Fiets Magazine nr. 11-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!

je telefoon is er in ieder geval ondersteboven vanobbe schreef:Fiets was gistermiddag binnen. In elkaar gezet en een kort rondje door de duinen gedaan voor het donker. Fiets is merkbaar minder sportief en zwaarder dan mijn vorige Ultimate al. Verder is de fiets erg stabiel en stuurt hij prettig. Kleuren zijn in het echt erg mooi en gelukkig niet mat. vaak worden fietsen lelijk in grote maten maarnik vind deze nog netjes in verhouding. Shimano is wel weer even wennen na Campagnolo maar de 105 groep schakelt erg goed. Wel wat gevoelloos. Geen duidelijk klik.
plaatje 1
plaatje 2
plaatje 3
monsieurpinot schreef:je telefoon is er in ieder geval ondersteboven vanobbe schreef:Fiets was gistermiddag binnen. In elkaar gezet en een kort rondje door de duinen gedaan voor het donker. Fiets is merkbaar minder sportief en zwaarder dan mijn vorige Ultimate al. Verder is de fiets erg stabiel en stuurt hij prettig. Kleuren zijn in het echt erg mooi en gelukkig niet mat. vaak worden fietsen lelijk in grote maten maarnik vind deze nog netjes in verhouding. Shimano is wel weer even wennen na Campagnolo maar de 105 groep schakelt erg goed. Wel wat gevoelloos. Geen duidelijk klik.
plaatje 1
plaatje 2
plaatje 3, veel plezier!
jenssss schreef:Kan iemand helpen met wat deze bijgeleverde onderdelen juist zijn?
- remblokjes voor exalith kunnen in principe ook op gewoon Alu. Beter is echter voor de bergen even een paar nieuwe blokjes te monteren, kost niet veel en hou je de speciale blokjes voor exalith in orde. Je kunt ook gewoon de cosmics voor in de bergen gebruiken, is nl ook gewoon een Alu velg, echter met speciale zwarte behandeling.Kempen01 schreef:Ha allen, ik wacht nog op mijn Ultimate Aero met de MAVIC COSMIC PRO CARBON EXALITH WTS wielset. In de kerstsale heb ik ook een setje Mavic Aksium Elite wielen gekocht voor in de winter/bergen. Nu heb ik 2 vragen en hopelijk kunnen jullie helpen. Dank!
-Heb ik voor beide wielsets verschillende rembloktjes nodig (exalith vs alu)?
-is het aan te raden om voor beide wielsets een aparte casette en ketting te gebruiken?
-Top, dank! Ik ben toch wel voorzichtig met de hoge velgen in de bergen vanwege rijwind (bovendien wil ik de zwarte kleur zo lang mogelijk behouden..."pompend" remmen in de afdaling zal hier niet echt aan bijdragen denk ik...)Resch2 schreef:- remblokjes voor exalith kunnen in principe ook op gewoon Alu. Beter is echter voor de bergen even een paar nieuwe blokjes te monteren, kost niet veel en hou je de speciale blokjes voor exalith in orde. Je kunt ook gewoon de cosmics voor in de bergen gebruiken, is nl ook gewoon een Alu velg, echter met speciale zwarte behandeling.Kempen01 schreef:Ha allen, ik wacht nog op mijn Ultimate Aero met de MAVIC COSMIC PRO CARBON EXALITH WTS wielset. In de kerstsale heb ik ook een setje Mavic Aksium Elite wielen gekocht voor in de winter/bergen. Nu heb ik 2 vragen en hopelijk kunnen jullie helpen. Dank!
-is het aan te raden om voor beide wielsets een aparte casette en ketting te gebruiken?
- als je al een 11-28 cassette hebt in combinatie met de standaard 52-36 crank heb je geen nieuwe nodig en zet je deze gewoon over op de aksium. Ketting kun je dan laten zitten.
Je kan inderdaad de remblokjes voor de exalith wielen ook op de alu velgen gebruiken, maar ze zijn vanaf dan in principe niet meer bruikbaar op de exalith velgen.Resch2 schreef:- remblokjes voor exalith kunnen in principe ook op gewoon Alu. Beter is echter voor de bergen even een paar nieuwe blokjes te monteren, kost niet veel en hou je de speciale blokjes voor exalith in orde. Je kunt ook gewoon de cosmics voor in de bergen gebruiken, is nl ook gewoon een Alu velg, echter met speciale zwarte behandeling.Kempen01 schreef:Ha allen, ik wacht nog op mijn Ultimate Aero met de MAVIC COSMIC PRO CARBON EXALITH WTS wielset. In de kerstsale heb ik ook een setje Mavic Aksium Elite wielen gekocht voor in de winter/bergen. Nu heb ik 2 vragen en hopelijk kunnen jullie helpen. Dank!
- als je al een 11-28 cassette hebt in combinatie met de standaard 52-36 crank heb je geen nieuwe nodig en zet je deze gewoon over op de aksium. Ketting kun je dan laten zitten.