Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Kleuren Open Fiets Map

kas
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 apr 2014 10:56

kas 03 sep 2014 08:31

Hola! Ik heb het forum afgezocht, google ook, maar kon helaas niet goed vinden wat ik wilde. Mocht ik het mis hebben, plaats dan ajb een linkje naar het juiste topic en website :-) Altijd handig voor anderen ook.

Ik vind de open fiets map in de praktijk het prettigst navigeren. Veel beter dan de Cycle map en City Nav van Garmin; in NL tenminste.
Die Open fiets map heeft alleen erg veel verschillende kleuren en dat leidt nogal af van de wegen en de gekozen track/route. De kleuren van de City Nav vind ik veel duidelijk.
Ik gebruik het met name voor wielrennen, al zit ik ook regelmatig op de MTB, maar daar kan ik de Topo map ook voor gebruiken.


Heeft iemand een link naar een OFM download met eenvoudigere kleuren of een instructie hoe dit echt simpel kan? De instructies die ik op internet vond leken mij redelijk complex.


Thanks!

Ps. De standaard bijdehante opmerkingen dat dit erg makkelijk te vinden is (op dit forum bijv) zijn erg welkom. Post dan meteen even de link :P

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 sep 2014 14:11

De OSM vind ik duidelijk dan OFM. Deze kun je downloaden van garmin.openstreetmap.nl

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 03 sep 2014 14:22

havana schreef:De OSM vind ik duidelijk dan OFM. Deze kun je downloaden van garmin.openstreetmap.nl
Welke 'Choose your map type' moet je dan kiezen?
De Generic Routable, of de Routable Bicycle?

kas
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 apr 2014 10:56

kas 03 sep 2014 16:37

Thanks! Allemaal maar even proberen :-)

Plaats reactie