Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

gerardn
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 10 aug 2014 09:17

gerardn 11 jan 2015 20:04

rob74 schreef:
gerardn schreef:...Vraag: Is het mogelijk dat de wielen onder je vandaan waaien? Zo voelde het af en toe wel vandaag.
JA!!
Dichte wielen. windkracht 7 van opzij en je waait van de weg af. Gegarandeerd

Ander voorbeeld:
Storm op de Ventoux. Ik moest heel hard wringen, duwen en trekken aan mijn stuur om naar rechts gestuurd te krijgen maar de harde wind van rechts duwde me steeds verder richting ravijn. Ik moest met een gangetje van 10 kmh remmen om niet het ravijn in te fietsen. Ik had geen schijn van kans tegen de wind.
Dichte wielen heb ik niet, zie hieronder, dat is toch redelijk bescheiden qua hoogte. Maar toch voelde het een paar keer alsof de banden de grip met de weg verloren.

Afbeelding

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 11 jan 2015 20:08

Ik had de ochtend "vrij" gekregen, dus er zou gefietst worden. Plan was om met de nieuwe cyclocrosser een uurtje of 2,5/3 op de hei en in de bossen te klooien, maar de finetuning rammelde nog. De cyclocrosser na 8 km weer opgehangen, van schoenen gewisseld en de racer gepakt. Begonnen tegen de wind in, zodat ik langs het Gooimeer de wind in de rug te hebben, om uiteindelijk met tegenwind weer te eindigen. Ondanks een kop vol snot, paracetamol en een aantal slechte nachten kon ik het niet laten om met de wind in de rug vol gas te geven: eerste kommetje van 2015, jipie :D
Uiteraard druk geweest met mijn voornemen voor 2015: medeweggebruikers groeten. En toch kreeg ik ondanks dit leuke voornemen weer de wind van voren. Bij Ankeveen liep een man zijn hond uit te laten op het fietspad: netjes afgeremd tot een kilometertje of 10 per uur en netjes aangegeven dat ik er langs kwam: "jullie klote wielrenners moeten een bel gebruiken!" Ok...... :?
Alsof een scheepshoorn vandaag had geholpen :lol: Ik heb maar vriendelijk gelachen.
Ik heb nog redelijk wat wielrenners gezien op de weg, maar bij de Anna's Hoeve kwamen de MTB-ers en cyclocrossers de bossen uitgekukeld. Daar zal het wel drukker geweest zijn.

Afbeelding
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 11 jan 2015 20:10

Vorige week met windkracht 8, vlagen windkracht 9 werd ik haast van het fietspad afgeblazen. Zeker bij het oversteken van een dijkje met zijwind. Vergelijkbare wielen als bovenstaande fiets.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 12 jan 2015 08:58

Stormachtige zondag:
Ploeteren tegen de wind in van Goes naar Vlissingen.
Terug gevlogen …

Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 jan 2015 16:08

Vandaag even tussen de buien door, mooi niet dus want het begon met regen, hagel en harde windvlagen :( vanuit Almere een rondje Diemen gefietst (geploeterd tegen de wind). Harde westen- of zuidwestenwind (4 á 5Bf) kwam amper boven de 20km/u uit, enfin ik was er even tussenuit. :D Halverwege de rit kwam het zonnetje tevoorschijn en was het ondanks de lage temperatuur (4°C) aangenaam fietsen vooral met de wind in de rug. :D Goed voor 47km.

http://www.fietstijden.nl/community/fietstijden/4761572
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
fred404
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 25 jul 2010 11:07
Locatie: Oldenzaal

Gebruikersavatar fred404 17 jan 2015 08:31

Gisteren een testrondje van 52km gereden op de eigenbouw Surly Cross Check. Een allegaartje van een fiets, maar het rijdt super en comfortabel. Na jaren geïndexeerd schakelen brengen de bar end shifters een brede glimlach op het gezicht.
Afbeelding

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 17 jan 2015 10:07

Mooi hoor. Kun je trots op zijn. Weer eens wat anders dan wat je normaal tegenkomt. Maar hoe krijg je het voor elkaar
dat die fiets op de foto zo rechtop blijft staan?
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
fred404
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 25 jul 2010 11:07
Locatie: Oldenzaal

Gebruikersavatar fred404 17 jan 2015 11:07

plantagenet schreef:Mooi hoor. Kun je trots op zijn. Weer eens wat anders dan wat je normaal tegenkomt. Maar hoe krijg je het voor elkaar
dat die fiets op de foto zo rechtop blijft staan?
:roll: stokje als steun onder het bracket en thuis met een fotobewerkingsprogramma wegklonen.

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 17 jan 2015 11:15

Gisteren eerste buitenritje in 2015 met als doel de 1e 1000 hoogtemerters te pakken voor dit jaar.
Te laat begonnen (17:10), dus kon meteen het licht al aan zetten (80lux) en de andere glazen (geel) in de Oakley Radarlock doen (dat gaat gelukkig wel lekker snel).

Gestart in Brochterbeck op de parkeerplaats bij het Hotel, snel door naar Tecklenburg en daar meteen omhoog naar het dorpje, bovenaan links en doorrijden naar beneden, toen achterlangs via het zwembad weer omhoog (bummer, dat ging pas langzaam zeg, maar ja da's dan ook een van de steilste klimmen daar).
Toen weer naar beneden en alle klimmetjes in de buurt gedaan (zo min mogelijk dubbel), met ook nog de Kleeberg vanaf de zuidkant (ook zo lekker steil en totaal geen loper). Onderweg nog wel aardig wat gaten in de weg NIET ontweken (80 lux is dan toch niet genoeg blijkbaar).
Maar gelukkig wel in een snelle afdaling een verse HOOP van een stel paarden kunnen ontwijken (scheelt als je dezelfde weg 15 min eerder ook omhoog bent gereden).
Het gravel op het midden van de weg is in het donker trouwens ook best slecht te zien, dus na het gevoelt te hebben in een andere afdaling (beetje schuiven dus) maar weer op linker of rechter spoor gereden.

Toch nog ff een foto gemaakt toen ik weer terug was bij de auto, was best donker.

Al met al ongeveer 57km en iets over de 1000hm gemaakt (maar wel LAAAAAANNNNGGGGZZZAAAAAM, 20.4km/u gemiddeld). Ach, het begin is er voor 2015

Afbeelding
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 17 jan 2015 11:22

Ik heb gisteren ook zo;n soort ritje gemaakt....laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnggggzzaaaaaaaaaaaam...en dan zonder de hoogtemeters.

En mooie design lamp! :)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 17 jan 2015 15:18

Clubtraining De Zwaluwen (+ lusje); ... eindelijk zonnig!

Vandaag weer de wekelijkse clubtraining. We hadden een ongekend hoge opkomst van maarliefst 19 man (!). Lag het aan het weer, of het feit dat het seizoen lonkt? Ze waren er in ieder geval :)
Gezien de gladheid op de vroege ochtend kozen we voor een veilig weg: over de dijk naar Zwolle, lekker in de zon, en dan aan de andere kant van de IJssel weer terug.

Op de terugweg vanuit Zwolle trok de wind wat aan en doordat deze schuin van voren stond reed je, als je rechts reed, constant met je snuffert in de wind.

Terug bij Deventer hadden we een mooi gemiddelde er op staan van 30,5. Daarna heb ik zelf nog een klein extra lusje gereden...waardoor dit natuurlijk weer flink weg zakte ;)

Totaal 103km
https://app.strava.com/activities/242178848
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 17 jan 2015 16:22

Ook bij mij ging het vandaag wat stroever dan anders, ook vanwege de wind, maar het weer vergoedde alles. Ook nog een stukje fraai nieuw dijkfietspad ontdekt halverwege Pannerden en Zevenaar, richting Loo. Ze hebben het fietspad nu over de dijk helemaal doorgetrokken. Voor de kenners: je komt uit bij de mammoet die langs de Betuwelijn staat. Fraai stukje natuurgebied nu ontsloten!
Totaal 90 km op de klokken en zere benen,

Plaats reactie