Pagina 2 van 6
Geplaatst: 28 jul 2009 18:42
door freusen
MrT schreef:Ik vind het een beetje kort door de bocht om van de Rabobank te verwachten dat ze het Nederlandse wielrennen gaan verbeteren.
Rabobank is een sponsor, een commerciele partij.
Als we zonodig het Nederlandse wielrennen naar een hoger plan willen tillen, moet dat vanuit de bond gebeuren.
+1
FrankR
Geplaatst: 28 jul 2009 19:02
door amclassic-fan
Ted038 schreef:Corniel schreef:Wellicht dat Theo Bos klaar is voor een sprintje, of als superaantrekker voor Freire.
Theo zou wel willen, maar was deze niet een maand geschorst vanaf 15 augustus, en start de vuelta niet op 29 augustus ?:rolleye:
Wakker worden, Theo Bos rijdt in de continentale ploeg en niet in de Pro Tour ploeg. Hij kan helemaal geen Vuelta rijden, hij kan zelfs niet over naar de PT ploeg want daar is geen plek. Bovendien is 1 Hummeltje dit jaar toch wel genoeg geweest

Geplaatst: 28 jul 2009 19:28
door joe1972
Is het probleem van de Raboploeg niet dat ze overal en in het hele seizoen vooraan willen rijden? Ze willen een combinatie zijn van Quick-Step en van Astana, de grote klassiekers winnen en de klassementen in de grote rondes. Volgens mij zouden ze daar eens in moeten kiezen.
Geplaatst: 28 jul 2009 19:31
door flores
MrT schreef:Ik vind het een beetje kort door de bocht om van de Rabobank te verwachten dat ze het Nederlandse wielrennen gaan verbeteren.
Rabobank is een sponsor, een commerciele partij.
Als we zonodig het Nederlandse wielrennen naar een hoger plan willen tillen, moet dat vanuit de bond gebeuren.
Mee eens.
VincentH schreef:
Nou volgens mij was dat wel de reden dat ze ermee begonnen. Het was (is?) niet voor niets het Rabo-wielerplan!
Maar dat waren wel andere tijden.
Nog steeds doen ze héél veel en goed werk mbt opleiding en voor de wielersport in Nederland algemeen.. Als je eens wist hoeveel geld de Rabo daar in steekt... Zo ook bij de paardensport trouwens. En dit al ruim 10jaar. Noem maar eens een sponsor op die dit al zo lang doet. Maar met talent alleen kom je er ook niet. Daar mag men ook wel eens bij stil staan. Zonder dit alles was de wielersport denk ik in Nederland "doodgebloed". Een sponsor verwijten:( Ik kan ook genieten van de Raboploeg en sedert ook van de Skil-Shimano zonder grootse resultaten. Realist? Misschien wel.
Geplaatst: 28 jul 2009 19:51
door wurst
Ardilla rijdt al sinds jaar en dag de Giro in combinatie met de Vuelta, hij zal ook haast zeker wel weer opgesteld gaan worden lijkt me...
Geplaatst: 28 jul 2009 22:02
door dvangennip
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen toch altijd zo graag willen dat de Rabobank-ploeg zich op Nederlandse renners moet focussen. Met alle respect, maar als ze iets willen winnen zijn ze vooral afhankelijk van Freire, Menchov, Flecha (bijna winst dan) en ook Graeme Brown. Leuk dat anderen ook wel 'ns iets winnen, maar op ProTour niveau kan je toch echt niet om de niet-Nederlanders heen voor topresultaten. En ik mag aannemen dat de Rabobank geïnteresseerd is in aandacht, wereldwijde aandacht en dus niet enkel binnen Nederland (want dat volgt daar automatisch uit). Dat de ploeg buiten hun opleidingsploeg speciale aandacht heeft voor Nederlandse renners is misschien leuk voor de Nederlandse renners en chauvinisten, maar ik zou voor resultaat juist niet focussen op Nederlandse renners. Volgens mij zijn ploegen die zich niet zo druk maken om nationaliteit een stuk succesvoller, omdat ze naar de sporter kijken en niet naar het paspoort.
Geplaatst: 28 jul 2009 22:30
door joe1972
Dat lijkt me juist logisch. Voor de liefhebbers, zoals wij hier op dit forum, maakt het misschien niet zoveel uit of er veel Nederlanders voor de Rabo's rijden, maar voor de gemiddelde en modale sportliefhebber maakt het een wereld van verschil uit. Als er Nederlanders goed rijden, zijn er gewoon veel meer volgers. En daar doet de bank het uiteindelijk voor.
Daarom is voor de ploeg de Tour ook zo belangrijk, want die trekt nu eenmaal verreweg het meeste publiek. Nu ze Robert Gesink hebben is het duidelijk wat ze moeten doen. Hij moet de komende jaren gekoesterd worden en als kopman worden uitgespeeld. Natuurlijk in de GoldRace en LBL, maar m.i. vooral in de tour.
Geplaatst: 29 jul 2009 11:08
door geer
Rabo heeft nog altijd een groot deel Nederlanders in dienst en heeft een opleidingsploeg met alleen maar Nederlanders. Daarnaast is het een van de meest stabiele sponsoren in de (wieler)sport. Hoeveel verenigingen worden er wel niet door Rabo gesponsord. Daarom vind ik de aanval van de 'wijze' mannen in de telegraaf een beetje flauw. We hebben het op dit forum al eerder gehad over de frustraties van Van Kessel, maar ook de andere mannen (Van Vliet, Post en de Rooij) zijn niet helemaal reëel en eerlijk naar het Rabo wielerplan. En omdat er zondig Nederlanders moeten starten, maar iedere Nederlander in die een platte prijs heeft gereden in de Ronde van Spanje (ehh Drenthe..?) opstellen.
Wel zou Rabo er over moeten denken of het wel verstandig is een team op 1 kopman af te stemmen. Het is niet verkeerd renners mee te nemen die gewoon hun kansen mogen en kunnen gaan in grote wedstrijden. Dat heeft in de begin periode prima gewerkt bij Rabo. En laten we eerlijk zijn, met Menchov of Gesink win je de tour de komende jaren toch niet.
Over anderhalf jaar stopt Freire, misschien gaat Flecha wel naar Sky; dan ontstaat er vanzelf kansen voor de Nederlanders die, die plekken over kunnen, willen nemen. Ik vind het zo slecht nog niet. Wat het WK betreft, we hebben de afgelopen jaren ook wel een beetje geluk gehad, dat we met 9 renners mochten starten, het zat er een keer aan te komen. Volgens mij niet heel slecht. Maar dat kun je niet alleen op het bordje van Rabo leggen, we hebben nog twee Nederlandse profploegen...
Geplaatst: 29 jul 2009 11:18
door freusen
dvangennip schreef:Volgens mij zijn ploegen die zich niet zo druk maken om nationaliteit een stuk succesvoller, omdat ze naar de sporter kijken en niet naar het paspoort.
Ben ik het helemaal mee eens en laat de nederlandse renners maar in verschillende (buitenlandse) ploegen rijden, dat maakt het een stuk leuker.
FrankR
Geplaatst: 29 jul 2009 12:50
door amclassic-fan
Geer schreef:Rabo heeft nog altijd een groot deel Nederlanders in dienst en heeft een opleidingsploeg met alleen maar Nederlanders.
Ja joh, volgens mij Tejay van Garderen toch niet zo heel Nederlands. Daarnaast rijden er nog een aantal Belgen met Aernouts, Adams, van Staeyen. En hebben ze ook nog de Duitser Fuchs rond rijden.
Geplaatst: 29 jul 2009 13:31
door rob74
Als je naar de geschiedenis van Rabo kijkt dan zijn ze in het verleden niet echt succesvol geweest in het kopen van buitelandse renners. Eigenlijk zijn alleen Menchov en Freire goede aankopen geweest.
Maar de ex-buitenlanders bij Rabo:
Luttenberger
Leipheimer
sorensen
etc
hebben in hun Rabo tijdperk bijzonder weinig gewonnen.
Dus de vraag om ze zich meer op Nederlandse toppers willen richten is niet eens zo'n vreemde.
Geplaatst: 29 jul 2009 13:44
door ascor
Garate vond ik tot zaterdag ook een twijfelachtige aankoop. En je kunt je afvragen of de zege op de mont ventoux alles goed maakt.
Nuyens is toch ook geen sterke aankoop. Rabo schijnt van de hoogste budgetten te hebben? Dan betalen ze de rijders misschien toch iets te veel?
Geld dan maar eens goed besteden: Devolder aankopen! Die wil vast wel weg bij die zeiksnor Lefevre.