Pagina 2 van 2
Geplaatst: 09 nov 2009 00:30
door ivo1
profesionel wielbouwers kraken de wielen volgens mij ook altijd als ze klaar zijn. zodat de spannning tijdens het rijden niet meer veranderd. maar dan heb je het ook wel over handgespaakte wielen...
Geplaatst: 09 nov 2009 09:26
door refie
Is er ook gekeken naar de de veer welke door de pallen loopt? Daar kan ook een tik door ontstaan.
Geplaatst: 09 nov 2009 13:14
door wasbeer2006
Bijna zeker je spaakkop in de naaf. als het aero spaken zijn (bv bij mavic slr's) helpt het je spaak goed recht te zetten. ff te draaien in de kop.
Ik denk zelf dat het komt omdat de spaken gelakt zijn en door het rijden deze eraf slijt in de naaf. Als dit nog niet helemaal gesleten is gaat het tikken, wd40 en teflon helpen even. De spaken draaien werkt vaak beter.
Het kan ook komen doordat na enige tijd de spaak in de nippel vastzit dan kan de spaak niet meer bewegen en gaat ie ook tikken in de velg en vringen, vandaag dat het draaien van de spaak ook helpt. (de spaak contructie is niet het zelfde als bij normale wielen, de spaak en nippel hebben geen schoefdraad, maar de nippel en de velg)
Ps.
(Hierboven staat dat de spaken van cm slr's elkaar raken, dat is bij mij niet het geval SLR disc)
Geplaatst: 09 nov 2009 16:41
door jakkel
wasbeer2006 schreef:
Ps.
(Hierboven staat dat de spaken van cm slr's elkaar raken, dat is bij mij niet het geval SLR disc)
Vanaf model 2008 (als ik me niet vergis) raken de spaken van de SLR's achteraan elkaar niet meer op de eerste kruising. Ik heb 2007 SLR's, die wel. Nu niet meer natuurlijk, omdat ik ze gevijld heb.
