Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Carbon+Ultegra advies gevraagd

videopac
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:48

videopac 25 sep 2014 11:41

Na zo'n 8 jaar op een Intersens RC-660 gereden te hebben wil ik een nieuwe racefiets aanschaffen :)

Mijn huidige fiets heeft een tripplebutted aluminium frame en is volledig Ultegra 6600 afgemonteerd. Ik heb handgespaakte Ambrosio FCS28 wielen van Zoran. Deze wielen bevallen mij (1.90m / 98kg) erg goed. Ik fiets niet zo heel veel meer (de afgelopen jaren 2x vader geworden), maar ben van plan het weer wat meer te gaan doen. Mijn hoge gewicht is deels te verklaren doordat ik vrij veel aan krachttraining doe en deels omdat er toch wat teveel vet aanwezig is...

Wat zoek ik nu?
- Carbon frame: gewoon omdat het kan
- complete Shimano Ultegra afmontage: het bevalt me nu goed, ik hoef niet "terug te gaan" en ik lees toch mindere dingen over een Ultegra/FSA mix. Het plan is om een 2014 model in de opruiming te kopen.
- Wielen: maakt niet uit, aangezien ik toch een nieuwe set Ambrosio FCS28's door Zoran laat maken. De wielen die bij de fiets zitten zal ik ongebruikt gaan verkopen.


Merken waar ik van gecharmeerd ben: Rose, Canyon, Sensa.

Vragen:
- Wat is het verschil tussen de Rose CLS en CRS? Ik zie alleen een ander(e) zadel(pen) en carbon vs. alu spacers. Het frame en de afmontage is hetzelfde.
- Zijn er nog andere merken/modellen die wellicht voor mij interessant zijn?

Edit: fietsen die ik tot nu toe op mijn lijstje staan zijn:
- Rose CLS-3000 (1625 euro)
- Rose CRS-3000 (2030 euro)
- Sensa Lombardia (Special) (1779 euro bij 12go)
- Canyon Endurace CF 9.0 (1799 euro)
- Cube Agree GTC SL 2014 (1699 euro bij 12go)

Alvast bedankt voor het meedenken!

JvdHurk
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 mei 2012 16:24
Locatie: Oss

JvdHurk 25 sep 2014 16:32

De CRS heeft ook andere velgen, namelijk de Ksirium Elite ipv de Ksyrium Equipe.
Maar aangezien jij de wielen toch verkoopt zou ik de CSL nemen, de kans dat je op bijgeleverde wielset die je verkoopt dat prijsverschil (400€) goedmaakt is heel klein.

Rose telt zelf een meerprijs van 147€ om op de CSL dezelfde wielen te monteren als standaard op de CRS zit.
Sterker nog, als je de CSL voorziet van dezelfde wielen, zadel en pen als de CRS kom je uit op een bedrag van 1831€, dus hoe het komt dat een CRS 200€ duurder is als de identiek uitgevoerde CSL weet ik niet.
Dat zou betekenen dat de CRS zowieso afvalt (want te duur in vergelijking met een identieke CSL)

Ik weet wel dat de CRS (en dus ook de CSL)een hele goede fiets is, stijf en spoorvast (ook met 100kg+ erop) maar heel comfortabel op slechte wegen is hij niet.

Verder blijft het een kwestie van smaak, natuurlijk.
Qua afmontage zit er weinig verschil tussen alle fietsen die je noemt, op misschien de wielen na, maar die doe je toch weg.

conrad4dx
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 aug 2012 22:31

conrad4dx 25 sep 2014 20:31

Heb je ak met de ene of de andere gereden? Met jou lengte/gewicht zal er zeker verschil te voelen zijn in de frames denk ik. De wielen doe je zelf, dan blijven de looks en gevoel over naar mijn mening.
Ik rij zelf met Ultegra en FSA cranck BB 386 EVO en geloof me helemaal perfect dus snap de mindere dingen niet. Als je de goedkoopste FSA neemt icm de Ultegra zou het uit kunnen maken maar ja...goedkoop is....
De Cube is een no brain fiets, stevig, sterk en duurzaam, de Canyon, is persoonlijk, wel mooier qua styling. Rose fietsen echte duitse grundlichkeit en de Sensa past perfect in het rijtje. Daarom zou ik als ik jou was met verschillende eens een stukje rijden om te voelen wat het verschil is. Veel plezier met je aankoop want het is altijd wel leuk een nieuwe fiets nietwaar.
Team Pieken en Dalen 2015; Stelvio for Life, volg ons op facebook

videopac
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:48

videopac 02 okt 2014 16:29

Heren: dank voor de adviezen!

Het is een Cube Agree GTC SL 2014 geworden, voor 1599 gevonden bij Martens Tweewielers in Rucphen. Morgen haal ik hem op. Mijn nieuwe wielen moeten nog gemaakt gaan worden door Zoran.

Plaats reactie