Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het E-Bike topic

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 20 okt 2014 09:29

TumTumTum schreef:Ik vind het wel wat voor als ik 85 ben. Vooropgesteld dat ik dan nog op een fiets kan zitten. Tot die tijd zelf trappen.

Of het geaccepteerd gaat worden bij een toerclub? Eh...ik denk het niet. Maar heb even geduld, over een paar jaar heb je misschien wel toerclubs voor e-bike racers.
Je hebt tegenwoordig ook E-bike toerritten. Kom die wel eens tegen... dat is echt vreselijk! want een peloton wielrenners kan breed fietsen (verschilt beetje per club heb ik gemerkt) maar een peloton E-bikers.. die gaan dus echt niet aan de kant. Ook niet als je ze in wil halen. De verwensingen zijn dan echt niet van de lucht.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 20 okt 2014 10:41

depoldertoerist schreef:
TumTumTum schreef:Ik vind het wel wat voor als ik 85 ben. Vooropgesteld dat ik dan nog op een fiets kan zitten. Tot die tijd zelf trappen.

Of het geaccepteerd gaat worden bij een toerclub? Eh...ik denk het niet. Maar heb even geduld, over een paar jaar heb je misschien wel toerclubs voor e-bike racers.
Je hebt tegenwoordig ook E-bike toerritten. Kom die wel eens tegen... dat is echt vreselijk! want een peloton wielrenners kan breed fietsen (verschilt beetje per club heb ik gemerkt) maar een peloton E-bikers.. die gaan dus echt niet aan de kant. Ook niet als je ze in wil halen. De verwensingen zijn dan echt niet van de lucht.
Zo zou het dus moeten. :lol:
Afbeelding
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 20 okt 2014 16:56

Ik zag laatst twee e-bikers met helm en dag is nog niet eens zo'n gek idee
Maak joe woar

Ron_Fiets

Ron_Fiets 17 nov 2014 20:50

Ik ben inmiddels sinds afgelopen vrijdag in het bezit van een Stromer ST2. Bizar hoe snel dat ding is met minimale inspanning bereik je toch al gauw de 40 km/h. Het is in de stad wel opletten geblazen, veel mensen verwachten niet dat je met hoge snelheid langs ze heen zoeft. Ik gebruik hem voor woon-werk-verkeer, ideaal. Denk dat op mooie zondagen ik de ST2 ook pak voor een lange rit.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16215
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 nov 2014 21:06

De betere e-bike, een brommerrijbewijs zal wel niet genoeg zijn :shock: .

http://www.youtube.com/watch?v=e1aL7W69oXg

http://www.youtube.com/watch?v=o5v17hK3Va0
Campagnolo Ultra Dork

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 17 nov 2014 21:56

Het is meer een elektrische brommer/motor. Hij hoeft helemaal niet te trappen na een eerste slinger op op gang te komen.

geleuken14
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18

geleuken14 22 nov 2014 22:11

Ron_Fiets schreef:Ik ben inmiddels sinds afgelopen vrijdag in het bezit van een Stromer ST2. Bizar hoe snel dat ding is met minimale inspanning bereik je toch al gauw de 40 km/h. Het is in de stad wel opletten geblazen, veel mensen verwachten niet dat je met hoge snelheid langs ze heen zoeft. Ik gebruik hem voor woon-werk-verkeer, ideaal. Denk dat op mooie zondagen ik de ST2 ook pak voor een lange rit.
Ik heb ook aan deze fiets gedacht, maar ik heb een vermoeden dat ik op termijn problemen krijg met de derailleur...Veel onderhoudskosten, en,,, de enorme aanschafprijs,

Ik heb daarom een Riese & Muller Charger HS in witte uitvoering met Nu Vinci naaf en het rijdt super !

Ron_Fiets

Ron_Fiets 09 feb 2015 22:00

Ik heb inmiddels geen ST2 meer (tijdelijk). De fiets gaf uiteindelijk teveel problemen, het begon met battery errors, daarna drive error's waardoor hij vervolgens niet meer aan ging. Ik heb hem inmiddels ingeleverd. De winkel waar ik hem heb aangeschaft levert geen nieuwe ST2's uit totdat Stromer met betere electronica uitkomt. Naast mij zijn er nog 7 andere ST2 rijders die de fiets hebben ingeleverd. Ik krijg een ST1 te leen, alleen de winkel gaf mij aan dat het onzeker is hoe lang het duurt voordat Stromer met betere versies komt. 2 maanden, mogelijk 6 maanden wachttijd. Eigenlijk vind ik dat onacceptabel, ook gezien de prijs die je ervoor neertelt. Ik weet nog niet wat ik ga doen... geld terug, wachten op de "betere" ST2 of een andere optie.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 09 feb 2015 22:08

Suggestie: gewoon zelf gaan trappen
:lol: :lol: :lol:


(sorry, die moest ik echt ff inkoppen)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 10 feb 2015 11:08

Makkelijk inkoppen bij een topic over e-bike fietsen :mrgreen:

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 10 feb 2015 11:08

Ron_Fiets schreef:Ik heb inmiddels geen ST2 meer (tijdelijk). De fiets gaf uiteindelijk teveel problemen, het begon met battery errors, daarna drive error's waardoor hij vervolgens niet meer aan ging. Ik heb hem inmiddels ingeleverd. De winkel waar ik hem heb aangeschaft levert geen nieuwe ST2's uit totdat Stromer met betere electronica uitkomt. Naast mij zijn er nog 7 andere ST2 rijders die de fiets hebben ingeleverd. Ik krijg een ST1 te leen, alleen de winkel gaf mij aan dat het onzeker is hoe lang het duurt voordat Stromer met betere versies komt. 2 maanden, mogelijk 6 maanden wachttijd. Eigenlijk vind ik dat onacceptabel, ook gezien de prijs die je ervoor neertelt. Ik weet nog niet wat ik ga doen... geld terug, wachten op de "betere" ST2 of een andere optie.

Riese & Müller Charger GT45 met spatborden :D

geleuken14
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18

geleuken14 11 feb 2015 21:54

Juist ja ,een Riese en Muller Charger HS,of een Cruiser...geen problemen...De Bosch techniek is eigenlijk maar simpel
t o v zo' Stromer...en..veel goedkoper ook !

Het type DELITE van Riese en Muller ,die is zelfs volledig geveerd.maar zijn prijs ook !

Plaats reactie