Pagina 100 van 783

Geplaatst: 23 jan 2010 23:56
door Livio Livius
100cols schreef:Een tijdje geleden is daar in dit topic al over geschreven. http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=76&TID=8069 In ieder geval kun je hier zien hoe dat gaat http://www.campagnolo.com/jsp/en/newsde ... atid_3.jsp


Volgens mij heb je ook gewoon CAAD9 met normaal standaard BSA bracket.

Geplaatst: 24 jan 2010 12:22
door sharkman113
Bijna alle caad9 frames die ik zie hebben gewoon een BSA bracket. Enkel de Amerikaanse import komt soms met BB30. Anyway de prijs van een Alu Si ligt ver boven de prijs van een Caad9 dus zou ik er gewoon iets passend (chorus dus) indraaien.

Geplaatst: 24 jan 2010 12:44
door 100cols
Van de Cannondale Europe site:

Now on the CAAD9! The BB30 was invented to give riders everywhere more power from every pedal revolution. Shave weight, maximize pedaling effort and ride faster. With the Hollowgram Si SL, it’s the lightest crankset/BB combo in the world.

Die laatste zin is leuk, maar zoals Sharkman al aangeeft liggen die prijzen nogal uit verhouding.

En voor de duidelijkheid: alle 2010 CAAD9frames komen met BB30.


Voor wat betreft de bracket-crank combinatie is Sram Force wellicht de beste optie.

Geplaatst: 25 jan 2010 12:49
door twentebike
Alle 2010 caad 9 frames zijn met BB30 bracket zoals ook al word aangegeven hier.
Er kan ook een Si bracket adapter geplaatst worden zodat een "normale" trapas gemonteerd ka worden. (bijv shimano)
Maar wil je een fiets met een normale trapas kun je altijd nog een caad 8 aanschaffen.
Ook goedkoper:-)

Geplaatst: 25 jan 2010 21:35
door ld001
Sharkman 1 schreef:Bijna alle caad9 frames die ik zie hebben gewoon een BSA bracket. Enkel de Amerikaanse import komt soms met BB30. Anyway de prijs van een Alu Si ligt ver boven de prijs van een Caad9 dus zou ik er gewoon iets passend (chorus dus) indraaien.


Zoals hierboven al aangegeven komen ze tegenwoordig met BB30. Mijn keuze zou zijn een tweedehands crank scoren op Ebay (ik heb er vorig jaar een voor 350 Euro gescoord inclusief de kettingbladen). Aan de andere kant die Chorus is natuurlijk een prima crank.

Geplaatst: 07 feb 2010 17:16
door 100cols
Vandaag eindelijk voor de eerste keer echt gefietst op mijn nieuwe CAAD9. Wat een geweldige fiets! Rijdt erg stabiel en direct. Je merkt ook dat 'ie een stuk lichter is dan de vorige. Alles gaat erg makkelijk. Als dit al zo goed rijdt, dan ben ik benieuwd of een Supersix dan nog weer zoveel beter is, kan het me bijna niet voorstellen.

Ik ben ook erg enthousiast over Campagnolo. Het rijdt erg goed, schakelen is zeer precies en snel. Duidelijke verbetering tov Sram Rival. Ik merk wel dat ik nog vaak misschakel, omdat ik met Doubletap (wat overigens heel goed werkt) een flinke slinger aan de schakelhendel te geven. Bij Chorus schakel ik dan gelijk heel wat tandwielen teveel. Maar daar wen ik wel aan. Of de remmen beter zijn vraag ik me wel af. Het lijkt erop alsof de Sram-remmen beter remmen.

Van mij mag het voorjaar worden.

Mijn deze winter opgebouwde Cannondale SIX13

Geplaatst: 11 feb 2010 00:50
door rupke
Hij is eindelijk gereed, mijn deze winter opgebouwde Cannondale SIX13 met:

SRAM RIVAL 2010 groep,
Easton EA70 velgen,
Ritchey Carbon Zandelpen
Zadel San Marco Ponza
Carbon Stuurpen + Carbon Stuur van PAZZAZ

Nu nog wachten op het eerste lentezonnetje om hem eens fatsoenlijk uit te testen!

Geplaatst: 11 feb 2010 01:36
door tjb
Ziet er goed uit rupke, veel plezier ermee!

Geplaatst: 16 feb 2010 17:24
door sponge
Vandaag mijn six13 pro (zilver) naar FM gebracht vanwege de bekende corrosie op het frame. Nu was dit mijn wedstrijd fiets Mijn vraag is of de huidige Six ook goed is om wedstrijden mee te rijden?

Geplaatst: 16 feb 2010 19:20
door 100cols
Geometrie is dacht ik hetzelde als CAAD9 en Supersix. Wat dat betreft zou het dus geen probleem moeten zijn.

Geplaatst: 16 feb 2010 19:38
door em
De Six is geen uitgesproken wedstrijdfiets (bekijk de geometrie maar eens). De CAAD9 en de Super Six zijn dat wel, of in elk geval meer dan de Six. Neemt niet weg dat het een prima fiets is natuurlijk.

Geplaatst: 16 feb 2010 20:06
door amclassic-fan
De Six is zwaar en niet bepaald stijf, de Super Six of de Caad 9 zijn betere keuzes.