Precies daar gaat het uiteindelijk om, jij gaat erop fietsen!

Met nog wat andere onderdelen kan je deze fiets van Thor prima namaken. Mooi fietsje!
Fiets Magazine nr. 11-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!

ik weet dat het verschil zit in gewicht maar hoe t is dit te herkennen? Heeft de VWD een andere vork?Daveke2 schreef:Ik heb een S5 VWD met SRAM Red uit 20212 als zomerfiets, voor het vlakke
Het is echt een knetterhard frame, totaal niet comfortabel maar ook niet superstijf. Ik vind mijn S2 uit 2009 stijver aanvoelen. Echter, ik vind de iets mindere stijfheid op de S5 ook weer niet vervelend aanvoelen. Het is wel een ontzettend snelle fiets. Ik heb hem onlangs in een triatlon gebruikt (niet stayer) met 88 mm hoge wielen en het was echt een raket. Het is wel duidelijk te zien aan de snelheden of ik op mn S2 of S5 heb gezeten, scheelt zomaar 1,5 km p/uur in het voordeel van de S5 zonder dat mijn vermogen is gestegen tov de S2.
Ik ben zelf 1m88, en weeg 78 kg maar ik kan me voorstellen dat als je klein en tenger bent en ook nog eens hoge wielen in de S5 steekt dat ie met je aan de haal kan gaan. Het is namelijk best een "zeil" in de zijwinden. Ik heb wel een paar keer een momentje gehad dat ik mn stuur even goed vast moest houden. M'n gevoel zegt dat het meer te maken had met de 88 mm wielen dan de Cervelo, maar goed.
Als het bedrag goed is, doe je er geen miskoop mee denk ik. Is het de gewone, team of vwd variant?
nou ja.. winterfiets.. ik zeg het wel maar als deze beter voelt dan mijn wilier... tja...sharkman113 schreef:Vwd zal wel door de meest getalenteerde chinees in de Giant fabriek zijn samengesteld
Kan me overigens weinig slechtere "winterfietsen" voorstellen als een S5 (gemaakt voor heel hard fietsen op vlakke wegen met mooi asfalt).