Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Beschadigde achternaaf Ksyrium Elite S repareren/vervangen

SpeedWing
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 apr 2013 21:30

SpeedWing 13 feb 2015 23:16

Vanwege speling op de body van mijn Ksyrium Elite S 2013 achterwiel heb ik de kunststof glijlager vervangen door een lager van Hub Doctor (zie Ebay). Bij het bestellen van de Hub doctor kit had ik niet gezien dat het om een kit voor wielen t/m bouwjaar 2012 ging :oops: . Voor 2013 modellen is een speciale kit beschikbaar. Door dit verkeerde onderdeel is tijdens het fietsen een van de lagers en een ring van de as beschadigd geraakt. Om dit op te lossen is de goedkoopste optie volgens mij om de Hub doctor kit 2013 aan te schaffen en de as + lager vervangen. Het probleem is dat de achternaafonderdelen niet los verkrijgbaar zijn. Andere opties zijn: een beschadigd achterwiel met een werkende naaf vinden of een setje andere naven in mijn voor en achterwiel laten spaken. Weten jullie misschien hoe ik dit het best/goedkoopst op kan lossen? Alvast bedankt.

SpeedWing
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 apr 2013 21:30

SpeedWing 17 feb 2015 19:44

Dit topic kan gesloten worden. Via de PB heeft Hans van Maatwielen.nl contact met mij opgenomen en was zo vriendelijk om de benodigde onderdelen voor mij te bestellen.

Aesch
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 apr 2013 12:30

Aesch 17 feb 2015 22:37

Netjes! Goeie service, spreekt voor hem.

Plaats reactie