Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wedstrijdbanden

treker
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 nov 2009 21:05

treker 14 nov 2009 17:39

Challenge Criterium vind ik trouwens nog beter banden maar daar is moeilijk aan te komen
How faster your spin, how faster you go

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 15 nov 2009 22:02

even een oude koe uit de sloot: met latex biba's rijdt elke band beter :D

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 15 nov 2009 22:05

skimons schreef:even een oude koe uit de sloot: met latex biba's rijdt elke band beter :D


...en conti gp4000s !!
;)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

c9
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 07 sep 2009 13:50

c9 15 nov 2009 22:08

conti gp4000s rijd prima...
Cannondale Caad 10

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 15 nov 2009 22:15

skimons schreef:even een oude koe uit de sloot: met latex biba's rijdt elke band beter :D

Mwah, latex binnenbanden zijn zinloos bij heel veel buitenbanden. Het verschil met butyls is sowieso amper merkbaar, laat staan als je er een in een tractorband doet. Een GP4000S bijv. vind ik persoonlijk niet goed genoeg om dure latexjes in te doen. Ik rijd er dan ook alleen in de zomer mee icm zomerbanden als Vittoria Evo CX en Veloflex. Als ik wedstrijden zou rijden zou ik denk ik ook met latex biba's rijden, gewoon om dat weg te kunnen strepen van het potentiele excuuslijstje ;)

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 16 nov 2009 14:26

het is al vaak gezegd, maar ook ik ben een groot voorstander van de conti GP4000s, alle voordelen zijn hierboven al benoemd.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 16 nov 2009 15:39

LVGH schreef:Het verschil met butyls is sowieso amper merkbaar, laat staan als je er een in een tractorband doet. Een GP4000S bijv. vind ik persoonlijk niet goed genoeg om dure latexjes in te doen.
Ik rijd wel met latex tegenwoordig in m'n GP4000S, ik meen het ook te voelen ;), ~100g lichter (2x50) is sowieso wel de moeite* :)
Die Veloflex ga ik gewoon proberen komende zomer.. daar lees ik gewoon te veel goeds over.

[size=0]*steeds pompen is wel annoying[/size]

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 18 nov 2009 16:15

@materiaalman:,. Hmmm waar heb ik die meer gezien? Wel heel opzichtig...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

comebackkid
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:30

comebackkid 18 nov 2009 16:23

Pff Flores, jij bent geen haar beter...das nou al de 5e keer dat je dat post :-p

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 18 nov 2009 16:39

ComebackKid schreef:Pff Flores, jij bent geen haar beter...das nou al de 5e keer dat je dat post :-p

Betrapt. :D
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

roadster
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:43

roadster 18 nov 2009 16:57

TOUR 2009-9 bandentest.
Rolweerstand bij 35km/u :

Conti GP 4000 RS 30,1 Watt.
Conti GP 4000 S:33,2 W.
Schwalbe Ultremo R: 47W.
Vittoria Corsa Evo Cx: 44,7 W.

Eindconclusie TOUR was dat GP 4000 S voor de Allround-weg zeer duidelijk het beste was.

GP 4000 RS voor tijdrit. Hij heeft wat dunner loopvlak dus lekonbestendiger.

Flap er latex in, en scheelt nog weer eens 10%.
Roadster

Plaats reactie