Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 26 nov 2014 08:50

Na een paar dagen slecht te hebben geslapen toch maar de knoop doorgehakt
Mijn aeroad 9.0 SL voor week 12 mogen annuleren en vandaag de LTD besteld
k vind die vetter, maar een beetje overpriced , maar ik leef maar ene keer :P
Komt als het goed is binnen 2 weken aan de deur
Effe testrijden en dan op de zolder tot het voorjaar
Laatst gewijzigd door brekson op 26 nov 2014 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 26 nov 2014 08:57

Livio Livius schreef:
Jaap Telder schreef:Canyon is altijd open en eerlijk in de communicatie.
Daar kun je twijfels over hebben. Jaar in- en uit hetzelfde liedje qua levertijden dan begint het wat mij betreft toch te lijken op met voorbedachte rade foutief voorlichten.
Dat denk ik ook......dat is namelijk enorm slim, klanten foutief voorlichten! Tjonge, tjonge wat een achterdocht. Misschien zou je eens wat beter kunnen lezen en dus zien dat vele (in dit geval de Aeroad CF SLX) fietsen al uitgeleverd zijn. In geval van Canyon praat je dan zomaar over honderden zo niet duizenden. Die paar die klagen op een forum zijn dus niet direct maatgevend. Canyon wil als laatste vertragingen in de levertijden. Gek genoeg is het bij velen ook een soort van impulsaankoop en duurt het dan te lang, dan annuleren ze e.e.a. weer. Ook bepaald niet iets waar Canyon op zit te wachten lijkt me. Een vriend van mij is een logistieke manager bij Specialized en draagt zorg voor de aanlevering van e.e.a. Hij vertelde dat het een stuk ingewikkelder is dan het lijkt. Met name vanuit China is het altijd weer een verassing wat er nu daadwerkelijk in de geleverde container zit.....
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 26 nov 2014 09:08

tomtom schreef:Met name vanuit China is het altijd weer een verassing wat er nu daadwerkelijk in de geleverde container zit.....
Fietsen of chinezen.... :roll:
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

bobkat19
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2013 13:12

bobkat19 26 nov 2014 09:15

@fabianfondriest

Wat is nu eigenlijk je bedoeling met dat geklaag en het neerzetten van de volledige correspondentie tussen jou en Canyon? Denk je dat je fiets daar sneller van komt? Of wil je andere mensen waarschuwen geen Canyon te kopen? En wat wil je daar dan weer mee bereiken, aangezien je er zelf wel heel graag een wilt zo te lezen?

Het enige wat je hier volgens mij mee aantoont is dat ze snel en punctueel reageren en ook nog eens met mooie volzinnen. Een verademing vergeleken bij het analfebetisme bij veel andere bedrijven. De boodschap op zich zullen zij ook wel kut vinden om te geven, maar het is niet anders.

bobkat19
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2013 13:12

bobkat19 26 nov 2014 09:16

En dan over tot de orde(r) van de dag. Ik heb gisteren een Inflite AL 9.0 besteld. Levering staat gepland voor volgende week. Ben benieuwd, lijkt me een vette bike!

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 26 nov 2014 09:44

Ach, dat geklaag heb je overal en altijd. Als je een Canyon koopt zal de levering wel eens uitgesteld worden, is bij een fietsenboer vaak niet anders, of is zelfs nog erger is mijn ervaring.
Staat buiten kijf dat Canyon topfietsen uitlevert, ook al is dat soms met vertraging, dat is zeg maar algemeen bekend.
Canyon is daarin niet de enige, er zijn legio fietsmerken met hetzelfde euvel. Bij Rose-versand idem-dito. (7-10 weken bij sommige modellen)
Wil je niet wachten maar op je wenken bediend worden, koop dan geen Canyon maar koop een ander "wacht-merk" of ga naar de Vos waar je fiets direct opgebouwd wordt en je binnen een kwartier weer buiten staat, maar dat staat velen ook weer niet aan want dat gaat wel érg snel: kopen, betalen en deur dicht, ideaal eigenlijk voor de ongeduldigen....... 8-)
Tip: zorg dat je meer dan één fiets hebt.

Op zo'n fiets wil ik wel wachten tot maart 2015:

Afbeelding

Fwillems
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 aug 2014 09:52

Fwillems 26 nov 2014 12:44

Ik snap eerlijk gezegd het drama niet rond langer wachten op je fiets...
Hier doen ze precies of hun leven ervan afhangt ;)

Ik zit zelf ook nog te wachten op m'n fiets maar ben tot nu toe meer dan tevreden over. En dat Canyon langer moet wachten op leveren van onderdelen kunnen zij ook niet verhinderen.

fabianfondriest
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2014 15:47

fabianfondriest 26 nov 2014 13:46

Ik krijg net bericht van Canyon dat de fiets aan de laatste etappe begonnen is, en binnen 48 uur aan transporteur overhandigd gaat worden.
Ik heb nooit gezegd dat Canyon niet snel reageert op e-mail, alleen dat ze in iets eerder stadium hadden mogen aangeven dat de fiets verlaat was, dit tot 3 keer toe. Ik was wel degelijk op hoogte dat er soms vertragingen zijn, dit forum is afgelopen jaar diverse malen bezocht door mij. Het heeft totaal niets met achterdocht te maken , ik bestel product in augustus met verwachte levertijd, als deze dan tot 3 keer toe week ervoor verlaat is vind ik het rare gang van zaken. Vandaar ook mijn vraag of er al nieuwe aeroads geleverd zijn, waar is er te lezen / te vinden dat ze geleverd zijn, niet op dit forum in ieder geval`. Wat er bij andere fietsenboeren of merken gebeurd heeft er ook niets mee te maken, en ik heb ook nog meer dan 1 fiets. Voor mijn meissie een fiets bij Vos gekocht, dus daar heb ik ook ervaring mee, ohja ... en het is geen impulsaankoop.
Ik ben er ook van overtuigd dat het goede fietsen zijn van Canyon, was alleen verbaasd over de structurele uitstelling van leveren. En nu weer vervroegd......... Hulde aan de informatievoorziening van Canyon.
Volgende week lekker op de nieuwe Aeroad fietsen, iets later dan verwacht, maar had het moeten kunnen weten!

remirom
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 okt 2013 11:15

remirom 26 nov 2014 14:35

is het dan mogleijk hier ook enkele foto's neer te zetten, alvast bedankt

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 26 nov 2014 21:21

bobkat19 schreef:@fabianfondriest

Wat is nu eigenlijk je bedoeling met dat geklaag en het neerzetten van de volledige correspondentie tussen jou en Canyon? Denk je dat je fiets daar sneller van komt? Of wil je andere mensen waarschuwen geen Canyon te kopen? En wat wil je daar dan weer mee bereiken, aangezien je er zelf wel heel graag een wilt zo te lezen?

Het enige wat je hier volgens mij mee aantoont is dat ze snel en punctueel reageren en ook nog eens met mooie volzinnen. Een verademing vergeleken bij het analfebetisme bij veel andere bedrijven. De boodschap op zich zullen zij ook wel kut vinden om te geven, maar het is niet anders.
+1!

(en nog te vroeg "geschreeuwd" ook.....want de fiets komt er nu wél (wat ik overigens pas écht vreemd vind ;) )
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 26 nov 2014 23:13

bobkat19 schreef:En dan over tot de orde(r) van de dag. Ik heb gisteren een Inflite AL 9.0 besteld. Levering staat gepland voor volgende week. Ben benieuwd, lijkt me een vette bike!
Kan ik bevestigen! Gisteren weer lekker vies geworden op de cyclocross training op de club:

Afbeelding
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 27 nov 2014 08:23

Even off topic. Wat is dit voor een fietsen standaard. Lijkt me ideaal om je fiets te onderhouden.

Plaats reactie