Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 15 aug 2014 16:12

Meestal gaat het idd iets sneller. Mijn ervaring is dat de status met een vertraging wordt weergeven.
Gewoon even wachten. Voor de rest kun je er toch niks aan doen.

bepe
Forum-lid
Berichten: 468
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:37
Contact

bepe 16 aug 2014 08:22

Mijn ervaring is dat de sets binnen 2 a 3 weken in Nederland zijn maar dat ze als je pech hebt nog een maand bij postNL en douane blijven hangen.

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 16 aug 2014 09:00

bepe schreef:Mijn ervaring is dat de sets binnen 2 a 3 weken in Nederland zijn maar dat ze als je pech hebt nog een maand bij postNL en douane blijven hangen.
ik deel deze ervaring volledig....het verschepen is meestal binnen een week gebeurd, de afhandeling in NL kan inderdaad tot een maand duren

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 16 aug 2014 10:44

Sinds mei maak ik gebruik van 50mm full carbon wielen van Farsports inclusief de bijgeleverde zwarte FSE remblokken (eigen merk). Over de wielen ben ik zeer tevreden. Over de remblokken wat minder.
Als ik in heuvelachtig terrein ga fietsen monteer ik normaal gesproken mijn Ultegra 6800 alu wielset.
Vorige week heb ik van thuis uit een rondje gedaan via de slingerberg. Aangezien ik maar 1 (niet te lange) afdaling had bij de snijdersberg (afdaling tussen slingerberg en moorveldberg in), dacht ik het wel met de carbonwielen (remblokken) af te kunnen.
Het viel niet bepaald mee om op voldoende af te remmen op het laatst. hierdoor wil ik eigenlijk niet wachten met vervangen tot mijn huidige remblokken op zijn.
Farsports schrijft voor om hun eigen remblokken te gebruiken of Swissstop Yellow.

Swisstop yellow zal stukken beter zijn dan de remblokken van Farsports, maar ik lees hier op het forum ook minpunten. Welke remblokken adviseren jullie icm deze wielen?

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 16 aug 2014 11:22

Ik heb een aantal weken geleden ook bij Helin Liu (Carbonspeedcycle op ebay) 60mm hoge, 23mm brede u-vormige wielen besteld met R13 naven. De eerste indruk is niet onverdeeld positief. Na 5 km had het voorwiel al slagjes, dit was gelukkig redelijk makkelijk bij te stellen.

Het achterwiel was een ander verhaal. Op de NDS stond bijna geen spanning en de spaken op de DS stond nog bol, waaruit bleek dat ze gewoon niet goed initieel vervormd zijn. Een goede spaker heeft dit nu recht gezet voor me, wat wel een fijne wielset oplevert.

Ik heb hier nu contact over opgenomen met Helin Liu, vooralsnog bieden ze me 20 dollar refund voor het herspaken en wijten ze de fouten aan het verzenden.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 16 aug 2014 11:24

FranX78 schreef:Sinds mei maak ik gebruik van 50mm full carbon wielen van Farsports inclusief de bijgeleverde zwarte FSE remblokken (eigen merk). Over de wielen ben ik zeer tevreden. Over de remblokken wat minder.
Als ik in heuvelachtig terrein ga fietsen monteer ik normaal gesproken mijn Ultegra 6800 alu wielset.
Vorige week heb ik van thuis uit een rondje gedaan via de slingerberg. Aangezien ik maar 1 (niet te lange) afdaling had bij de snijdersberg (afdaling tussen slingerberg en moorveldberg in), dacht ik het wel met de carbonwielen (remblokken) af te kunnen.
Het viel niet bepaald mee om op voldoende af te remmen op het laatst. hierdoor wil ik eigenlijk niet wachten met vervangen tot mijn huidige remblokken op zijn.
Farsports schrijft voor om hun eigen remblokken te gebruiken of Swissstop Yellow.

Swisstop yellow zal stukken beter zijn dan de remblokken van Farsports, maar ik lees hier op het forum ook minpunten. Welke remblokken adviseren jullie icm deze wielen?
Ik herken dit: Chinese blokken zijn aardig voor het vlakke, maar voelen niet krachtig genoeg voor de heuvels. Ik heb ze vervangen door de blauwe Reynolds, tot volle tevredenheid.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 16 aug 2014 11:34

Snijdersberg, Slingerberg.....dan ben je voor mijn deur langsgereden

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 16 aug 2014 15:54

JoostG schreef:Ik herken dit: Chinese blokken zijn aardig voor het vlakke, maar voelen niet krachtig genoeg voor de heuvels. Ik heb ze vervangen door de blauwe Reynolds, tot volle tevredenheid.
Thanks voor de tip.
Zijn dat deze?: http://www.bikeparts4u.nl/race/remblokk ... remblokken
Zijn ook nog eens goedkoper dan de swissstop yellow.


karluk schreef:Snijdersberg, Slingerberg.....dan ben je voor mijn deur langsgereden
:o Daar staan een heleboel huizen. Hang even een grote print van je avatar aan je deur. Dan kom ik de volgende keer even op de koffie. ;)
Ik fiets daar geregeld. Van mij is het volgens mij het dichtsbijzijnde heuveltje en het is een mooi rondje van ongeveer 100km.

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 16 aug 2014 15:56

FranX78 schreef:
JoostG schreef:Ik herken dit: Chinese blokken zijn aardig voor het vlakke, maar voelen niet krachtig genoeg voor de heuvels. Ik heb ze vervangen door de blauwe Reynolds, tot volle tevredenheid.
Thanks voor de tip.
Zijn dat deze?: http://www.bikeparts4u.nl/race/remblokk ... remblokken
Zijn ook nog eens goedkoper dan de swissstop yellow.


karluk schreef:Snijdersberg, Slingerberg.....dan ben je voor mijn deur langsgereden
:o Daar staan een heleboel huizen. Hang even een grote print van je avatar aan je deur. Dan kom ik de volgende keer even op de koffie. ;)
Ik fiets daar geregeld. Volgens mij het voor mij het dichtsbijzijnde heuveltje en het is een ook nog eens een aardige route van ongeveer 100km.

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 16 aug 2014 15:57

JoostG schreef:Ik herken dit: Chinese blokken zijn aardig voor het vlakke, maar voelen niet krachtig genoeg voor de heuvels. Ik heb ze vervangen door de blauwe Reynolds, tot volle tevredenheid.
Thanks voor de tip.
Zijn dat deze?: http://www.bikeparts4u.nl/race/remblokk ... remblokken
Zijn ook nog eens goedkoper dan de swissstop yellow.


karluk schreef:Snijdersberg, Slingerberg.....dan ben je voor mijn deur langsgereden
:o Daar staan een heleboel huizen. Hang even een grote print van je avatar aan je deur. Dan kom ik de volgende keer even op de koffie. ;)
Ik fiets daar geregeld. Volgens mij het voor mij het dichtsbijzijnde heuveltje en het is een ook nog eens een aardige route van ongeveer 100km.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 16 aug 2014 18:57

FranX78 schreef:
JoostG schreef:Ik herken dit: Chinese blokken zijn aardig voor het vlakke, maar voelen niet krachtig genoeg voor de heuvels. Ik heb ze vervangen door de blauwe Reynolds, tot volle tevredenheid.
Thanks voor de tip.
Zijn dat deze?: http://www.bikeparts4u.nl/race/remblokk ... remblokken
Zijn ook nog eens goedkoper dan de swissstop yellow.
Bij Remblokshop.nl ook te koop, maar dan zonder verzendkosten. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 17 aug 2014 13:24

Ja, dat zijn ze.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Plaats reactie