Mooi weer rijder of niet?
- robbebopper
- Forum-lid HC
En vandaag voorspellen ze bovendien droog weer tegen de avond. Dan is de keuze simpel. Zelfs als je "moet" trainen kun je beter wachten tot de omstandigheden beter zijn. Wat dat betreft is buienradar echt een uitkomst. Ik ga dus vanavond lekker fietsen op een droge weg.
-
ikweetutnietmeer
- Forum-lid
thûh ? , kun je met regenweer ook buiten fietsen dan ? ...
Heb er 3u15 opzitten in de regen op de weg, heb wel de mtb genomen om niet lek te rijden.
Het deed eigenlijk wel deugd zo door de regen.
Het deed eigenlijk wel deugd zo door de regen.
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
Mij niet gezien. Het word hier pas vanavond na 9 uur weer droog.
Wanneer ben je een mooi-weer-rijder? Zelf merk ik wel dat ik eerder de oto dan de fiets pak als het hard regent 's ochtends, of wanneer er onweer wordt voorspeld. Naar wedstrijden die ik als training op de planning had staan ga ik niet als het regent, ik vind het het risico niet waard. Naar wedstrijden die ik als wedstrijddoel had aangekruist in de agenda zeker wel. (Groeps)trainingen vinden soms wel soms geen doorgang, en zijn vaak net iets korter.
Ik vind overigens niet zo heerlijk als volle bak in de regen langs een file naar huis. Hun verveelde gezichten, en mijn vooruitzicht van warme douche en schone kleren. Heerlijk.
Toertochten doe ik voor de lol. Normaal gesproken laat ik die dus lekker zitten...
Ik vind overigens niet zo heerlijk als volle bak in de regen langs een file naar huis. Hun verveelde gezichten, en mijn vooruitzicht van warme douche en schone kleren. Heerlijk.
Toertochten doe ik voor de lol. Normaal gesproken laat ik die dus lekker zitten...
-
cubemeister
- Forum-lid
Vind het erg afhankelijk van de omstandigheden. fiets in de regen kan prima maar niet als het koud is volgens mij is dat niet gezond. ga op de racefiets niet snel in de regen van huis, maar heb geen hekel aan een buitje. op de MTB maakt het me niks uit. vanmorgen nog lekker 2,5 u in de modder gespeeld!
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
- geertjan5
- Forum-lid
normaal ga ik nooit in de regen alleen wedstrijd en dan pak ik nog t ouwe fietsje.. en als ik buiten MOET trainen met regen is het eerder een hele oude fiets... anders tacx of spinningbike..
Vanavond ben ik ook niet op de fiets te zien. Moet werken 18.00 ik klaar ben misschien als het even uitkomt hardlopen+-21.30 en weer werken +-23.00 dan sneekweek +- 3.00 tot een uurtje of 5.00 en dan maar naar bedje.. en dan zien we wel weer verder. (jaja slecht levens patroon maar normaal is het niet zo.) Maar daarom zit het hardlopen er ook even tussendoor:P Misschien morgen maar even fietsen even voor het gevoel.
Vanavond ben ik ook niet op de fiets te zien. Moet werken 18.00 ik klaar ben misschien als het even uitkomt hardlopen+-21.30 en weer werken +-23.00 dan sneekweek +- 3.00 tot een uurtje of 5.00 en dan maar naar bedje.. en dan zien we wel weer verder. (jaja slecht levens patroon maar normaal is het niet zo.) Maar daarom zit het hardlopen er ook even tussendoor:P Misschien morgen maar even fietsen even voor het gevoel.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
Ach de komende dagen wordt het toch mooi weer. Ik ga meestal wel fietsen als het mooi weer is, maar als de vooruitzichten goed zijn na 19h bijvoorbeeld dan wacht ik daarop. (zoals vandaag, maar vandaag wat uitfietsen.) Als het in de wedstrijden regent start ik meestal wel en kijk ik terplekke of ik het niet te gevaarlijk vind. Ik rijd het liefst bij 30 graden.
Ik probeer mijn trainingen altijd met droog weer te plannen. Meestal zijn er wel voldoende dagen in de week droog om uit te komen. Als ik onderweg een buitje krijg vind ik het ook niet zo erg, maar als het de hele dag regend dan probeer ik mijn planning aan de passen voor die week.
Toertochten rijd ik in principe altijd, weer of geen weer. Maar geef mij ook maar een mooi zonnetje met 20-30 graden
.
Toertochten rijd ik in principe altijd, weer of geen weer. Maar geef mij ook maar een mooi zonnetje met 20-30 graden
Cervélo & Cannondale
Ik vind in de regen rijden best lekker!:D(Als het niet te koud is) Al kies ik dan meestal voor de mountainbike.
Een keer lek gereden, en toen een band staan wisselen in de stromende regen. En dat doe ik liever niet nog eens over
Eigenlijks rijd ik altijd wel. Enkel bij een dik pak sneeuw of extreme gladheid blijf ik thuis.
Een keer lek gereden, en toen een band staan wisselen in de stromende regen. En dat doe ik liever niet nog eens over
Eigenlijks rijd ik altijd wel. Enkel bij een dik pak sneeuw of extreme gladheid blijf ik thuis.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Robbebopper schreef:En vandaag voorspellen ze bovendien droog weer tegen de avond. Dan is de keuze simpel. Zelfs als je "moet" trainen kun je beter wachten tot de omstandigheden beter zijn. Wat dat betreft is buienradar echt een uitkomst. Ik ga dus vanavond lekker fietsen op een droge weg.
En inmiddels heb ik mijn kloffie al weer aan. Buiten schijnt het zonnetje, en de weg is droog. Als het niet anders kan fiets ik ook in de regen, maar op dagen als deze, en met hulp van de Buienradar, wacht ik het goede moment af. En dat is nu.
Ik heb net 2 uur training erop zitten in aardig winderige doch droge weerconditie, in Amersfoort-Noord vertrokken via A27 Flevoland binnen gereden en toen de sluis over via Nijkerk weer terug.....
Ik voelde me wel een beetje kwetsbaar in het open veld met die stevige wind vanuit het westen!
Toch altijd wel apart om te zien wanneer je zelf de beslissing maakt om lange beenstukken aan te doen en een airblock-shirt met lange mouwen, dat je ook rijders tegenkomt die volledig andere keuzes maken en aan het bikkelen zijn met ontblote ledematen.........
Ik voelde me wel een beetje kwetsbaar in het open veld met die stevige wind vanuit het westen!
Toch altijd wel apart om te zien wanneer je zelf de beslissing maakt om lange beenstukken aan te doen en een airblock-shirt met lange mouwen, dat je ook rijders tegenkomt die volledig andere keuzes maken en aan het bikkelen zijn met ontblote ledematen.........