Gravel-racers
Dat is het 'm nu juist. Beide frames hebben steekassen (thru-axles) en kunnen dezelfde bandenmaten aan (650 x max 47c). De specs zijn exact aan elkaar gelijk. De geometrie lijkt inderdaad net even anders. Wat zal het verschil zijn?
Prijsverschil tussen fietsen is exact EUR 300 in voordeel voor Verenti.
Als ik zo snel rond kijk liggen de prijzen van wielsetjes 650b hoger dan setjes 700c. Het aanbod van 700c is groter. Is dat prijsverschil minder dan het prijsverschil tussen beide fietsen?
Prijsverschil tussen fietsen is exact EUR 300 in voordeel voor Verenti.
Als ik zo snel rond kijk liggen de prijzen van wielsetjes 650b hoger dan setjes 700c. Het aanbod van 700c is groter. Is dat prijsverschil minder dan het prijsverschil tussen beide fietsen?
Laatst gewijzigd door hansel op 19 jan 2018 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee,
De geo is exact gelijk. Frame is exact gelijk. Check beide maar bij wiggle.
De goedkopere substance, zonder toevoeging V2 of II is wel anders.
Voor die 450,-verschil krijg je zeer zeker een set 650b. En feitelijk is het nog meer. Want je geeft aan dat je als je voor de 2018 gaat ook nog geld moet bijleggen voor 700c wielen.
De geo is exact gelijk. Frame is exact gelijk. Check beide maar bij wiggle.
De goedkopere substance, zonder toevoeging V2 of II is wel anders.
Voor die 450,-verschil krijg je zeer zeker een set 650b. En feitelijk is het nog meer. Want je geeft aan dat je als je voor de 2018 gaat ook nog geld moet bijleggen voor 700c wielen.
Ha! Ik zie nu pas met twee tabjes in de webbrowser open er 0,0 verschil is tussen beide maattabellen. Zouden ze niet gewoon een copy/paste hebben gedaan? Voor het gemak. Op het oog ziet de geo er wel degelijk anders uit. Gezichtsbedrog?

Laatst gewijzigd door hansel op 19 jan 2018 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Weg: Isaac Boson | Modder: Kinesis Tripster AT
@hansel: optisch bedrog door de verschillende wielsets en de spacers onder stuurpen.
Leuk die lijstjes, maar wat kan je ermee. Verwissel een 700c wielset met 40mm banden voor een 650b met 54mm noppenbanden (wat bij veel frames kan) en je hebt een totaal andere fiets.
Wel leuk om te zien hoe de hele gravelhype aanslaat. Je zou bijna denken dat je niet zonder kan. En ik dat alleen nog maar beamen. Ik pak mijn normale racer eigenlijk nooit meer.
Leuk die lijstjes, maar wat kan je ermee. Verwissel een 700c wielset met 40mm banden voor een 650b met 54mm noppenbanden (wat bij veel frames kan) en je hebt een totaal andere fiets.
Wel leuk om te zien hoe de hele gravelhype aanslaat. Je zou bijna denken dat je niet zonder kan. En ik dat alleen nog maar beamen. Ik pak mijn normale racer eigenlijk nooit meer.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Die vrouw heeft geen baard...
Beter dan dit wordt het weer niet! Lekker vies worden in het bos.