Pagina 2 van 4

Geplaatst: 01 jul 2009 13:39
door Mr_T
Heeft er iemand een goede review waarin de LW's vergeleken worden met de Zipp's?

Ik vind die Zipp's echt geweldig, ik ben benieuwd wat er dan nóg beter aan de LW's is.
(misschien hangt het ook af waar je het voor gebruikt)

Geplaatst: 05 jul 2009 20:01
door RolfCanyon
Rijd nu al enkele maanden met de 808´s en moet zeggen dat ze erg lekker rijden.
Toegeven dat ze bij harde wind wat minder geschikt zijn maar dan moet het wel hard waaien en over het algemeen dus weinig last van. Ben er ook al mee naar de alpen geweest en voldoen daar ook prima. Zijn niet de lichtste wielen maar wel lekker stijf en dalen super.
En ze staan ook goed.

Geplaatst: 05 jul 2009 20:15
door timo2.0
MrT schreef:Ik vind die Zipp's echt geweldig, ik ben benieuwd wat er dan nóg beter aan de LW's is.

Het gewicht...

Zipp 808 1462 gram per set (volgens de Zipp website)
Lightweight Standard 1060 gram per set (volgens Carbonsports website)

Dat scheelt 402 gram

Geplaatst: 05 jul 2009 22:46
door jeroenr
Allen dank voor de reacties. Gelukkig heb ik nog even om er over na te denken :). LW's lijken met jullie reacties algemeen beter, maar alleen rijden is aan de andere kant net tijdrijden... Lastige keuze, maar aan de andere kant....slechte wielen zijn geen van beiden. Ik zal t.z.t. wel laten weten/zien welke het geworden zijn.

Geplaatst: 06 jul 2009 11:40
door Mr_T
Timo 2.0 schreef:
MrT schreef:Ik vind die Zipp's echt geweldig, ik ben benieuwd wat er dan nóg beter aan de LW's is.

Het gewicht...

Zipp 808 1462 gram per set (volgens de Zipp website)
Lightweight Standard 1060 gram per set (volgens Carbonsports website)

Dat scheelt 402 gram


Ja, met klimmen scheelt dat. Op het vlakke zou ik mij daar niet druk om maken.

Het ligt er dus aan wat je er mee wil.. (open deur)

Wel vind ik dat met klimmen en de focus op het gewicht je niet te snel door moet slaan:
- paar kg lichaamsgewicht die je in theorie kwijt zou kunnen zijn
- twee bidons
- eten
- bandjes
- pompje
- etc

Ik bedoel: er is een balans

Geplaatst: 07 jul 2009 14:52
door timo2.0
Op het vlakke zou ik ze allebei niet willen. Dat ik mijn LW's weer verkocht had er o.a. mee te maken dat ik het voorwiel toch al nooit gebruikte vanwege de windgevoeligheid in de Hollandse polders. De combinatie van een erg hoge velg en een extreem laag gewicht was niets voor mij en tubes bleken aan mij ook niet besteed. Teveel geklooi als ik lek reed.

Afbeelding

Geplaatst: 07 jul 2009 15:20
door dewitte
hey timo, is dat de oesterdam waar je op staat te poseren :)??

Geplaatst: 07 jul 2009 15:23
door timo2.0
Nee, de dijk Enkhuizen-Lelystad. Vorige zomer rondje Markermeer gedaan met Anaszi2.0

Geplaatst: 07 jul 2009 16:21
door paulusr3
Klopt het trouwens dat LW clinchers een lagere velg hebben dat de tubeversie en waarom is dat zo?

Ik ervaar het rijden met tubes zeker niet als nadelig. Het rijdt uitstekend. Ik heb trouwens altijd een flesje pittstop bij en een reserve tube (in geval van grotere panne). Misschien ben ik conservatief, maar ik heb onvoldoende vertrouwen in carbon-clinchers....

Geplaatst: 08 jul 2009 01:09
door jeroenr
Bedant voor de uitgebreide reactie Berggeit, aan deze vergelijking heb ik veel en het onderschrijft voor mij maar weer eens hoe moeilijk de keuze is (ik zie mijzelf ook nog wel eens met bijde wielsetten thuis zitten :)). Voor wat betreft het gewicht nadeel van de 808's, dat is voor en deel op te vangen door de tube versie te nemen, maar ze blijven natuurlijk (lang) niet zo licht als de LW's.

Nogmaals dank en voldoende leesvoer om de keuze voor mij weer iets makkelijker te maken :).

Timo natuurlijk ook bedankt. Ik hoor verschillende verhalen over het last hebben van zijwind. Zal dus wel persoonlijk zijn en voor mij aanleiding om hoge velgen een keer uit te testen om te kijken of het kan....denk dat het wel lukt :).

Geplaatst: 10 jul 2009 13:12
door Mr_T
mooie reactie berggeit

vind je de LW's stijver dan de Zipps?