Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het E-Bike topic

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 17 sep 2014 00:23

Nog even en zelf fietsen valt onder rustieke oude ambachten dat gesponsord door Monumentenzorg te bewonderen zal zijn op folkloristische markten. Zit er tussen de klompenmakers en de kantklosvrouwtjes iemand in een originele Rabo outfit te zweten op een Tacx.
"mama wat zit die meneer te doen?"
"ja jochie....zo moest je vroeger zelf een fiets aan drijven"
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 17 sep 2014 02:44

:D
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 17 sep 2014 10:15

Yes, yes, yes. :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 17 sep 2014 10:26

TumTumTum schreef:Nog even en zelf fietsen valt onder rustieke oude ambachten dat gesponsord door Monumentenzorg te bewonderen zal zijn op folkloristische markten. Zit er tussen de klompenmakers en de kantklosvrouwtjes iemand in een originele Rabo outfit te zweten op een Tacx.
"mama wat zit die meneer te doen?"
"ja jochie....zo moest je vroeger zelf een fiets aan drijven"
Laten we hopen dat die tijd niet komt.

Ik wil de ontwikkeling wel zien over een jaartje of 5. Hoe druk is het dan wel niet op de fietspaden met al die verschillende voertuigen die verschillende snelheden hebben.

In 2017 gaat de turbo-e-bike naar de weg (inclusief helm) maar wat als je onderweg een lege accu krijgt of als je langzaam bijtrapt en een vaartje van 30 gaat. Dan wordt het weer gevaarlijk op de weg.

Voor woon/werk verkeer lijkt het me wel een aardige en milieuvriendelijke oplossing voor mensen die een kilometer of 20 moeten fietsen/autorijden. Maar hoe dit zich gaat ontwikkelen, ik ben daar wel nieuwsgierig naar.

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 17 sep 2014 10:53

jer81 schreef:
TumTumTum schreef:Nog even en zelf fietsen valt onder rustieke oude ambachten dat gesponsord door Monumentenzorg te bewonderen zal zijn op folkloristische markten. Zit er tussen de klompenmakers en de kantklosvrouwtjes iemand in een originele Rabo outfit te zweten op een Tacx.
"mama wat zit die meneer te doen?"
"ja jochie....zo moest je vroeger zelf een fiets aan drijven"
Laten we hopen dat die tijd niet komt.

Ik wil de ontwikkeling wel zien over een jaartje of 5. Hoe druk is het dan wel niet op de fietspaden met al die verschillende voertuigen die verschillende snelheden hebben.

In 2017 gaat de turbo-e-bike naar de weg (inclusief helm) maar wat als je onderweg een lege accu krijgt of als je langzaam bijtrapt en een vaartje van 30 gaat. Dan wordt het weer gevaarlijk op de weg.

Voor woon/werk verkeer lijkt het me wel een aardige en milieuvriendelijke oplossing voor mensen die een kilometer of 20 moeten fietsen/autorijden. Maar hoe dit zich gaat ontwikkelen, ik ben daar wel nieuwsgierig naar.
Hoe kom jij erbij dat je een helm moet gaan dragen?

bergdwerg
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2014 11:28

bergdwerg 17 sep 2014 11:20

joeywl schreef: Hoe kom jij erbij dat je een helm moet gaan dragen?
E-bikes die 45 km/u kunnen vallen vanaf 2017 in dezelfde categorie als brommers. Dus een helm is verplicht. Tot die tijd mogen ze officieel maar 25 km/u.

Bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... eed-e-bike

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 17 sep 2014 13:01

Helm in de vorm van een fiets helm inderdaad, dat is wel iets wat we moeten willen ook denk. Een helm zoals de bromfiets gaat er niet komen.

Ben zelf ook benieuwd wat er gaat veranderen de komende jaren op de fietspaden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 sep 2014 14:25

Ik hoop dat het vooral gaat leiden tot betere fietspaden waar je veiliger snel op kunt rijden. Dat zou een win win situatie zijn maar ik vrees het ergste...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 sep 2014 14:44

joeywl schreef:Helm in de vorm van een fiets helm inderdaad, dat is wel iets wat we moeten willen ook denk. Een helm zoals de bromfiets gaat er niet komen. ...
Volgens mij staat er in dat artikel dat dit nog bepaald moet worden. Vooralsnog is die aanpassing voor snelle e-bikes tov de bromfiets, er juist nog niet!

En als je dat zou doen, met welk argument zou een bromfietser dan niet voldoende hebben aan een fietshelm?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 17 sep 2014 15:25

Volgens dit artikel
http://www.bikerumor.com/2014/09/17/tre ... more-86698

Morgen allemaal live kijken (als je in de US woont :D)
http://www.trekbikes.com/hour_record/

Edit: Sorry, verkeerde topic.
Laatst gewijzigd door opperhoofd op 17 sep 2014 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 sep 2014 16:02

opperhoofd schreef:Volgens dit artikel
http://www.bikerumor.com/2014/09/17/tre ... more-86698

Morgen allemaal live kijken (als je in de US woont :D)
http://www.trekbikes.com/hour_record/
Met een e-bike :?: Zo kan ik het ook :D

Volgens mij staat deze in het verkeerde topic...

(En Eurosport zend het ook live uit.)
Campagnolo Ultra Dork

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 17 sep 2014 16:26

Ernie C. schreef:Ik hoop dat het vooral gaat leiden tot betere fietspaden waar je veiliger snel op kunt rijden. Dat zou een win win situatie zijn maar ik vrees het ergste...
Almere heb je al een "high speed" fietspad. Wordt goed ontvangen.

Plaats reactie