Pagina 2 van 2
Re: garmin opsturen voor service
Geplaatst: 31 jan 2025 15:27
door Jans
Gravelist schreef: ↑31 jan 2025 11:59
Jans schreef: ↑31 jan 2025 10:14
martinbo schreef: ↑31 jan 2025 09:44
Volgens mij worden geen van deze toestellen meer gerefurbisht. Los van het feit dat ook Garmin deze toestellen steeds moeilijker onbeschadigd weet open te maken zijn de personeelskosten te hoog en er is altijd een kans dat het niet werkt.
De marginale productiekosten van een toestel (dus de extra kosten gemaakt voor toestel nummer 500 001 tegenover 500 000)zijn haast verwaarlossbaar en nooit meer dan €50,00.
Maar als je een toestel hebt van 3,5 jaar wat niet meer functioneert dan krijg je als reactie "koop maar een nieuw model", zonder dat je een aanbod met korting krijgt.
@Ivo bedankt, wij gaan ook bij dat bedrijf navragen. Dan is er een reserve in huis.
is dat zo? ik heb afgelopen najaar nog een Edge 830 kunnen "ruilen" tegen een refurbished model. en was ook al dik 3,5+ jaar oud.
het ging inderdaad wel moeilijker dan een aantal jaar geleden, ik heb meer moeten aandringen op vervanging tegen betaling, maar uiteindelijk wel tegen een prijs van 130,- een "nieuwe" gekregen.
Zou wel kansloos zijn van Garmin, als ze zo met je om gaan, dat zou voor mij reden zijn om naar een Wahoo over te stappen waar wel nog een geode klantenservice bij is.
Ja jammer genoeg was dat zo. En er is heel wat gebeurd om er achter te komen dat het echt niet vervangen of gerepareerd ging worden. De USB poort was kapot).
Re: garmin opsturen voor service
Geplaatst: 31 jan 2025 15:29
door Jans
koeroeur schreef: ↑31 jan 2025 13:41
Bij mij was het toestel gewoon in garantie. Het ging over de lipjes achteraan die afbraken, destijds een gekend probleem bij Garmin en niet door verkeerd gebruik. Veel gemaild en nooit een overeenkomst bereikt. Ik kreeg dus 70 euro korting op de nieuwprijs maar zou wel een refurbsihed krijgen (al wilden ze dat gewoon niet officieel bevestigen).
Dat valt bij mij onder de categorie 'kloteklant afschepen'.
Ook bij vragen over problemen bij de klantenservice word je zo vaak met een kluitje in het riet gestuurd dat we gestopt zijn om nog verder te gaan. En, wij geven niet zomaar op. "Wilt u een foto maken hoe het scherm er uit zag". "Dat lukt niet meer, want ik heb een reset uitgevoerd". En dan wordt die vraag nog een flink aantal keren gesteld. Maar ze lijken er voorlopig mee weg te komen.
Re: garmin opsturen voor service
Geplaatst: 31 jan 2025 20:59
door Lcsmet
Voor wie bij problemen gemoedsrust wil, koop je Garmin bij Futurum met de extra waarborg.
Re: garmin opsturen voor service
Geplaatst: 31 jan 2025 21:43
door walters
Lcsmet schreef: ↑31 jan 2025 20:59
Voor wie bij problemen gemoedsrust wil, koop je Garmin bij Futurum met de extra waarborg.
Mijn idee, kost iets meer, maar geeft 5 jaar service.
Re: garmin opsturen voor service
Geplaatst: 01 feb 2025 09:57
door Lcsmet
Re: garmin opsturen voor service
Geplaatst: 01 feb 2025 11:14
door Jans
Moet je ook meenemen dat Futurum lang niet altijd de laagste prijzen heeft.
Re: garmin opsturen voor service
Geplaatst: 01 feb 2025 11:38
door Wout88
Re: garmin opsturen voor service
Geplaatst: 17 feb 2025 19:07
door Willem Altes
Volgens mij kan je voor zo een EUR 20 to 25 bij Ali een vervangend scherm kopen en dan kan je dit filmpje volgen om het erop te zetten:
https://www.youtube.com/watch?v=f-3UsLwdwcg
Re: garmin opsturen voor service
Geplaatst: 17 feb 2025 20:30
door Ivo W
even een update:
na enige tijd de offerte voor reparatie binnen gekregen van jorphone
Reparatie: Display + Chargingport
€ 129.99 + € 44.99
Totaal € 174.98 incl montage en btw
heb m nog niet opgestuurd. toch een behoorlijke som geld.
Re: garmin opsturen voor service
Geplaatst: 17 feb 2025 21:35
door Jans
@Ivo, wij gaan bij
https://www.fixgps.nl/onderdelen/ nog navragen. Omdat we ook vinden dat jorphone flink aan de prijs is.
Re: garmin opsturen voor service
Geplaatst: 19 feb 2025 08:49
door jakkel
In okt 2023 was mijn Garmin Edge 530 2 jaar en 3 maanden oud. Uit de wettelijke garantie dus. Van de ene dag op de andere vocht onder het scherm. Contact opgenomen met Garmin. Zonder kosten onmiddellijk een nieuw toestel ontvangen.