Pagina 967 van 1905
Re: Canyon
Geplaatst: 14 jan 2016 13:28
door Resch2
ik heb nooit gezegd dat het mij om de prijs gaat. Hoewel ik een standaard aeroad 6.0 gekocht heb in in onderdelen heb verkocht. Zo hield ik voor een spotprijsje een frame over dat super aero, stijf én licht is. En voor mij het belangrijkste mijn perfecte geometrie!
Remmen van ultegra zijn prima, maar een lichter alternatief zou mooi zijn. Even wachter tot sram met direct mount komt of tot dw trp t930 verkrijgbaar zijn.
Re: Canyon
Geplaatst: 14 jan 2016 14:16
door tomtom
Voor zover ik kan zien schelen de remmen 40 gram in gewicht.....dat lijkt me op een (relatief) zwaar Aero frame behoorlijk verwaarloosbaar. Ik vind de DA remmen wel veel fraaier

!
Re: Canyon
Geplaatst: 14 jan 2016 14:40
door xytras
Loont het nog de moeite om een ultimate cf sl 9.0 team te kopen? Ik dacht dat dit jaar de sl versie van de nieuwe slx uitkomt of ben ik verkeerd?
Re: Canyon
Geplaatst: 14 jan 2016 14:46
door jenssss
Als je deze zomer een nieuwe fiets wil, koop dan nu die fiets.
Wil je pas zomer 2017 een nieuwe fiets, koop dan modeljaar 2017 in het najaar...
Re: Canyon
Geplaatst: 14 jan 2016 14:48
door xytras
jenssss schreef:Als je deze zomer een nieuwe fiets wil, koop dan nu die fiets.
Wil je pas zomer 2017 een nieuwe fiets, koop dan modeljaar 2017 in het najaar...
Dringend is het niet. Ik heb nog een scott foil die nog prima voldoet, dus mocht dit najaar de nieuwe sl uitkomen dan wacht ik wel gewoon.
Re: Canyon
Geplaatst: 14 jan 2016 17:01
door Resch2
tomtom schreef:Voor zover ik kan zien schelen de remmen 40 gram in gewicht.....dat lijkt me op een (relatief) zwaar Aero frame behoorlijk verwaarloosbaar. Ik vind de DA remmen wel veel fraaier

!
Klopt wat betreft dura ace remmen, stukken mooier dan de ultegra's maar als ik dan toch gele moet uitgeven dan liever trp of sram (als ze met direct mount komen).
EECycleworks is ook nog een zeer licht alternatief, maar kijkend naar de constructie niet echt makkelijk schoon te houden...
FSA schijnen beroerd te remmen en ik vind ze te massief ogen.
Even geduld dan maar
Re: Canyon
Geplaatst: 14 jan 2016 17:25
door tomtom
Even wat positief levernieuws (overigens bij mijn voorgaande 7 Canyon's nooit anders geweest); na bestelling kreeg ik al vlot antwoord (over licentiekorting o.a.). De fiets (een glow red (!) Aeroad CF SLX 7.0 Di2) stond op levering begin maart (website). Op de bevestiging & nota stond echter eind Januari. Bij navraag (weer binnen 1 dag antwoord) blijkt dat dit zeer waarschijnlijk ook het geval is

! Kortom; voor mij wederom een prima prestatie van Canyon (hoewel de "drama's" van de afgelopen tijd beslist niet prettig zullen zijn geweest)!
Re: Canyon
Geplaatst: 14 jan 2016 19:28
door meuk
Mss is het hoe meer je koopt, hoe sneller!?
Mijn 3 Canyons gingen ook altijd snel. Voor nummer 4 hoop ik dat natuurlijk ook, haha.
Re: Canyon
Geplaatst: 14 jan 2016 20:01
door Vince!
jenssss schreef:Zie je in NL dan echt zo gigantisch veel Canyon's rondrijden?
Ik heb in de laatste 5 jaar TWEE (lowbudget) Canyon's zien rondrijden in West-Vlaanderen denk ik.
Maar een gemiddelde fietsgroep van 30 renners hier bestaat uit 8 Pina's, 8 Specialized, 8 Ridley's en een verdwaalde Cervelo of Merckx

Ook mijn gevoel, was afgelopen jaar min of meer zeker dat mijn nieuwe fiets een Canyon ging worden en dan begin je uit te kijken of je er ene tegenkomt. 1 fiets gespot in t zuiden van West Vlaanderen tegen de Franse grens, was dan nog een Fransman en 1 endurace gespot in De Haan.
Straks alvast een Canyon erbij in West Vlaanderen.
Re: Canyon
Geplaatst: 14 jan 2016 20:06
door TL@
Nieuwe Ultimate met schijfremmen voor modeljaar 2017

Re: Canyon
Geplaatst: 14 jan 2016 20:32
door rien
Bij de aeroad lijkt op de fotos, de eerste spacer een boutje te hebben. Wat is hiervan reden voor? Borging tegen verdraaiing?
En werkt de nieuwe ultimate slx weer meer een expander boven in de vork om voorvork speling vrij te maken?
Re: Canyon
Geplaatst: 14 jan 2016 21:14
door Resch2
rien schreef:Bij de aeroad lijkt op de fotos, de eerste spacer een boutje te hebben. Wat is hiervan reden voor? Borging tegen verdraaiing?
En werkt de nieuwe ultimate slx weer meer een expander boven in de vork om voorvork speling vrij te maken?
Nee dit is alleen het geval bij de h11 of h36 cockpit, deze hebben nl een i-lock 'spacer' waarmee je het balhoofd op spanning zet. check effe de site van acros