Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

RS81 C50

Michael
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 okt 2013 15:44

Michael 01 mar 2015 10:30

Hoe zijn de ervaringen hier met de RS81 C50? Wil ze wellicht gaan aanschaffen voor mijn triathlonfiets. En is het echt zo dat het dezelfde velgen zijn als bij de Dura Ace C50 wielen?

WilierGTR
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 dec 2014 17:45

WilierGTR 01 mar 2015 10:44

Gebruik de zoek functie hier op het forum eens....
Daar moet je wat wijzer uit worden, deze wielen zijn vaak besproken. Kom je er niet uit, wat is dan jouw specifieke vraag?
Het zijn de technologieën die zijn ontleent aan Dura-Ace, die worden gebruik bij deze wielset. Het is dus geen identieke Dura Ace C50 velg.

Desalniettemin, prima wielset, bevalt goed.
Wilier GTR, Shimano RS81 C50
the only easy day was yesterday

Michael
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 okt 2013 15:44

Michael 01 mar 2015 10:57

WilierGTR schreef:Gebruik de zoek functie hier op het forum eens....
Daar moet je wat wijzer uit worden, deze wielen zijn vaak besproken. Kom je er niet uit, wat is dan jouw specifieke vraag?
Het zijn de technologieën die zijn ontleent aan Dura-Ace, die worden gebruik bij deze wielset. Het is dus geen identieke Dura Ace C50 velg.

Desalniettemin, prima wielset, bevalt goed.

Hoe is de stijfheid van de wielset? In het voorwiel zitten maar 16 spaken en aangezien ik zelf zwaar ben, nu 98 kg, is dat wel een factor waar ik rekening mee moet houden.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 mar 2015 18:42

Michael schreef:................


Hoe is de stijfheid van de wielset? In het voorwiel zitten maar 16 spaken en aangezien ik zelf zwaar ben, nu 98 kg, is dat wel een factor waar ik rekening mee moet houden.
Deze wielen zijn top, een fietsmaat van mij heeft deze,jij weegt wel ongeveer de helft meer dan hem.

Bij aanschaf van wielen moet je, als je iets meer weegt, altijd rekening houden met je gewicht.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Michael
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 okt 2013 15:44

Michael 01 mar 2015 20:40

Lcsmet schreef:
Michael schreef:................


Hoe is de stijfheid van de wielset? In het voorwiel zitten maar 16 spaken en aangezien ik zelf zwaar ben, nu 98 kg, is dat wel een factor waar ik rekening mee moet houden.
Deze wielen zijn top, een fietsmaat van mij heeft deze,jij weegt wel ongeveer de helft meer dan hem.

Bij aanschaf van wielen moet je, als je iets meer weegt, altijd rekening houden met je gewicht.
Inderdaad is het met mijn gewicht van belang dat de wielen goed stijf zijn. Volgens opgave o.a. Bij Mantel zouden deze wielen mijn gewicht makkelijk moeten kunnen hebben, maar om er zeker van te zijn zoek ik toch nog even bevestiging hier op het forum.

WilierGTR
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 dec 2014 17:45

WilierGTR 01 mar 2015 21:14

Met 84kg eveneens nooit problemen met de stijfheid gehad. Zover dat kan, is de zijdelingse stijfheid is top. Deze raken nooit mijn remblokken oid aan.
Wilier GTR, Shimano RS81 C50
the only easy day was yesterday

Michael
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 okt 2013 15:44

Michael 02 mar 2015 08:20

WilierGTR schreef:Met 84kg eveneens nooit problemen met de stijfheid gehad. Zover dat kan, is de zijdelingse stijfheid is top. Deze raken nooit mijn remblokken oid aan.
Dank je voor dit antwoord, dit was de bevestiging die ik zocht. Er gaat zeker nog een paar kilo vanaf bij mij, dus met die stijfheid zal het wel goed komen dan.

Plaats reactie