Pagina 2 van 5
Geplaatst: 22 apr 2010 22:21
door ilgrasso
colnagofreak schreef:Waarom zou je met hoge velgen in de bergen willen rijden, je hebt er geen enkel voordeel van!
Tenzij ze heeeel licht zijn

Geplaatst: 22 apr 2010 22:23
door stillekracht
Ik ben ruim 85Kg. Mij zie je niet met hoge velgen in de bergen! Heb het wel een keer een dag gedaan, maar dat was wat mij betreft voldoende.
Geplaatst: 22 apr 2010 23:02
door rbr
Ik heb noodgedwongen een paar ritten gemaakt met hoge wielen. Veel liever lage. Loopt lekkerder in een afdaling en in mijn geval verwerken ze de putten (of putjes) in de weg veel vergevingsverzinder dan mijn hoge wielen.
Geplaatst: 22 apr 2010 23:05
door bianchisl3
Ik zou ook voor de Neutrons gaan, het weer laat zich niet altijd voorspellen en hoge velgen zijn nu eenmaal windgevoeliger.
Geplaatst: 22 apr 2010 23:14
door robbebopper
Amclassic-fan schreef:Mijn naam is een overblijfsel uit 't verleden toen ik een junior was die alleen maar een zo licht mogelijk fiets wilde hebben voor 't te beperkte budget.
Het verleden

(geregistreerd in 2004) Ik wordt nu toch wel oud volgens mij.
Geplaatst: 22 apr 2010 23:28
door beaker
gewicht voordeel is nihil. Wat is nu 400 gram op 85 kg.
Geplaatst: 22 apr 2010 23:52
door superrose
Goed om te weten, mijn lichtere en lagere wielen gaan mee deze zomer!
Geplaatst: 23 apr 2010 10:32
door buddo
beaker schreef:gewicht voordeel is nihil. Wat is nu 400 gram op 85 kg.
Even terug graag... het gaat met name om de hoogte/windgevoeligheid en niet zozeer om het gewicht. Het gewichtvoordeel zou overigens circa 200 gram zijn op circa 70/71 kilo (gewicht van mijn fiets en mij samen).
Geplaatst: 23 apr 2010 10:49
door csteenbe
buddo schreef:beaker schreef:gewicht voordeel is nihil. Wat is nu 400 gram op 85 kg.
Even terug graag... het gaat met name om de hoogte/windgevoeligheid en niet zozeer om het gewicht. Het gewichtvoordeel zou overigens circa 200 gram zijn op circa 70/71 kilo (gewicht van mijn fiets en mij samen).
Ik ga dit jaar de Marmotte rijden en heb hiervoor lage profiel carbon wielen gekocht, hoge wielen in het hooggebergte is niet te doen.
Vorig jaar met mijn LW's in de Alpen geweest, een snelle afdaling is niet te doen vanwege de windgevoeligheid van een hoge velg!
Geplaatst: 23 apr 2010 21:54
door nicom
Heb vorig jaar in de alpen gereden met Mavic Carbone SL Premium en heb geen last gehad van de hoge velgen. Onder andere Bonnette, Allos, Vars, Cayolle.
Hou ook van stevig afdalen (wel veilig) en heb me geen moment onzeker gevoeld met deze wielen.
Kan het een verschil uitmaken of je met lichte hoge velgen (LW, reynolds) of met redelijk zware hoge velgen (mavic carbone, zipp 404, alle andere wielen met alu rem rand).
Zou me kunnen voorstellen dat een echt licht wiel gevoeliger is voor wind dan een "zwaar" wiel.
Weet niet hoe ervaringen van anderen zijn.
Geplaatst: 23 apr 2010 22:36
door csteenbe
NicoM schreef:Heb vorig jaar in de alpen gereden met Mavic Carbone SL Premium en heb geen last gehad van de hoge velgen. Onder andere Bonnette, Allos, Vars, Cayolle.
Hou ook van stevig afdalen (wel veilig) en heb me geen moment onzeker gevoeld met deze wielen.
Kan het een verschil uitmaken of je met lichte hoge velgen (LW, reynolds) of met redelijk zware hoge velgen (mavic carbone, zipp 404, alle andere wielen met alu rem rand).
Zou me kunnen voorstellen dat een echt licht wiel gevoeliger is voor wind dan een "zwaar" wiel.
Weet niet hoe ervaringen van anderen zijn.
Grappig precies waar ik ook heb gereden, vooral de Bonette had ik veel "last". Echter d'izoard was weer minder.
Vermoedt ook dat het gewicht van het wiel een rol speelt.
Geplaatst: 23 apr 2010 22:43
door danny1407
Pfffff.....bij een afdaling met wind, gewoon overstag gaan en laveren.
Maak je in theorie nog meer snelheid ook.
In dat geval liefst met dichte wielen.
