Pagina 99 van 99
Re: Tour 2018
Geplaatst: 02 aug 2018 08:07
door amclassic-fan
Net alsof ploegleiders geselecteerd worden op intelligentie
Op het moment dat iedereen al maximaal rijdt maakt hoeft er ook geen plan meer verzonnen te worden, dat is juist van belang als er niet maximaal gereden wordt.
Re: Tour 2018
Geplaatst: 02 aug 2018 09:19
door Keezx
Tijanus schreef: ↑02 aug 2018 00:16
Wielrenners worden niet geselecteerd op intelligentie, op de weg heb je minder overzicht, boodschappen doorgeven kost meer energie, en je bloed zit al ergens anders (op een beetje berg rij je sowieso tegen zuurstofgebrek aan...).
Al met al lijkt de ploegleider me een stuk nuttiger dan de gemiddelde managementlaag...
Koersinzicht heeft weinig met gewone intelligentie te maken.......
Los daarvan zal er bij elke ploeg wel iets verblijven dat zich manager noemt, maar die gaat meer over geld dan over de koers lijkt me....
Re: Tour 2018
Geplaatst: 02 aug 2018 09:22
door daniel1975
Lol, heeft iemand bij Tour du Jour de stukjes teambespreking in de TLJ bus gezien? Dan gooi je elke gedachte over intelligentie snel opzij
Wat er vanuit de auto wel kan en in koers niet: nazoeken welk vermogen een aanvallende renner kan leveren en uit (laten) rekenen welk wattage ze stug moeten blijven rijden om hem weer in te rekenen. Het wordt berekenen ipv spontane koersbeslissingen om mee te springen, te wachten, etc.
Zonder oortjes geloof ik nooit dat Kruiswijk alleen had mogen gaan richting de AdH. Iedereem wist dat Sky het toch wel uit zou rekenen.
Re: Tour 2018
Geplaatst: 02 aug 2018 09:33
door Keezx
Hij liep toch verder uit dan de Sky ploegleiding lief was denk ik.....
Ik had graag de gezichten gezien in de Sky auto's toen ie op de top van de Croix de Fer was met ruim 6 minuten voor....
Re: Tour 2018
Geplaatst: 02 aug 2018 10:21
door gjdev
daniel1975 schreef: ↑02 aug 2018 09:22
Wat er vanuit de auto wel kan en in koers niet: nazoeken welk vermogen een aanvallende renner kan leveren en uit (laten) rekenen welk wattage ze stug moeten blijven rijden om hem weer in te rekenen. Het wordt berekenen ipv spontane koersbeslissingen om mee te springen, te wachten, etc.
Je overschat een beetje waarvoor en hoe een vermogensmeter in koers wordt gebruikt. Er zit tijdens koers echt niet iemand nog wattages te berekenen en door te geven die gereden moeten worden.
Re: Tour 2018
Geplaatst: 02 aug 2018 10:23
door DeletedUser02
Keezx schreef: ↑02 aug 2018 09:33
Hij liep toch verder uit dan de Sky ploegleiding lief was denk ik.....
Ik had graag de gezichten gezien in de Sky auto's toen ie op de top van de Croix de Fer was met ruim 6 minuten voor....
Als er geen wind tegen stond naar Bourg d'Oissans was het helemaal spannend geworden.
Re: Tour 2018
Geplaatst: 02 aug 2018 10:39
door Enzzo
daar hadden ze de ploegleiders wagen toch tegen ingezet, hoezo geen intelligentie?

alleen jammer dat de jurywagen er meteen op af kwam, tja het was geen Fransman op kop hè
Re: Tour 2018
Geplaatst: 02 aug 2018 10:50
door amclassic-fan
In de jury zat slechts 1 Fransman, het is een UCI jury hè.
Ik geloof niet dat ze bij Sky in de auto de hele tijd aan het rekenen zijn, het plan is vrij eenvoudig: zorgen dat je je renners niet te snel oprookt. Maar goed dat werkt enkel als de knechten sterk genoeg zijn, maar dat is niet zo'n punt bij Sky.
Re: Tour 2018
Geplaatst: 02 aug 2018 11:05
door Enzzo
Dan was dat ene Franse jurylid zeker net degene die de beelden gemist had van de halve Astana ploeg die achter de wagen aan stayerden in dezelfde rit als waar Dumolin een tijdstraf kreeg voor stayeren achter de wagen?
Hier trouwens een mijnsinziens zeer terechte sneer naar Lappartient van Brian Holm
https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/a ... ijd-gezien
Re: Tour 2018
Geplaatst: 02 aug 2018 12:39
door japiecarbon
Als ze straks maar 6 renners mee mogen nemen koopt Sky gewoon nog een ploeg. Dan kunnen ze zelfs met 12 renners op kp rijden!
Re: Tour 2018
Geplaatst: 02 aug 2018 18:18
door daniel1975
Gebeurt in het marathonschaatsen ook volop, inzetten satelietploeg. Waardeloos imho.