Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Schwalbe one tubeless

cubetom
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2014 19:22

cubetom 28 jul 2014 21:44

Nouja, aan de hand van jullie ervaringen is het blijkbaar toch redelijk normaal. Ik vind het wel een beetje jammer, tubeless rijden bevalt inderdaad uitstekend, maar een achterband die het niet eens 2000 km uithoudt, doet me toch twijfelen. Ik ben benieuwd wat Schwalbe er zelf van zegt.

Ik denk dat ik het seizoen maar uitrijd met de standaard One, die als voorband om mijn Fulcrums zat. Misschien dan in de winter kijken of ik een setje 25c One's tubeless kan vinden.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 jul 2014 21:53

Ik heb er inmiddels 2068km opzitten met de Schwalbe Ultremo ZX Tubeless en heb inmiddels de voorband en de achterband na bijna 2000km omgewisseld omdat de achterband toch wel vierkant begon te worden terwijl de voorband de fabricage rand in het midden van het loopvlak nog toonde. Het is mij ook wel opgevallen dat het loopvlak van de 'achterband' veel beschadigingen toont, echter de ergste repareer ik met rubber compound cq. 2secondenlijm met rubbergruis. ;)

Ik ben benieuwd tot wanneer deze banden het uithouden. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 29 jul 2014 00:07

3400 km gereden met mijn setje Schwalbe One Tubeless; voorband nauwelijks slijtage, achterband wordt iets vierkant en heeft wat beschadigingen, maar niet dusdanig dat ik hem al vervang. Ik schat dat ie nog wel een paar maandjes mee zal gaan.

cubetom
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2014 19:22

cubetom 29 jul 2014 19:20

Wiliertoerist schreef:3400 km gereden met mijn setje Schwalbe One Tubeless; voorband nauwelijks slijtage, achterband wordt iets vierkant en heeft wat beschadigingen, maar niet dusdanig dat ik hem al vervang. Ik schat dat ie nog wel een paar maandjes mee zal gaan.
Dat is wel een respectabele levensduur. Mag ik vragen met welke luchtdruk en gewicht je rijdt?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12475
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 jul 2014 21:46

Het is toch ook extreem afhankelijk van je rijstijl en de ondergrond.
Mijn maat die 80procent van de tijd naast me rijd doet 1000km meer op een ultremo dan ik.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 29 jul 2014 22:00

cubetom schreef: Dat is wel een respectabele levensduur. Mag ik vragen met welke luchtdruk en gewicht je rijdt?
UPDATE:
Ik had beter niets kunnen zeggen....
Vanavond voor het rijden plotseling nog maar 3 bar in de achterband :shock:
Opgepompt op de gebruikelijke 6,5 bar (achter) en rijden. Bij thuiskomst nog maar 4 bar over.
Verbazingwekkend dat het nog rijdbaar bleef, lekker comfortabel zeg maar. :D

Na het eten de band nader geïnspecteerd en zag nu toch wel wat vreemde lijntjes / patronen op het loopvlak verschijnen. Verder niet over getwijfeld en direct een nieuwe band erom gelegd.
Nee, geen moeite gedaan te ontdekken waar het lekte, antilek vloeistof was 1 maand geleden nog ververst.

Druk en gewicht: voor 6 bar, achter 6,5 bij 89 kg.
Ik heb ook wel eens 6,5/7 en 7/7,5 geprobeerd, maar zie daar geen voordeel in.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere One Tubeless gebruikers mbt het aantal kilometers waarbij een achterband vervangen werd. Laten we de voorbanden maar buiten beschouwing laten.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 sep 2014 10:34

Na 3811km met de Schwalbe Ultremo ZX Tubeless is het nu tijd geworden om deze banden te vervangen voor de Schwalbe One tubeless omdat het karkas inmiddels zichtbaar begint te worden, het wordt nu te link om er mee verder te fietsen. Mijn verwachtingspatroon vooraf voor deze tubeless banden was ongeveer 3500-4000km, dus dat is uitgekomen. Heb wel bij ong. 2000km de voorband en de achterband omgewisseld.

Ik ben benieuwd hoe lang deze Schwalbe One tubeless banden meegaan in vergelijking tot de Ultremo's.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 jan 2015 20:00

Inmiddels zijn wij enkele maanden verder en ben nu sinds enkele weken overgestapt op de One's. Ik had n.l. nog een gebruikt setje Ultremo's en had gekozen deze eerst op te rijden.

Ik heb inmiddels 4 ritten en 359km gereden en het is mij wel opgevallen dat de One's zwaarder rijden, dus een grotere rolweerstand hebben dan de Ultremo's. Uiteraard met dezelfde fiets, wielen en bandenspanning. Het is mij nog te vroeg deze conclusie 'hard te maken' maar het scheelt nu al ong. 1km/u gemiddelde snelheid en vraag mij af of iemand anders ook dezelfde ervaring heeft.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8451
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 06 jan 2015 20:02

Orlok schreef:Inmiddels zijn wij enkele maanden verder en ben nu sinds enkele weken overgestapt op de One's. Ik had n.l. nog een gebruikt setje Ultremo's en had gekozen deze eerst op te rijden.

Ik heb inmiddels 4 ritten en 359km gereden en het is mij wel opgevallen dat de One's zwaarder rijden, dus een grotere rolweerstand hebben dan de Ultremo's. Uiteraard met dezelfde fiets, wielen en bandenspanning. Het is mij nog te vroeg deze conclusie 'hard te maken' maar het scheelt nu al ong. 1km/u gemiddelde snelheid en vraag mij af of iemand anders ook dezelfde ervaring heeft.
Het is wel winter nu dien je zeker rekening mee te houden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12475
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 jan 2015 20:51

De one,s rijden niet zwaarder en 1km/h is werkelijk onmogelijk.
Het verschil tussen een Mtb en een racer is 2,5km/h en dat is gewoon op 2.25 rara bandjes en een drop van 4cm minder op de mtb en een stuur van 70cm.

Onmogelijk dat het zoveel scheelt.

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 06 jan 2015 21:07

Feestdagen in de benen en lage temperatuur tegen?
Mozes kriebels, je zult maar de pr-chef van Schwalbe zijn, om dit te lezen…

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 jan 2015 21:59

nijkie schreef:Het is wel winter nu dien je hier zeker rekening mee te houden.
kauwvot schreef:Feestdagen in de benen en lage temperatuur tegen?
Daar heb ik natuurlijk ook aan gedacht, vandaar een voorlopige conclusie. Maar voor de feestdagen had ik al een eerste rit gemaakt en had toen meteen al het gevoel dat de One's zwaarder rollen, maar ja, dat was maar het eerste gevoel, dus ..............
Tijdens het rijden voel ik ook dat de banden wat stugger zijn, geven de 'ribbels' o.i.d. op de weg goed door en heb dan soms de neiging te kijken of ik niet toevallig lek rijd, enfin het is maar mijn gevoel tijdens het rijden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie