Pagina 2 van 4
Geplaatst: 19 feb 2010 22:36
door mattbeone
Bike Baron schreef:en bij mij kwam het bracket gedeelte los, dus ik zou zeggen, niet doen.
Tja, waarom niet?
mocht het los komen is het garantie...?
Heb het frame nu even thuis liggen, om te kijken naar de maten etc. De gelige lijm is nog neit te zien , (zou ook raar zijn bij een nieuw frame
Geplaatst: 19 feb 2010 23:35
door amclassic-fan
Garantie heb je niet op een 2e hands frame.
Geplaatst: 20 feb 2010 00:04
door danny1407
Ik begin wel een beetje benieuwd te worden naar dat frame.
Is het nou nieuw of niet?
En wat moet het kosten, dat je er toch zo over zit te twijfelen?
Geplaatst: 20 feb 2010 11:47
door mattbeone
danny1407 schreef:Ik begin wel een beetje benieuwd te worden naar dat frame.
Is het nou nieuw of niet?
En wat moet het kosten, dat je er toch zo over zit te twijfelen?
Kosten doen er niet toe, in ieder geval veel minder dan 1000 euro. minder door wat lakschade door het transport, het frame is voorderest gloednieuw.
De twijfel zit hem in dat ik 17 ben en nou niet echt veel geld heb liggen overal. ik kan niet zomaar even een framepje kopen, daarvoor moet ik eerst mijn oude frame verkopen.
Echter begint dat nu aardig te lukken, dus het frame zal binnenkort wel van mij zijn.
Hier wat fotos dan:
[img=
http://is.pinkbike.com/photo/4616/pbpic4616926.jpg]
[img=
http://is.pinkbike.com/photo/4616/pbpic4616927.jpg]
[img=
http://is.pinkbike.com/photo/4616/pbpic4616929.jpg]
Geplaatst: 20 feb 2010 11:56
door ciclista
Waarom zou je een schadevrij frame verruilen voor een frame met zulke lelijke krassen?
Geplaatst: 20 feb 2010 12:17
door danny1407
Natuurlijk doen de kosten er wel toe.
Hoe je het ook bekijkt, het is een verouderd frame met verouderde technieken.
De stelling veel minder als 1000 euro zal niet betekenen: iets meer als 500 euro, neem ik aan.
Het zou vreselijk zonde zijn als je straks je oude fiets verkoopt, deze koopt (die je eigenlijk niet kan betalen) en dan na een half jaar of jaar ineens met niets staat.
Voor rond de 700 (wat ik maar even gok naar aanleiding van je opmerking) koop je een nieuwe 2009 S1. (als je persee een Cervelo wilt)
Moet ik toegeven dat dat ook een frame is wat al jaaaaren op de markt is, met al jaaaren dezelfde techniek.
Maar dat ze dat frame en die techniek niet (opmerkelijk) verbeterd hebben, betekend genoeg.
In andere merken is er natuurlijk ook zat te koop in die prijsklasse.
Aan de andere kant begrijp ik je volkomen.
Sta je daar ineens met een full carbon Cervelo frame in je handen, waarop je met wat schuiven in de financieen de aankomende zomer door kan brengen!
Ik vind het ook een mooi frame en je zal best wat bekijks hebben op zo'n fiets.
Als je het frame nog kan registreren en nog in aanmerking komt voor garantie, zou ik er persoonlijk wel voor gaan.
Maar zover was jij geloof ik ook al he?

Geplaatst: 20 feb 2010 12:27
door raassie
Ik vind het behoorlijke beschadigingen, hopelijk levert het geen structurele schade op. Ik begrijp best dat je graag Cervelo wilt rijden, doe ik ook al 2 jaar met (redelijk) plezier. Maar staar je niet blind op dit frame!
Geplaatst: 20 feb 2010 12:36
door amclassic-fan
Je hebt voor 't zelfde geld of nog meerder ook gewoon een carbon frame zonder transport schade met garantie. En dan heb je een frame wat een stuk stijver is dan die 2.5 en waar 't risico dat ie uit elkaar valt een stuk kleiner is.
Van de achtervork is het overigens niet alleen lak schade, de bovenste laag carbon is ook beschadigd. En om dat netjes te krijgen heb je epoxy nodig, gewoon lakken gaat geen mooi resultaat geven.
Geplaatst: 20 feb 2010 12:47
door mattbeone
Nee, dat heb je niet.
Ik kan deze schade voor een prikkie laten herstellen. en het frame, kost, als jullie het zo graag willen weten: 375 euro.
Dus het is een kans die ik nu krijg, om over te stappen op een full carbon frame. en ik weet de voordelen van carbon aangezien ik zelf op een carbon beone rijdt.
Geplaatst: 20 feb 2010 13:52
door andromeda
Gewoon kopen en laten herstellen bij UCP, lijkt mij een prima investering.
Geplaatst: 20 feb 2010 14:03
door Zorro
UCP in Zwijndrecht? Zeker dat andere Topic nog niet gelezen?

Geplaatst: 20 feb 2010 14:12
door mattbeone
Er hoeft niks hersteld te worden, het is puur de blanke lak die beschadigd is.
Geef carbon schade.