Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Miche cassette

ownakuota
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 jun 2011 12:52

ownakuota 06 nov 2014 17:42

Ik heb een Crosser met shimano en een miche cassette primato.
Nu heb ik een wiel erbij gekregen echter met campa body op. Kan ik op dit nieuwe wiel, op die campa body een zelfde soort miche cassette kopen, wel te verstaan in campa uitvoering en op dezelfde fiets gebruiken? Ik rij met een kmc 10 ketting en ta bladen vooraan.
Maw is er een verschil in de vertanding of afstanden of zo tussen een campa en shimano miche cassette of kunnen beiden met dezelfde ketting in dezelfde fiets gebruikt worden? Kunnen beide wielen dan ook uitgewisseld worden zonder de derailleur bij te regelen?
Alternatief is anders een ultegra body plaatsen ipv de huidige campa maar voor dat geld koop ik een miche cassette erbij op de campa body... Als't kan natuurlijk....

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 06 nov 2014 17:52

Meer dan: de verschillen in spacing tussen 10v Shimano en 10v Campa zijn minimaal, kan ik je niet melden. De kettingverschillen zijn ook zeer gering. De KMC ketting is universeel.
@Havana weet misschien meer?
Uiteraard kun je een Miche cassette voor Campa krijgen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 nov 2014 18:26

Het kan meestal samen gebruikt worden maar zonder de derailleur af te stellen hoogstwaarschijnlijk niet.
Je kunt wel een Marchisio MTKL-C10-S10 cassette gebruiken maar voor dat geld heb je ook een setje goedkope Shimano compatible wielen met Tiagra cassette.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 nov 2014 19:22

Het zal, met het nodige gepruts, voor 95% werken. Als je wisselt met een ander wiel met Shimano-cassette zal je zeker aan je derailleur moeten stellen...

ownakuota
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 jun 2011 12:52

ownakuota 06 nov 2014 19:23

Aha, interessant. Feit is dat beide wielen redelijk geprijsd zijn en de laatste zijn handgespaakte mavic tube velgen met ultegra naven. Volgens hetgeen ik hier dus hoor is het beste om op de nieuwe wielen dan maar een ultegra body te kopen (40€ ongeveer) waarop ik dus dezelfde cassette kan zetten ( of er eentje bijkopen om het gemakkelijk te maken).
Amaai, een setje gratis wielen kost dus al snel 140€ tubes dugast, 40€ body en 40€ cassette...

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 10 nov 2014 20:35

Ik heb op de crosser 9 speed shimano (shifters, derailleurs, crank) en een campa 9 speed cassette. Gaat zonder problemen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Plaats reactie