ervaringen tacx of elite
-
jaap39ruyg
- Forum-lid
ik ga een tacx lenen wellicht heeft iemand in de groep er eens en ik las dat de nieuwste modellen een soft gel rol hebben die nog minder geluid maakt en verder heb ik ergens gelezen dat in het ergste geval er mensen zijn die hem in een soort zandbak zetten waardoor het geluid gewoon weg is
-
jaap39ruyg
- Forum-lid
ik heb een tacx fortius multiplayer gekocht van geluidsoverlast uberhaupt geen sprake ik ben erg tevreden over het product
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Beetje off topic, maar toch: wordt het geen tijd voor een WII bike adapter? volgens mij leent dat ding zich bij uitstek voor een dergelijke toepassing.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
jaap39ruyg schreef:ik heb een tacx fortius multiplayer gekocht van geluidsoverlast uberhaupt geen sprake ik ben erg tevreden over het product
Ik ben mij nog aan het orienteren op diverse VR trainers maar zou je wat kunnen vertellen over het multiplayer gedeelte? Zowel technische bijzonderheden alsmede gebruikersgemak e.d.? En is het leuk om tegen bekenden of onbekenden te multiplayen?
Ik fiets dus ik besta.
Ik heb een Fortius in een halfvrijstaand huis op zolder staan. De zolder heeft een betonnen vloer met daarop een redelijk dikke vloerbekleding.
Mijn gezin en mijn buren horen wanneer ik op de Tacx zit. Overdag is dat niet storend, maar 's avonds wanneer het rustig is dan gaat het geluid storen.
Mijn gezin en mijn buren horen wanneer ik op de Tacx zit. Overdag is dat niet storend, maar 's avonds wanneer het rustig is dan gaat het geluid storen.
Ik heb de tacx Flow, bevalt goed. Tv'tje aan en trappen maar. Qua lawaai; wat gebrom, de tv moet wat harder - maar de buren hebben er geen last van. Makkelijk aan te sluiten, en je kan er in mijn ogen voldoende mee. Ook nog up te graden ooit..
Ik zou zeggen: Neem de tijd om ze eens uitgebreid te testen tijdens de Bikemotion over drie weken. Ik heb ze allebei geprobeerd; het is moeilijk om een kwalitatief verschil te zien. Ik geloof dat de Elite duurder is. De Fortius heeft duidelijk meer DVD parcoursen... Je zou eens moeten vragen hoe de Elite software zich gedraagd. De Tacx software (weet ik uit eigen ervaring) doet soms erg lastig.
Ik heb vorig jaar vrij vaak op de Tacx Flow gereden, ik woon alleen dus niemand in huis had er last van. Wel een keer getest toen er iemand in huis was, je kunt het in huis goed horen ondanks de betonnen vloeren (heb geen vloerbedekking maar laminaat), maar de buren hebben nog nooit wat gehoord.
Wel heb ik een speciaal trainingsbandje van Continental, dat scheelt echt wel wat in geluid.
Wel heb ik een speciaal trainingsbandje van Continental, dat scheelt echt wel wat in geluid.
Circa een maand geleden een Tacx Flow aangeschaft voor het trainen in de wintermaanden. Staat bij mij in de garage op 2 stroken tapijt met daaronder de tegelvloer. Geluid is er wel, maar voor mij niet storend. Tijdens het fietsen een CD opzetten en heerlijk 1 tot 1,5 uur trappen en zweten.
De Tacx is makkelijk te monteren vanuit de verpakking, staat stevig en de computer heeft een logische opbouw.
De Tacx is makkelijk te monteren vanuit de verpakking, staat stevig en de computer heeft een logische opbouw.