Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

John13081968
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 jul 2014 09:02

John13081968 04 okt 2014 09:31

Er zijn er nog wel meer er zit er ook eentje in Mill die specialized aanbied

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 04 okt 2014 11:57

Er staan op Marktplaats continue namaak Specialized Venge en soms ook Tarmac's aangeboden. Pas gewoon op, twijfel je doe dan je huiswerk zou ik zeggen.

stef
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 dec 2005 15:28

stef 04 okt 2014 13:14

Terecht, als je een fiets uit deze prijsklasse koopt denk ik dat je toch wel mag weten wat je koopt. Maar blijkbaar is voor veel mensen het uiterlijke het belangrijkste. Een vriend van mij heeft zich laatst ook laten"vangen". Een S-WORKS Venge McLaren frame gekocht via Marktplaats voor 800 euro. Ja, sorry maar dan moet je toch een klein beetje beginnen nadenken. Je kunt de "fake" frames er zo uithalen: ze zijn voorzien van BSA schroefdraad, nergens zijn de onverwijderbare Specialized serienummers in de vork en frame te bespeuren, de interne kebelgeleiding is anders,..
Stef

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 04 okt 2014 13:23

Nou niet een klein beetje. Als de fiets normaal 20.000 euro kost en gelimiteerd is kun je ervanuitgaan dat een los frame ongeveer hetzelfde moet kosten.

Edit: Ik haalde de venge en de tarmac door elkaar. De S-works venge frameset kost normaal al 3200 euro, dus zal een limited McLaren variant normaalgesproken meer zijn.

remirom
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 okt 2013 11:15

remirom 06 okt 2014 07:51

stef schreef:
Stuntman Mike schreef:Er staan op Marktplaats continue namaak Specialized Venge en soms ook Tarmac's aangeboden. Pas gewoon op, twijfel je doe dan je huiswerk zou ik zeggen.
Terecht, als je een fiets uit deze prijsklasse koopt denk ik dat je toch wel mag weten wat je koopt. Maar blijkbaar is voor veel mensen het uiterlijke het belangrijkste. Een vriend van mij heeft zich laatst ook laten"vangen". Een S-WORKS Venge McLaren frame gekocht via Marktplaats voor 800 euro. Ja, sorry maar dan moet je toch een klein beetje beginnen nadenken. Je kunt de "fake" frames er zo uithalen: ze zijn voorzien van BSA schroefdraad, nergens zijn de onverwijderbare Specialized serienummers in de vork en frame te bespeuren, de interne kebelgeleiding is anders,..
serieus, trppen mensen daar echt in ?

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 06 okt 2014 10:51

Dit is ook zo n slechte replica. S-works Tarmac 2014 van MP.

Ik kon zo 4 punten aanwijzen die erg verschillen met de mijne (ik heb wel een echte)

Afbeelding
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

stef
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 dec 2005 15:28

stef 06 okt 2014 10:55

remirom schreef:
stef schreef:
Stuntman Mike schreef:Er staan op Marktplaats continue namaak Specialized Venge en soms ook Tarmac's aangeboden. Pas gewoon op, twijfel je doe dan je huiswerk zou ik zeggen.
Terecht, als je een fiets uit deze prijsklasse koopt denk ik dat je toch wel mag weten wat je koopt. Maar blijkbaar is voor veel mensen het uiterlijke het belangrijkste. Een vriend van mij heeft zich laatst ook laten"vangen". Een S-WORKS Venge McLaren frame gekocht via Marktplaats voor 800 euro. Ja, sorry maar dan moet je toch een klein beetje beginnen nadenken. Je kunt de "fake" frames er zo uithalen: ze zijn voorzien van BSA schroefdraad, nergens zijn de onverwijderbare Specialized serienummers in de vork en frame te bespeuren, de interne kebelgeleiding is anders,..
serieus, trppen mensen daar echt in ?
Het ergste is dan nog dat mijn vriend met die fiets bij ons in de club rijdt en dat er geen kat ziet dat het een fake Specialized is. Iedereen is vol lof over zijn VENGE Mc Laren. Zo zie je maar wat er voor velen het belangrijkste is( ik zwijg voor de goede vrede...).Ik heb tegenwoordig zo'n gevoel dat je zelf een frame mag samen lijmen met PVC buizen, geen probleem. Als er maar S-WORKS en Specialized in het juiste lettertype op staat...
Persoonlijk zou ik me dan liever een ALLEZ frameset kopen en wat deftig afmonteren, dan heb je alvast een betere fiets. Maar ja, daar kun je natuurlijk niet mee uitpakken hé...
Stef

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 06 okt 2014 15:51

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet snel het verschil kan zien. Waarin verschillen de fietsen dan? Optische gezien?

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 06 okt 2014 16:30

Kan me voorstellen dat je dat niet weet joeywl, maar op het moment dat je zo'n fiets wilt gaan kopen voor zoveel geld dan ga je je daar toch in verdiepen. Zeker als je het nog via marktplaats gaat kopen ook.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 06 okt 2014 19:25

franklin schreef:Kan me voorstellen dat je dat niet weet joeywl, maar op het moment dat je zo'n fiets wilt gaan kopen voor zoveel geld dan ga je je daar toch in verdiepen. Zeker als je het nog via marktplaats gaat kopen ook.
Ik kan mij juist wel voorstellen dat iemand dit niet ziet.
Voordat ik de laatste posts hier las, had ik er geen benul van dat dit tegenwoordig ook al nagemaakt wordt.
Ik had er zo een gekocht als ik dit zou willen, en hij er netjes uit zou zien
Er zijn genoeg mensen met teveel geld , maar met minder verstand ervan.

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 06 okt 2014 19:47

Ik denk dat het niet alleen ligt aan het herkennen van maar ook dat er mensen zijn die geen of weinig gevoel hebben met prijzen over het algemeen. Zij herkennen niet direct een te goedkope advertentie, of een advertentie die simpelweg niet deugt.

Ik herken namaakfietsen meestal direct. Het zit hem dan niet zo zeer alleen in de details (of het ontbreken daarvan) in het frame, maar meestal in het ontbreken van 'de juiste afmontage'. Een S-works Tarmac met een zilverkleurige Ultegra groep van 8 jaar oud, of een S-works Venge met een honkietonkiewielset. :)

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 06 okt 2014 22:02

stef schreef: Persoonlijk zou ik me dan liever een ALLEZ frameset kopen en wat deftig afmonteren, dan heb je alvast een betere fiets. Maar ja, daar kun je natuurlijk niet mee uitpakken hé...
Dat is wat ik dus van plan ben. De matzwarte versie. 'Gewoon' met Ultegra en mooie 3T onderdelen. Dan heb ik denk ik een fiets waar menigeen naar omkijkt en waar ik veel meer vertrouwen in heb dan een Chinees.

Plaats reactie