Pagina 10 van 11

Re: Carbon Clincher test mei nummer

Geplaatst: 28 okt 2015 06:57
door Soap
Maar 1 oplossing, schijfremmen :)

Re: Carbon Clincher test mei nummer

Geplaatst: 28 okt 2015 07:07
door havana
Ik denk inderdaad dat dit een mogelijke oplossing zou kunnen zijn voor veel mensen.

Re: Carbon Clincher test mei nummer

Geplaatst: 28 okt 2015 09:55
door dickygiovanni
Ik rij ook met fcc op alle terreinen. Ook afgelopen Dolomieten vakantie een hele rits cols af kunnen strepen ermee. Wil prima allemaal. Wel heb ik in 2 jaar tijd mijn mooie dure wielen praktisch volledig naar de maan geremd, en dat doet me best een beetje pijn. Wat dat aangaat zijn die schijfremmen zo gek nog niet..

Re: Carbon Clincher test mei nummer

Geplaatst: 31 okt 2015 18:31
door paul1
monsieurpinot schreef:
paul1 schreef:Sta op het punt om een setje Fulcrum Racing Quattro fullcarbon 40 mm. ( 2016) aan te schaffen. Moet ik me terugtrekken ? Uitvoering ; clincher/velgrem. Set is ook te verkrijgen in disc-uitvoering.
Campagnolo bora's (zelfde fabriek) kwamen goed uit de test, een grote buil zul je je hier dus zeker niet aan vallen.
Monsieurpinot je hebt me samen met Havana overtuigd. Vandaag Fulcrum Quattro's besteld voor mijn Scott Foil. Thanks !!

Re: Carbon Clincher test mei nummer

Geplaatst: 31 okt 2015 19:19
door sharkman113
Wat dat aangaat zijn die schijfremmen zo gek nog niet..
Voor het geld dat je je hebt bespaard aan blokken, een extra dure remset (zelfs hydreaulisch is nog niet echt heel goed en voor de racefiets nog lang niet uitontwikkeld) en het geërger aan piepende remmen (ik kan kiezen, maar houdt ze lekker voor slecht weer) kun je tien keer beter een setje alu clinchers met velgremmen meenemen.
Het gewicht dat je met carbon remmen bespaard bij je meteen weer kwijt door het gewicht in de remmen (en iemand die niet kan remmen kan dat met schijven ook niet en recent gezien dat je met talent ook schijven kunt smelten).

Re: Carbon Clincher test mei nummer

Geplaatst: 31 okt 2015 19:56
door Zorro
sharkman113 schreef: en voor de racefiets nog lang niet uitontwikkeld) en het geërger aan piepende remmen (ik kan kiezen, maar houdt ze lekker voor slecht weer)
Ik begrijp echt niet dat schijfremmen voor racers dan zo'n probleem zouden vormen voor fabrikanten. Piepende schijremmen zijn niet voorbehouden aan racers maar dat hoef ik je niet te vertellen sharkman113

Waar zit het probleem dan met schijfremmen op racers dan ?
Het is toch hetzelfde concept als MTB/ATB (whatever) maar dan op een race frame.
Ja, op een racer zijn de rotors vaak beperkt tot 160mm maar verder dan dat kom ik niet om te verklaren.
sharkman113 schreef:
en iemand die niet kan remmen kan dat met schijven ook niet en recent gezien dat je met talent ook schijven kunt smelten).
Toch wel in de bergen hoop ik? :D Heb je een link? Met MTB heb ik wel eens zo'n foto van gesmolten rotors gezien idd maar dan moet je toch wel heel gek doen.

Maar goed. We gaan off topic.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 1&start=45

Afbeelding

Re: Carbon Clincher test mei nummer

Geplaatst: 01 nov 2015 07:55
door sharkman113
Waar zit het probleem dan met schijfremmen op racers dan ?
Probleem is (meestal) niet het remsysteem zelf.
Wel het feit dat er nog maar heel weinig te krijgen is dat aan mijn eisen voldoet.

Wat wel een probleem is is de uitlijning. Bij de meeste frames die ik tot op heden heb gezien/gemonteerd is het een crime om de klauwen netjes parallel aan de schijven te krijgen (en ja ik heb het juiste gereedschap) zal ook wel de combinatie zijn met een stillere fiets i.c.m. hogere snelheden (die langer worden aangehouden)
Verder zijn de fabrikanten nog lang niet uit de normering voor de asklemming en bestaan er meerdere varianten die lang niet allemaal even goed voldoen.

En tenslotte, het geval dat ik heb gezien bestond uit een golvende schijfrem (160 mm voorzijde) na een alpenrit, De eigenaar van de fiets heeft met zijn auto ook regelmatig onbalans in zijn remmen dus ik denk in dit geval niet dat het aan het materiaal ligt (rijdt inmiddels in de bergen geen schijven meer aangezien het wisselen van de blokken onderweg niet echt handig is).

Mijn grootste probleem (op dit moment). Is het feit dat een flink aantal producenten enkel frames met een comfort geometrie van schijven voorzien en daar pas ik doorgaans niet goed op (heeft ook te maken met de UCI goedkeur).
Dat het gros van de kabelgestuurde schijfremmen geen verbetering maar eerder een verslechtering zijn hoef ik hopelijk niet uit te leggen.

Kortom als je echt snapt hoe je moet remmen zijn schijven zeker een toevoeging (zeker als de gewichtslimiet gehandhaafd blijft). Maar als je het met velgremmen niet redt kunnen goede schijven iets helpen maar een wondermiddel is het zeker niet.

Kortom: schijven zijn een goede aanvulling maar wel optioneel aangezien ze op een goede mooiweer racer weinig te zoeken hebben (daar zijn de betere velgremmen met goede alu clinchers simpelweg veel te goed voor geworden).

Re: Carbon Clincher test mei nummer

Geplaatst: 01 nov 2015 10:23
door monsieurpinot
paul1 schreef:
monsieurpinot schreef:
paul1 schreef:Sta op het punt om een setje Fulcrum Racing Quattro fullcarbon 40 mm. ( 2016) aan te schaffen. Moet ik me terugtrekken ? Uitvoering ; clincher/velgrem. Set is ook te verkrijgen in disc-uitvoering.
Campagnolo bora's (zelfde fabriek) kwamen goed uit de test, een grote buil zul je je hier dus zeker niet aan vallen.
Monsieurpinot je hebt me samen met Havana overtuigd. Vandaag Fulcrum Quattro's besteld voor mijn Scott Foil. Thanks !!
Gefeliciteerd, we wachten de foto's af!

Re: Carbon Clincher test mei nummer

Geplaatst: 13 nov 2015 19:30
door paul1
Bij deze foto van Fulcrum Racing Quattro's Carbon op mijn Scott Foil.
Zondag eerste ritje gehad. Bollen en remmen super (droog weer) !!


Afbeelding

Re: Carbon Clincher test mei nummer

Geplaatst: 13 nov 2015 19:43
door havana
Erg fraai...!

Re: Carbon Clincher test mei nummer

Geplaatst: 13 nov 2015 20:04
door loos
Prachtig!

Re: Carbon Clincher test mei nummer

Geplaatst: 13 nov 2015 20:07
door matthijsb
Ziet erg netjes uit! Veel rijplezier