Pagina 883 van 1098

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 25 dec 2011 15:05
door jummeltje
Ik zou een schande voor het merk zijn als ik de beschrijving van 'de Cervelo-rijder' zo doorlees :D (gevoel van trots)

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 25 dec 2011 15:10
door marsman
amclassic-fan schreef:Sinds wanneer zou Cervelo of PON voor aantallen gaan? Ze zetten Porsche toch ook niet als een Skoda in de markt...
Je ziet inderdaad zelden een Porsche rijden.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 25 dec 2011 15:34
door amclassic-fan
Net zo zelden als dat je een Cervelo ziet rijden?

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 25 dec 2011 15:53
door farelli
timo2.0 schreef:Wist je dat dan niet, Marten? Cervélo-rijders zijn allemaal slank, rijden altijd gemiddeld veertig kilometer per uur, spreken nooit met volle mond en altijd met twee woorden en zijn diervriendelijk en plantaardig. En het belangrijkste: geen enkele Cervélo-rijder papegaait klakkeloos de marketingpraatjes van Gerard Vroomen en co ;)
:lol:

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 25 dec 2011 16:44
door raiju
Betekend de overgang naar Pon meteen dat ze bij de verdeler Veltec weggaan of moet ik het meer zien als een op/overname fusie?

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 25 dec 2011 21:50
door Focus
Het is een overname dus de naam zal wel veranderen in Cer-Velpon :lol:

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 26 dec 2011 09:34
door Livio Livius
Wat de meeste over het hoofd zien is bij wie de know how van het merk zit. Deze liggen voor de bestaande ontwerpen vast in tekeningen. Maar toekomstige modellen zijn afhankelijk van enkele ontwerpers welke nu werkzaam zijn bij Cervelo. De vraag is hoe lang blijven deze ontwerpers bij Pon/Cervelo werkzaam.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 26 dec 2011 12:08
door cheizberd
Dat kan natuurlijk twee kanten op gaan. Mensen konden ook weggaan ivm. financiële onzekerheid in de oude situatie. Maar afhankelijk van het beleid is het risico van braindrain natuurlijk. Maar eerlijk gezegd verwacht ik daarin niet een grote verandering. Aangezien Pon ook andere merken voert zal het toch de bedoeling zijn om Cervélo het premium merk te laten zijn en daar hoort tegenwoordig natuurlijk de nodige R&D bij. Waarschijnlijk gaan de mogelijke veranderingen eerder in productie en distributie een rol spelen.

Misschien moeten de Focus liefhebbers zich wel meer zorgen maken over de positionering van hun merk.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 26 dec 2011 13:44
door Focus
cheizberd schreef:Dat kan natuurlijk twee kanten op gaan. Mensen konden ook weggaan ivm. financiële onzekerheid in de oude situatie. Maar afhankelijk van het beleid is het risico van braindrain natuurlijk. Maar eerlijk gezegd verwacht ik daarin niet een grote verandering. Aangezien Pon ook andere merken voert zal het toch de bedoeling zijn om Cervélo het premium merk te laten zijn en daar hoort tegenwoordig natuurlijk de nodige R&D bij. Waarschijnlijk gaan de mogelijke veranderingen eerder in productie en distributie een rol spelen.

Misschien moeten de Focus liefhebbers zich wel meer zorgen maken over de positionering van hun merk.
Dat verklaart waarom de fiets met Contiental geleverd werd :D
Ik maak mij niet druk over de positie van Focus, zou je ook niet over Cervelo moeten doen. Een overname brengt nieuw kapitaal en in de regel vooruitgang. Kijk maar naar Saab... ehhh.... Pon heeft gelukkig wel klinkende munten.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 26 dec 2011 15:01
door IBAN
Pon.interessant. ik woon er praktisch naast. Ben benieuwd of ik er wat van ga zien. Mooie showroom naast die van Porche :)

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 26 dec 2011 16:10
door rene-canyon
Moeten de Cervelo rijders hier wel zo blij van worden?
Ik werk bij een bedrijf met veel lease auto's van Pon.Doordat Pon zo groot is brengt dit ook helaas een bepaalde arrogantie met zich mee.
Vooral de garantie afhandelingen worden doelbewust vertraagd (ook als het hier om productionele fouten gaat), met veel frustratie tot gevolg.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 29 dec 2011 09:45
door cobra427
Van cervelo.com;

"Thanks to everybody who commented on our message that we're contemplating a sale of the company. To answer some of your questions, here is a bit of background. Cervélo has experienced exceptional growth and success since we started 16 years ago. A potential sale of the company allows us to continue to grow Cervélo without changing any of the things that make it special.

Cervélo will continue to be based in Toronto, with the same team of people, with the same desire to engineer the best bikes on the planet. It will stand by old products and create exciting new ones, starting with the new P5 which will be launched next month. Stay tuned."