Pagina 2 van 3

Geplaatst: 23 jun 2008 00:02
door foosho
Waarom loop je niet gewoon ff naar de FM, die heeft als het goed is gewoon de juiste spulletjes liggen en is 't met een paar minuutjes gepiept...

Geplaatst: 18 nov 2008 16:11
door woutre
Ga m'n Topkey vork kortwieken, maar kan je de nut gewoon voorzichtig naar beneden tikken?

Geplaatst: 18 nov 2008 16:20
door bianchisl3
Woutre schreef:Ga m'n Topkey vork kortwieken, maar kan je de nut gewoon voorzichtig naar beneden tikken?


Als die er al in zit is het antwoord ja, maar wel voorzichtig. Er bestaat speciaal gereedschap om de expander recht te houden (zie link), als je dat niet hebt dan kun je er ook een lange bout indraaien en voorzichtig doortikken.
Voor alle duidelijkheid als het een nieuwe fullcarbon vork is mag je geen expander voor aluminium gebruiken!

http://www.bikeparts4u.nl/shop/product_ ... cts_id=530

Geplaatst: 18 nov 2008 16:31
door thijsmerak
Foosho schreef:Waarom loop je niet gewoon ff naar de FM, die heeft als het goed is gewoon de juiste spulletjes liggen en is 't met een paar minuutjes gepiept...


Dit is de beste oplossing die in dit topic gegeven wordt.
Waarom zelf het risico nemen, als iemand met ervaring dit beter kan?

Geplaatst: 18 nov 2008 16:35
door seger
thijsmerak schreef:Dit is de beste oplossing die in dit topic gegeven wordt.
Waarom zelf het risico nemen, als iemand met ervaring dit beter kan?


Het is leuk om ook zelf aan je fiets te sleutelen. Daarnaast is het ook nog veel goedkoper. Als je voor elk wissewasje naar de FM moet, schiet dat ook niet op. Bovendien kun je door het zelf te doen je fiets pas echt helemaal maken zoals je het hebben wilt.

Geplaatst: 18 nov 2008 16:42
door woutre
Seger schreef:
thijsmerak schreef:Dit is de beste oplossing die in dit topic gegeven wordt.
Waarom zelf het risico nemen, als iemand met ervaring dit beter kan?


Het is leuk om ook zelf aan je fiets te sleutelen. Daarnaast is het ook nog veel goedkoper. Als je voor elk wissewasje naar de FM moet, schiet dat ook niet op. Bovendien kun je door het zelf te doen je fiets pas echt helemaal maken zoals je het hebben wilt.


Jij snapt hem ;), helemaal als je goed van tevoren nadenkt bij wat je doet.

Geplaatst: 18 nov 2008 16:50
door jona91
hej, als het om een nieuwe vork gaat kan je op 2 cm van de rand al eens testen en achteraf pas definitief, je hebt toch wrs en 8-tal centimeter vorkpijp over

Geplaatst: 18 nov 2008 17:38
door perik
Woutre schreef:
Seger schreef:
thijsmerak schreef:Dit is de beste oplossing die in dit topic gegeven wordt.
Waarom zelf het risico nemen, als iemand met ervaring dit beter kan?


Het is leuk om ook zelf aan je fiets te sleutelen. Daarnaast is het ook nog veel goedkoper. Als je voor elk wissewasje naar de FM moet, schiet dat ook niet op. Bovendien kun je door het zelf te doen je fiets pas echt helemaal maken zoals je het hebben wilt.


Jij snapt hem ;), helemaal als je goed van tevoren nadenkt bij wat je doet.


Inderdaad, lekker zoveel mogelijk zelf sleutelen! Als je een beetje zorgvuldig te werk gaat doe je zo'n klusje net zo goed als een fietsenmaker, en er zitten heus geen risico's aan.

Geplaatst: 18 nov 2008 17:54
door dogestyle
Ik heb dit handige apparaatje aangeschaft, merkte dat het zonder toch moeilijker recht zagen was....

http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=16093

Groet

Geplaatst: 18 nov 2008 19:50
door jlintl
kleine tipp voor je begint met zagen:

een beetje plakband (duc tape bvbld.) strak om de buis heen - als je ook maar iets te lomp bezig bent scheur je aan het einde geen vezels uit op die manier.

Geplaatst: 18 nov 2008 21:51
door jsparie
havana schreef:Beetje smeermiddel spuiten tijdens het zagen wil ook wel helpen. Brunox of WD-40, werkt beiden prima.


Aangezien WD-40 ook een "oplossende" werking heeft, in hoeverre kan dit kwaad bij de hars die gebruikt wordt voor carbon?

Geplaatst: 19 nov 2008 17:05
door wasbeer2006
naderhand boven op de zaagsnede secondelijm en het schuurt niet en er komt geen vuil in!

Wel dunne secondelijm gebruiken.