Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 04 jan 2015 17:44

Ook hier in het oosten was het pirma weer met een zonnetje en blauwe lucht. Kort ritje van 50 km door de westelijke Achterhoek: Doesbug, Steenderen, Baak, Wichmond, Hengelo, Zelhem, Wittebrink, Hoog-Keppel, Drempt, Doesburg.

Gebruikersavatar
jupu1973
Forum-lid
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:10

Gebruikersavatar jupu1973 04 jan 2015 17:48

Vanmorgen vertrokken op de mtb voor een ritje door de polder in de Krimpenerwaard. Na een minuut of 5 en een aantal waarschuwingen van lopers en fietsers besloten om de polder te laten en een rondje ijsseldijk, lekdijk en toch een klein stukje polder te rijden.
Mijn maatje had de jaarwisseling nog in de benen dus na een kleine 30 km weer aan de koffie..

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 04 jan 2015 17:58

Vandaag een rondje Italiaanseweg gereden. In de buurt van Heveadorp werd ik door een paar vriendelijke wandelaars gewaarschuwd dat het verderop glad was. De Fonteinallee bleek er op sommige punten inderdaad verraderlijk glad bij te liggen. Verder prima fietsweer met het zonnetje en de blauwe lucht. Het laatste uur zelfs zonder handschoenen kunnen rijden.

http://www.strava.com/activities/236460452

Zonsopkomst vanaf de Fonteinallee.
Afbeelding

Genieten van de omgeving net buiten Wolfheze
Afbeelding

Gebruikersavatar
jre
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:53
Locatie: Eemnes

Gebruikersavatar jre 04 jan 2015 18:42

vanmiddag eerste keer sinds 3 weken verkoudheid liep niet echt lekker dus na een klein rondje Gooimeer had ik het wel gehad
http://app.strava.com/activities/236613663

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 04 jan 2015 19:52

Tweede ritje met de Tarmac, weer uitermate goed bevallen. Zelf niet heel fris helaas, maar toch wel kunnen genieten van het prima fiets weer.

Leuk tochtje naar Lemele gemaakt en weer 70km kunnen maken.
http://www.strava.com/activities/236509404

Nu overdenken welke fiets keuze ik ga maken, ligt nu tussen de Tarmac en de Canyon CF.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 04 jan 2015 20:01

Mijn eerste rit van 2015. Normaal al op Nieuwjaarsdag maar wegens andere dingen dus niet kunnen fietsen en het was die dag nog wel zo mooi fietsweer, jammer dus want de dagen erna was het knudde. :o

Volgens het weerbericht zou vanmiddag de wind gaan draaien van noordwest naar zuidwest. Dus mijn rit zo ingepland dat ik vanaf Breukelen de wind in de rug zou hebben, mooi niet dus. :lol: Enfin gestart voor minstens 100km, het werden er uiteindelijk 109km. Temperatuur was koud (5°C), de wind kwam uit het noordwesten (3Bf) en het zonnetje liet zich gelukkig vaak zien. :)

http://www.fietstijden.nl/community/fietstijden/4720342
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 04 jan 2015 20:10

Vanmorgen m'n nieuwe/vernieuwde Cannondale Flash voor het eerst uit gelaten in de buurt van Apeldoorn. Was mijn eerste rit op de Flash sinds 30 augustus. Alleen in december beetje off road op geleende Scott Scale, maar die was inmiddels stuk.........
Kwam mooi uit, want werd net de laatste hand gelegd aan de wederopbouw (nieuw frame, gespoten en paar andere onderdelen en verder spulletjes van de oude bike)
Iets voor 09:00u vanaf parkeerplek heel heel voorzichtig over het gladde fietspad om daarna het bos in te duiken voor een ronde op het vaste MTB parcours.
Zo hier en daar hard bevroren, dan weer modder en zelfs los zand. Bevroren modderstukken ook link vanwege spoorvorming.
Na ongeveer 2:30u klaar met de ronde en ipv ronde 2 gekozen om lekker kriskras rond te rijden en hoefde ik in ieder geval niet meer door de gore modderstukken.
Na iets meer dan 5 uurtjes toch zo'n 107 km op de klokken en voldaan gevoel.

De omgeving top hier en zeker vroeg in de ochtend.
Afbeelding
Afbeelding

http://app.strava.com/activities/236567341
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 04 jan 2015 20:19

fredmtb-sport schreef:..Na iets meer dan 5 uurtjes toch zo'n 107 km op de klokken en voldaan gevoel...
Ja, daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Mooi dat het al weer zo goed met je gaat! En die omgeving, die ken ik als de beste, daar krijg je inderdaad nooit genoeg van ;). Geinig trouwens, zo 'mank' fietsje met slechts 'één poot' 8-) !
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 04 jan 2015 20:22

.jeroen. schreef:...Verder prima fietsweer met het zonnetje en de blauwe lucht. Het laatste uur zelfs zonder handschoenen kunnen rijden.
http://www.strava.com/activities/236460452
'Goed gedaan jochie' ;) .
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 04 jan 2015 21:30

Prachtige dag om te fietsen. Op de crosser gesprongen met de bedoeling om vandaag eens op de verharde weg te blijven. Helaas door technisch mankement aan de rechter shifter van mijn Sram Force al snel weer huiswaarts moeten keren. Geen zin om thuis te blijven dus de mountainbike gepakt. Was geen makkelijke rit hier door de bossen aangezien er erg veel grote takken op de paden lagen. De extreme sneeuwval van vorige week heeft een hoop bomen takken gekost. Paden waren ook nog steeds diepe modderpoelen met hier en daar nog grote stukken ijs. Al met al toch heerlijke gefietst. Morgen maar eens kijken wat er aan de shifter van mijn crosser scheelt, want de crosser heeft toch mijn voorkeur.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 04 jan 2015 22:01

Le Grimpeur schreef:
fredmtb-sport schreef:..Na iets meer dan 5 uurtjes toch zo'n 107 km op de klokken en voldaan gevoel...
Ja, daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Mooi dat het al weer zo goed met je gaat! En die omgeving, die ken ik als de beste, daar krijg je inderdaad nooit genoeg van ;). Geinig trouwens, zo 'mank' fietsje met slechts 'één poot' 8-) !
Paar weken met 2 voorpoten gereden, heel vreemd gevoel....
Maar 100km fietsen gaat idd beter dan 100m lopen, steeds mank maar dat vorig jaar ook zo. Blij dat ik m'n duurwerk lekker kan doen zonder problemen. Over 10 weken beetje in vorm zijn voor Gran Canaria. :mrgreen:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 05 jan 2015 06:25

Le Grimpeur schreef:'Goed gedaan jochie' ;) .
:lol: Merci!

fredmtb-sport schreef: Kwam mooi uit, want werd net de laatste hand gelegd aan de wederopbouw (nieuw frame, gespoten en paar andere onderdelen en verder spulletjes van de oude bike)
Het is een prachtige fiets geworden. Erg mooi die kleurstelling.

Plaats reactie