douche te nemen. Het was wel zalig fietsen met zo'n weer. Fiets stuurt precies, was wel wat hard, maar had beide banden opgeblazen tot 8 bar. Maar je voelt wel elke versnelling met zo'n laag gewicht.
Geplaatst: 10 feb 2008 19:58
door composite
@ Madonex: De Red groep van SRAM is niet de eerste groep onder de 2000 gram......
Campagnolo heeft al langer de Record groep, en die is als je vergelijkbare onderdelen/maten neemt ook onder de 2000 gram (wel 8 gram zwaarder dan Red).
SRAM vindt het alleen nodig om dat rond te schreeuwen, maar Campa heeft dit dus al wat langer (sinds Record'07).
Geplaatst: 10 feb 2008 23:32
door litespeed
Mooie bak hoor! Wulpse vormen!
Wel apart dat de zitbuis verspringt: het gedeelte waar de zadelpen insteekt zit niet boven de rest van de zitbuis. Niet logisch.
Verder vind ik de enorme magneet voor de snelheidssensor, vooral op deze lichte fiets, geen gezicht. Ik zou een mini-magneetje op een spaak plakken.
Veel rijplezier in ieder geval!
Geplaatst: 11 feb 2008 01:32
door -robin-
litespeed schreef:
Verder vind ik de enorme magneet voor de snelheidssensor, vooral op deze lichte fiets, geen gezicht. Ik zou een mini-magneetje op een spaak plakken.
Helaas heb ik geen setje in mijn garage staan om het even te controleren, maar zat er op LightWeights al niet standaard een magneetje, waardoor je er geen extra op moet monteren maar gewoon de sensor een beetje deftig afstellen volstaat
Geplaatst: 11 feb 2008 08:42
door composite
De plaats van de ingelamineerde magneet is hier ook aangegeven op de velg. Dat is namelijk de witte/zilveren stip, precies tegenover het ventiel.
Geplaatst: 11 feb 2008 08:53
door litespeed
Composite schreef:De plaats van de ingelamineerde magneet is hier ook aangegeven op de velg. Dat is namelijk de witte/zilveren stip, precies tegenover het ventiel.
Aha, dat dacht ik ook al. Ik was alleen niet zeker van mijn zaak. Dan kan de spaakmagneet eraf en de fiets op weg naar sub 6kg!

Geplaatst: 11 feb 2008 10:55
door timo2.0
Dat hangt er vanaf of je ook nog met andere wielsets wil rijden en waar dan de sensor moet zitten. Ik heb bij mijn wielen met Mavic Open Pro velg het magneetje (van Cateye) om een spaaknippel geklemd en daardoor zit hij op dezelfde plaats als het gelamineerde magneetje in mijn Lightweight voorwiel. Maar bij hogere velgen zonder gelamineerd magneetje krijg je dit niet voor elkaar en is een los magneetje op de spaak van de LW noodzakelijk.
Geplaatst: 11 feb 2008 11:40
door litespeed
Ok, klinkt ook logisch. Maar dan wel een mini-magneet...