Pagina 2 van 4
Geplaatst: 21 nov 2008 15:29
door edwin01
Dan maar geen KCNC's....... Het moet wel doen wat het moet doen en wat remhoeven betreft zo goed mogelijk. Vind ik......
Een derailleur die vanwege het gewicht minder werkt is al irritant, maar daar valt nog mee te leven (letterlijk....

Geplaatst: 21 nov 2008 15:58
door mikawoef
SpEric schreef:
Als je ligt wilt en echte veel power, dan zou M5 misschien wat kunnen zijn voor je, alleen moet je vh ontwerp houden.
dus na alle reacties te lezen zou de beste keuze zijn de m5 omdat deze het lichtste zijn en het beste remmen (beter dan da en campa volgens hun site)
m5 is dan beter kcnc , zero gravity en da
klopt dit of heb ik het mis
Geplaatst: 21 nov 2008 16:37
door havana
(beter dan da en campa volgens hun site)
Hoe betrouwbaar denk je zelf dat de site van M5 is als bron?
Geplaatst: 21 nov 2008 17:04
door rank
Ik heb ook KCNC's gehad, 1 ritje mee gereden en meteen weer eraf gehaald omdat ik ze veel te 'sponzig' vond aanvoelen. Bij de montage had ik al een vermoeden, het buigt allemaal erg mee als je de kabelboutjes aandraait. Ik hou het liever bij mijn vertrouwde Dura Ace remmen, daar durf ik ook overal mee te rijden. Ik denk niet dat ik met mijn 68kg te zwaar ben voor die remmen, maar ik kies toch liever voor remkracht waar ik altijd op kan rekenen. Ze zijn wel erg mooi en licht, maar ik heb liever functionaliteit, zeker als het om remmen gaat.
Geplaatst: 21 nov 2008 17:17
door ridleyhater
Geplaatst: 21 nov 2008 18:01
door rank
Dat is de recensie die me destijds over de streep heeft getrokken om ook eens lichtgewicht remmen te proberen. Ik heb er eerlijk gezegd wel van geleerd dat een liefhebber van (extreem) licht spul (lees ook maar eens wat rond op het weightweenies forum) heel graag wat functionaliteit wil inleveren voor nog wat grammen te kunnen besparen. Daar komen ze ook vaak eerlijk voor uit, ieder beleeft de hobby op zijn manier natuurlijk.
Geplaatst: 21 nov 2008 20:15
door velo
Als er ooit een (praktijk) argument is gegeven dat licht, lichter, enz. enz complete waanzin is en in dit geval functioneel niets toevoegt is dan wordt dat hier bewezen.
Waarvoor mijn dank
Sportief fietsen hoeft niet duur te zijn.
Geplaatst: 21 nov 2008 20:23
door amclassic-fan
Als iemand nog van een setje zwarte KCNC's af wil houd ik me aanbevolen

Geplaatst: 21 nov 2008 20:30
door speric
hoeveel wil je betalen, ik heb ze hier liggen en ik wil er best vanaf ...
Geplaatst: 21 nov 2008 23:45
door jsparie
In combinatie met mijn aluminium velg remmen ze in ieder geval nog altijd vele malen beter dan een dura ace rem in combinatie met full carbon velgen.
Weeg zelf zo'n 88 kg en ze remmen gewoon goed. Ook bij mijn gewicht. Iets minder dan mijn vorige Dura Ace remmen in combi met aluminium velg, dat wel. Heb echter absoluut niet het idee dat ik remkracht tekort kom. De standaard blokjes moesten wel wat in-remmen, die voelden nieuw wat hard en glad aan bij het remmen. Maar dat ging na een paar ritjes beter. Sprak iemand anders die de rubbers door dacht dura ace rubbers had vervangen. Heb ze overigens meer voor de in mijn geval gouden looks dan voor het gewicht gekocht, want dat heeft met 88kg weinig zin natuurlijk. Gewicht klopt overigens wel met opgegeven.
Het Fairwheel forum lijkt me verder aardig objectief. Dat prijs niet alles zegt over absolute remkracht blijkt wel uit de AX lightness remmen die Eur 1000 kosten en maar matig remmen.
Geplaatst: 22 nov 2008 00:19
door mikawoef
havana schreef:
(beter dan da en campa volgens hun site)
Hoe betrouwbaar denk je zelf dat de site van M5 is als bron?
Volgens elke producent is zijn produkt altijd het beste dat weet ik.
maar het probleem is dat je zelf niet alles eerst kunt uittesten en het gaat hier ook niet om remmen van 20 euro maar om 400 euro.
Wil mijn nieuwe slc-sl zo licht mogelijk maken en moet dus proberen af te gaan op de ervaringen van de anciens in dit vak en er zijn altijd voor en tegenstanders van elk produkt.Welke remmen zou jij dan aanbevelen als je mag kiezen:da, zero gra. ,kcnc, m5 of andere.Heb zelf ervaring met 105 en da en dit op een alu clincher wiel.Wil wel lightweigt leggen op de sl
Geplaatst: 22 nov 2008 00:32
door edwin01
Ik zou voor wat betreft de remmen geen compromissen sluiten, maar gewoon voor maximale werking gaan... Dus de remmen die bij de bekende groepen geleverd worden. Een keertje extra naar de WC en je bent het verschil in gewicht al kwijt......