Pagina 919 van 1098

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 12 jul 2012 21:43
door jansen01
@ Beren: snel opgelost dus, mooi man. Is het exact dezelfde R3?

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 12 jul 2012 22:01
door beren040
jansen01 schreef:@ Beren: snel opgelost dus, mooi man. Is het exact dezelfde R3?
Dezelfde als ik had, een r3 2010, wit/rood

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 12 jul 2012 22:41
door danny1407
robzie schreef: Het spijt me om het te zeggen, maar ik heb je toch wel met echt mooiere Cervelo's bezig gezien.......naar mijn bescheiden mening is dit geen Cervelo.
Maar goed smaken verschillen, als jij er maar blij mee bent, de afmontage vind ik overigens chique!
No offense taken :)

De dag na het winnen van de Giro door Hesjedal ben ik gaan zoeken en moest hem hebben.
Er zijn er ooit 100 van gemaakt en ik heb er nog 2 nieuw in een winkel kunnen vinden wereldwijd, waarvan deze in mijn maat.
Gewoon een hebbeding dus...

De afmontage is juist errug low-end op de velgen van de foto na.
De hele fiets (met Fulcrum R5's) staat in elkaar voor nog geen 2 rooitjes.

Afbeelding

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 13 jul 2012 11:22
door ace1978
beren040 schreef:
jansen01 schreef:@ Beren: snel opgelost dus, mooi man. Is het exact dezelfde R3?
Dezelfde als ik had, een r3 2010, wit/rood
En nu maar hopen dat ie niet weer scheurt ;-) Ik had een nieuw model met bbright geeist, daar zijn de problemen voor zover ik weet niet bij bekend. Heb namelijk hetzelfde geintje gehad met een R3sl en toen wilde Vos me weer dezelfde aanbieden. Dat is natuurlijk zijn goed recht, maar toen ik er niet mee akkoord ging vanwege de veel voorkomende problemen kreeg ik een R5.

Maar goed, je bent iig prima geholpen en mocht er met deze weer wat mis gaan dan krijg je gewoon weer een nieuwe.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 13 jul 2012 12:44
door beren040
ace1978 schreef:
beren040 schreef:
jansen01 schreef:@ Beren: snel opgelost dus, mooi man. Is het exact dezelfde R3?
Maar goed, je bent iig prima geholpen en mocht er met deze weer wat mis gaan dan krijg je gewoon weer een nieuwe.
na een paar keer zullen die r3's 2010 toch wel op zijn :lol:
ik begrijp wat je zegt, maar ik vind de looks van de 2010 fraai, dus ben er heel blij mee dat die er nog was

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 13 jul 2012 13:59
door spook
Ik wil misschien wel weer eens wat nieuws. Nu rijd ik op een R3SL (2009), en zou deze willen omruilen voor een S2 / S5.

Heeft iemand ervaringen met deze drie modellen? Hoe verhouden die zich tot elkaar in rijgedrag?

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 17 jul 2012 09:40
door twofourtwo
Kleine vraag ... wat is het maximum aandraai moment voor een zadelklem op een R3 (2012)? Alvast bedankt!

Of beter nog een document (pdf) met alle aandraaimomenten van de R3 (2012)? (Ik kon zo meteen niets vinden op de cervelo site)

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 17 jul 2012 20:34
door beren040
twofourtwo schreef:Kleine vraag ... wat is het maximum aandraai moment voor een zadelklem op een R3 (2012)? Alvast bedankt!

Of beter nog een document (pdf) met alle aandraaimomenten van de R3 (2012)? (Ik kon zo meteen niets vinden op de cervelo site)
Bij mij staat bovenop de klem max 4.5 nm, is wel r3 uit 2010
Maar kan me niet voorstellen dat dit bij 2012 heel veel anders zou zijn.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 18 jul 2012 10:25
door gekke_henkie
Hierbij de ownersmanual voor alle cervelo's

http://www.cervelo.com/ownersmanual/OwnersManual.pdf

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 18 jul 2012 10:45
door twofourtwo
gekke_henkie schreef:Hierbij de ownersmanual voor alle cervelo's

http://www.cervelo.com/ownersmanual/OwnersManual.pdf
klopt, 4,5Nm in de owners manual, vreemd dat op mijn klem zelf 6Nm staat. ik heb ze op 4,5Nm gezet.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 20 jul 2012 10:45
door gt56
spook schreef:Ik wil misschien wel weer eens wat nieuws. Nu rijd ik op een R3SL (2009), en zou deze willen omruilen voor een S2 / S5.

Heeft iemand ervaringen met deze drie modellen? Hoe verhouden die zich tot elkaar in rijgedrag?

De S modellen zijn tamelijk hard, de S 2 achter, de S 5 voor. Ik ben 2 maal weer terug gegaan naar R modellen

De S 5 is vooral met wind in de rug merkbaar sneller en ziet in maten tot 54 cm sexy uit, maar bij ritten van langer dan 2,5 uur werden mij de trillingen in het stuur te vermoeiend. Nieuwe R 3 (met exact gelijke geo en zitpositie) dempt de trillingen veel beter, en dat zonder dat het frame slapper aanvoelt.

De S 5 vraagt ook nogal wat aandacht bij het de-en monteren van het achterwiel; wanneer je de ketting niet met de hand omhoog houdt knalt deze op het achterste deel van de liggende achtervork en beschadigt de lak. Heb fotos gezien van S 5's waar hele happen carbon weggeslagen waren.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 20 jul 2012 12:05
door amclassic-fan
Ik heb niet heel lang op een S5 gereden, maar moe worden door trillingen bij het stuur? Er zit zeker wel verschil tussen frames, maar je banden een half barretje minder hard op pompen maakt meer verschil.