Ik heb CSC wielen binnen gekregen, met een Shimano body en een aparte XDR body. Is het een ingewikkelde klus om die er op te zetten? Nog nooit een body verwisseldscottpch64 schreef: ↑07 dec 2025 07:19 Heb ook de XDR body besteld, kan dan de wielen wisselen van fiets door een andere body te steken, nu dus (nog) met een Shimano body.
Ervaringen met Aliexpress wielen
Nee, Shimano body er af trekken en de andere erop duwen.
-
scottpch64
- Forum-lid
Nee, makkelijkst is eerst de Shimano cassette monteren op de body, losjes niet strak vast, en dan de cassette met body eraf trekken.
Eerst komt dan het adapterbusje wat voor de body zit los en meteen daarna de body met cassette, die je dus rustig zonder veel kracht eraf kan trekken.
Doe dat voorzichtig, dan zie je hoe de volgorde van monteren is, let wel op dat het veertje niet wegspringt...
Daarna wanneer je het vulbusje en veertje weer gemonteerd hebt, kun je de XDR body zo op de as schuiven.
Succes!
Eerst komt dan het adapterbusje wat voor de body zit los en meteen daarna de body met cassette, die je dus rustig zonder veel kracht eraf kan trekken.
Doe dat voorzichtig, dan zie je hoe de volgorde van monteren is, let wel op dat het veertje niet wegspringt...
Daarna wanneer je het vulbusje en veertje weer gemonteerd hebt, kun je de XDR body zo op de as schuiven.
Succes!
Maar ik neem aan dat je aan de andere kant dan eerst een bout er af heb moeten halen?scottpch64 schreef: ↑07 dec 2025 13:03 Nee, makkelijkst is eerst de Shimano cassette monteren op de body, losjes niet strak vast, en dan de cassette met body eraf trekken.
Succes!
is iemand genegen te helpen? Ik woon in Noord Holland
Haha, de provincie Noord-Holland loopt van Texel, Den Helder tot Hilversum.arnos schreef: ↑07 dec 2025 13:25Maar ik neem aan dat je aan de andere kant dan eerst een bout er af heb moeten halen?scottpch64 schreef: ↑07 dec 2025 13:03 Nee, makkelijkst is eerst de Shimano cassette monteren op de body, losjes niet strak vast, en dan de cassette met body eraf trekken.
Succes!
is iemand genegen te helpen? Ik woon in Noord Holland![]()
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Reserve Belg
- Forum-lid
Je hoeft er verder niets af te draaien. Gewoon de Shimano body eraf trekken met je hand en de XDR body erop drukken. Het kost echt 30 seconden werk.
Hier heb je een filmpje
https://youtu.be/nEbsF4FWvhA?si=LsLPCMxtnFo6wByv
Hier heb je een filmpje
Ah, inderdaad veel simpeler dan ik dacht! GeluktReserve Belg schreef: ↑07 dec 2025 13:41 Je hoeft er verder niets af te draaien. Gewoon de Shimano body eraf trekken met je hand en de XDR body erop drukken. Het kost echt 30 seconden werk.
Hier heb je een filmpje
Alleen heb ik dan weer geen adapter voor de centerlock remschijven, toch morgen nog even naar de winkel