Geplaatst: 05 sep 2009 13:40
Beste Sanneman en andere Colnagofans,
Colnago is inderdaad minder hot de laatste jaren. Dat komt mijns inziens omdat ze niet met de tijd meegaan. De modellen zijn erg retro in verhouding tot bijv. Cervelo en Pinarello. Dat is geen mening van mij maar een keuze van de fabriek. Je zult zien dat de hypoe van slooping frames ook wel weer zal afnemen en dan is het maar de vraag hoe mooi je die fietsen dan vind.
Ikzelf vind wel dat Colnago een goed antwoord heeft met zijn 2010 modellen. Want wat is die EPS in het zwart een beremooi ding, maar helaas wel aan de prijs.
Wat ik echter niet snap ik dat Colnago geen profploeg meer sponsort. Waarom rijdt liquigas op een B-merk als Connondale? Dat zegt mijn inziens wel iets over een gebrek aan daadkracht bij de fabrieksdirectie. Ik weet zeker dat sponsoring een boost voor het imago kan betekenen, kijk maar naar Cervelo.
Ikzelf ben me aan het orienteren op een nieuwe fiets (ik moet eerst nog 9 kg afvallen van mezelf) en ben van drie modellen erg gecharmeerd:
- Colnago CX-1 (zwarte kleur)
- Pinarello PF3
- De Rosa Idol
Af te monteren met Chorus en Eurus wielen.
Is mijn aanname terecht dat k daar +/ - de volgende bedragen aan kwijt ben:
CX1 €3500,-
PF3 €3250,-
Idol €3750,-
En een vraag voor jullie forum:
- wat kost een EPS met chorus?
- wat heeft de EPS meer dan de CX1? Is dat verschil merkbaar voor iemand zoals ik die 5000 km per jaar tourt, geen wedstrijden rijdt maar wel graag gaat klimmen in limburg of ardennen.
Ik hoor het heel graag
Gijs
Colnago is inderdaad minder hot de laatste jaren. Dat komt mijns inziens omdat ze niet met de tijd meegaan. De modellen zijn erg retro in verhouding tot bijv. Cervelo en Pinarello. Dat is geen mening van mij maar een keuze van de fabriek. Je zult zien dat de hypoe van slooping frames ook wel weer zal afnemen en dan is het maar de vraag hoe mooi je die fietsen dan vind.
Ikzelf vind wel dat Colnago een goed antwoord heeft met zijn 2010 modellen. Want wat is die EPS in het zwart een beremooi ding, maar helaas wel aan de prijs.
Wat ik echter niet snap ik dat Colnago geen profploeg meer sponsort. Waarom rijdt liquigas op een B-merk als Connondale? Dat zegt mijn inziens wel iets over een gebrek aan daadkracht bij de fabrieksdirectie. Ik weet zeker dat sponsoring een boost voor het imago kan betekenen, kijk maar naar Cervelo.
Ikzelf ben me aan het orienteren op een nieuwe fiets (ik moet eerst nog 9 kg afvallen van mezelf) en ben van drie modellen erg gecharmeerd:
- Colnago CX-1 (zwarte kleur)
- Pinarello PF3
- De Rosa Idol
Af te monteren met Chorus en Eurus wielen.
Is mijn aanname terecht dat k daar +/ - de volgende bedragen aan kwijt ben:
CX1 €3500,-
PF3 €3250,-
Idol €3750,-
En een vraag voor jullie forum:
- wat kost een EPS met chorus?
- wat heeft de EPS meer dan de CX1? Is dat verschil merkbaar voor iemand zoals ik die 5000 km per jaar tourt, geen wedstrijden rijdt maar wel graag gaat klimmen in limburg of ardennen.
Ik hoor het heel graag
Gijs