Meestal gaat het idd iets sneller. Mijn ervaring is dat de status met een vertraging wordt weergeven.
Gewoon even wachten. Voor de rest kun je er toch niks aan doen.
Carbon clinchers uit China vragen
Mijn ervaring is dat de sets binnen 2 a 3 weken in Nederland zijn maar dat ze als je pech hebt nog een maand bij postNL en douane blijven hangen.
ik deel deze ervaring volledig....het verschepen is meestal binnen een week gebeurd, de afhandeling in NL kan inderdaad tot een maand durenbepe schreef:Mijn ervaring is dat de sets binnen 2 a 3 weken in Nederland zijn maar dat ze als je pech hebt nog een maand bij postNL en douane blijven hangen.
Sinds mei maak ik gebruik van 50mm full carbon wielen van Farsports inclusief de bijgeleverde zwarte FSE remblokken (eigen merk). Over de wielen ben ik zeer tevreden. Over de remblokken wat minder.
Als ik in heuvelachtig terrein ga fietsen monteer ik normaal gesproken mijn Ultegra 6800 alu wielset.
Vorige week heb ik van thuis uit een rondje gedaan via de slingerberg. Aangezien ik maar 1 (niet te lange) afdaling had bij de snijdersberg (afdaling tussen slingerberg en moorveldberg in), dacht ik het wel met de carbonwielen (remblokken) af te kunnen.
Het viel niet bepaald mee om op voldoende af te remmen op het laatst. hierdoor wil ik eigenlijk niet wachten met vervangen tot mijn huidige remblokken op zijn.
Farsports schrijft voor om hun eigen remblokken te gebruiken of Swissstop Yellow.
Swisstop yellow zal stukken beter zijn dan de remblokken van Farsports, maar ik lees hier op het forum ook minpunten. Welke remblokken adviseren jullie icm deze wielen?
Als ik in heuvelachtig terrein ga fietsen monteer ik normaal gesproken mijn Ultegra 6800 alu wielset.
Vorige week heb ik van thuis uit een rondje gedaan via de slingerberg. Aangezien ik maar 1 (niet te lange) afdaling had bij de snijdersberg (afdaling tussen slingerberg en moorveldberg in), dacht ik het wel met de carbonwielen (remblokken) af te kunnen.
Het viel niet bepaald mee om op voldoende af te remmen op het laatst. hierdoor wil ik eigenlijk niet wachten met vervangen tot mijn huidige remblokken op zijn.
Farsports schrijft voor om hun eigen remblokken te gebruiken of Swissstop Yellow.
Swisstop yellow zal stukken beter zijn dan de remblokken van Farsports, maar ik lees hier op het forum ook minpunten. Welke remblokken adviseren jullie icm deze wielen?
Ik heb een aantal weken geleden ook bij Helin Liu (Carbonspeedcycle op ebay) 60mm hoge, 23mm brede u-vormige wielen besteld met R13 naven. De eerste indruk is niet onverdeeld positief. Na 5 km had het voorwiel al slagjes, dit was gelukkig redelijk makkelijk bij te stellen.
Het achterwiel was een ander verhaal. Op de NDS stond bijna geen spanning en de spaken op de DS stond nog bol, waaruit bleek dat ze gewoon niet goed initieel vervormd zijn. Een goede spaker heeft dit nu recht gezet voor me, wat wel een fijne wielset oplevert.
Ik heb hier nu contact over opgenomen met Helin Liu, vooralsnog bieden ze me 20 dollar refund voor het herspaken en wijten ze de fouten aan het verzenden.
Het achterwiel was een ander verhaal. Op de NDS stond bijna geen spanning en de spaken op de DS stond nog bol, waaruit bleek dat ze gewoon niet goed initieel vervormd zijn. Een goede spaker heeft dit nu recht gezet voor me, wat wel een fijne wielset oplevert.
Ik heb hier nu contact over opgenomen met Helin Liu, vooralsnog bieden ze me 20 dollar refund voor het herspaken en wijten ze de fouten aan het verzenden.
Ik herken dit: Chinese blokken zijn aardig voor het vlakke, maar voelen niet krachtig genoeg voor de heuvels. Ik heb ze vervangen door de blauwe Reynolds, tot volle tevredenheid.FranX78 schreef:Sinds mei maak ik gebruik van 50mm full carbon wielen van Farsports inclusief de bijgeleverde zwarte FSE remblokken (eigen merk). Over de wielen ben ik zeer tevreden. Over de remblokken wat minder.
Als ik in heuvelachtig terrein ga fietsen monteer ik normaal gesproken mijn Ultegra 6800 alu wielset.
Vorige week heb ik van thuis uit een rondje gedaan via de slingerberg. Aangezien ik maar 1 (niet te lange) afdaling had bij de snijdersberg (afdaling tussen slingerberg en moorveldberg in), dacht ik het wel met de carbonwielen (remblokken) af te kunnen.
Het viel niet bepaald mee om op voldoende af te remmen op het laatst. hierdoor wil ik eigenlijk niet wachten met vervangen tot mijn huidige remblokken op zijn.
Farsports schrijft voor om hun eigen remblokken te gebruiken of Swissstop Yellow.
Swisstop yellow zal stukken beter zijn dan de remblokken van Farsports, maar ik lees hier op het forum ook minpunten. Welke remblokken adviseren jullie icm deze wielen?
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Snijdersberg, Slingerberg.....dan ben je voor mijn deur langsgereden
Thanks voor de tip.JoostG schreef:Ik herken dit: Chinese blokken zijn aardig voor het vlakke, maar voelen niet krachtig genoeg voor de heuvels. Ik heb ze vervangen door de blauwe Reynolds, tot volle tevredenheid.
Zijn dat deze?: http://www.bikeparts4u.nl/race/remblokk ... remblokken
Zijn ook nog eens goedkoper dan de swissstop yellow.
Daar staan een heleboel huizen. Hang even een grote print van je avatar aan je deur. Dan kom ik de volgende keer even op de koffie.karluk schreef:Snijdersberg, Slingerberg.....dan ben je voor mijn deur langsgereden
Ik fiets daar geregeld. Van mij is het volgens mij het dichtsbijzijnde heuveltje en het is een mooi rondje van ongeveer 100km.
FranX78 schreef:Thanks voor de tip.JoostG schreef:Ik herken dit: Chinese blokken zijn aardig voor het vlakke, maar voelen niet krachtig genoeg voor de heuvels. Ik heb ze vervangen door de blauwe Reynolds, tot volle tevredenheid.
Zijn dat deze?: http://www.bikeparts4u.nl/race/remblokk ... remblokken
Zijn ook nog eens goedkoper dan de swissstop yellow.
Daar staan een heleboel huizen. Hang even een grote print van je avatar aan je deur. Dan kom ik de volgende keer even op de koffie.karluk schreef:Snijdersberg, Slingerberg.....dan ben je voor mijn deur langsgereden
Ik fiets daar geregeld. Volgens mij het voor mij het dichtsbijzijnde heuveltje en het is een ook nog eens een aardige route van ongeveer 100km.
Thanks voor de tip.JoostG schreef:Ik herken dit: Chinese blokken zijn aardig voor het vlakke, maar voelen niet krachtig genoeg voor de heuvels. Ik heb ze vervangen door de blauwe Reynolds, tot volle tevredenheid.
Zijn dat deze?: http://www.bikeparts4u.nl/race/remblokk ... remblokken
Zijn ook nog eens goedkoper dan de swissstop yellow.
Daar staan een heleboel huizen. Hang even een grote print van je avatar aan je deur. Dan kom ik de volgende keer even op de koffie.karluk schreef:Snijdersberg, Slingerberg.....dan ben je voor mijn deur langsgereden
Ik fiets daar geregeld. Volgens mij het voor mij het dichtsbijzijnde heuveltje en het is een ook nog eens een aardige route van ongeveer 100km.
Bij Remblokshop.nl ook te koop, maar dan zonder verzendkosten.FranX78 schreef:Thanks voor de tip.JoostG schreef:Ik herken dit: Chinese blokken zijn aardig voor het vlakke, maar voelen niet krachtig genoeg voor de heuvels. Ik heb ze vervangen door de blauwe Reynolds, tot volle tevredenheid.
Zijn dat deze?: http://www.bikeparts4u.nl/race/remblokk ... remblokken
Zijn ook nog eens goedkoper dan de swissstop yellow.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless