Pagina 2 van 8
Geplaatst: 10 feb 2010 20:22
door mtbfool
Gastheer G.
Elke mechanieker die een fiets opbouwt moet toch op zijn minst checken of een frame vlak is en dat doe ik met zwarten van de vlakken die echt recht moeten zijn en dan check ik even met een Bracket vlakfrees of een balhoofd frees.
Bij mij gooien ze ook wel eens een (gevlakt frame) binnen maar ik check altijd of die wel echt vlak is.
Grtz; mtbfool
Geplaatst: 10 feb 2010 20:32
door litespeed
Je kan ook eerst even het crankstel monteren. Als de cranks soepel ronddraaien is het bracket vlak (genoeg).

Geplaatst: 10 feb 2010 20:45
door danny1407
Geert Jan schreef:Even een detail.... Een pedaal monteer je tegenwoordig toch met een 6? mm imbus?
Scherp Geert Jan.
Mijn SPD SL en Speedplays gaan nog ouderwetsch met de steekert.
Ik zal de inbus aanvullend erbij zetten!
(Als ik over een week of 6 bij de montage pedalen aankom

)
Geplaatst: 10 feb 2010 20:55
door gerrit-1963
danny1407 schreef:Een fiets zelf opbouwen, wat heb je nodig en waar kan je de juiste info vinden om zelf aan de slag te gaan.
Danny, wat een PM al niet tot gevolg kan hebben. Helemaal super. Wordt vast een geweldig topic.
Nu nog zorgen dat de eerste post in dit topic steeds bijgewerkt wordt, dan kan een 'beginner" de boodschappenlijst uitprinten en aan de gang gaan
Geplaatst: 10 feb 2010 21:00
door danny1407
Not to worry Gerrit......ik ben al wat uurtjes bezig en wat ik begonnen ben, wil ik afmaken ook!
Eeh, niet persee vandaag overigens

Geplaatst: 10 feb 2010 21:55
door japiecarbon
Danny, meet je de zadelhoogte niet vanaf het hart van je trapas. op de manier zoals beschreven zijn je benen te kort

Geplaatst: 10 feb 2010 22:04
door danny1407
Ja je hebt gelijk...is niet compleet.
Voor zover ik weet zijn er 3 of 4 of zelfs 5 methoden?
Hak op de trapper voor het betere gokwerk
0,885 x bbl = hart trapas
1,05 x bbl = hart pedaal
1,08 x bbl = hart pedaal
en dan nog iets met hoeken en graden.
Ik dacht dat die 1,08 x bbl de meest gebruikte was.
Mijn fout!
Geplaatst: 10 feb 2010 22:08
door csgman
Geplaatst: 10 feb 2010 22:09
door bianchisl3
Gisteren gemerkt dat onderstaand apparaat soms ook onmisbaar is:
Serge, dank voor het lenen!
Geplaatst: 10 feb 2010 22:09
door japiecarbon
Met alledrie de metodes kom ik op verschillende hoogte te zitten.
Geplaatst: 10 feb 2010 22:10
door japiecarbon
BianchiSL3 schreef:Gisteren gemerkt dat onderstaand apparaat soms ook onmisbaar is:
Serge, dank voor het lenen!
Waar is dat voor?
Geplaatst: 10 feb 2010 22:12
door danny1407
bianchisl3 schreef:Gisteren gemerkt dat onderstaand apparaat soms ook onmisbaar is:
Hmm...... met dank aan je laatste zin zal ik in de openingspost vermelden dat problemen met Campa remblokjes door Serge opgelost kunnen worden.
Hij zal me dankbaar zijn!