Pagina 2 van 2

Geplaatst: 29 jan 2010 17:45
door foosho
FW schreef:Enige wat overblijft is gewicht maar 1600 is nou ook niet echt veel te noemen lijkt me.

't Is een bijzonder frame, maar laten we niet zo geëmotioneerd worden dat we buiten de realiteit gaan staan ;): de simpelste alu frames wegen ook 1600g..

Geplaatst: 29 jan 2010 19:46
door fw
Een pinarello paris weegt maar een paar honderd gram minder. Tenzij je een weightweenie bent, is dat te verwaarlozen lijkt me.

Geplaatst: 29 jan 2010 20:07
door nieuweling
Alu frames wegen minder dan 1600 gram, dus als je er dan toch zoveel geld aan uitgeeft, zou ik het mijn geweten nooit eens geraken om zo'n zware fiets te kopen.

Voor dat geld koop je toch gewoon een top stevens. Vind ik al minstens even mooi.

Geplaatst: 30 jan 2010 05:26
door foosho
FW schreef:Een pinarello paris weegt maar een paar honderd gram minder. Tenzij je een weightweenie bent, is dat te verwaarlozen lijkt me.

~1150g voor de Paris is al zwaar en dan ben je nog lange niet bij de 1600g..

Hij heeft ~600g overgewicht tov een gemiddeld carbonframe in die prijsklasse, dat is gigantisch veel, goedkope alu frames wegen zoiets..

Geplaatst: 30 jan 2010 16:28
door daj
Prima fiets hoor die SLX, zeker voor de wat grotere/zwaardere rijder aangezien ie gewoon behoorlijk stijf en stevig is. Framegewicht is zo rond de 1440 gram volgens competitivecyclist.com? Die halve kilo verschil ga je echt niet merken, vraag maar aan George Hincapie.

Geplaatst: 30 jan 2010 16:47
door foosho
daj schreef:Framegewicht is zo rond de 1440 gram volgens competitivecyclist.com?
Ik was uitgegaan van de TS, maar ik denk dat je gelijk hebt. De vork zou ~520g wegen, dus +600g als frameset tov de rest klopt nog wel steeds :)
Die halve kilo verschil ga je echt niet merken, vraag maar aan George Hincapie.

Ik zal hem ff bellen vanavond..

Geplaatst: 24 feb 2010 14:02
door reinreidsma
Bij VOS staan ze compleet afgemonteerd met Ultegra voor €1650....
Ideetje?