Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 15 aug 2014 15:40

Kwa marketing niet. Mannen doen het gewoon goed! Maar ik denk wel dat de voorwaarden om dealer te worden / blijven best pittig zijn.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 aug 2014 15:51

Speci is richting zowel de dealer als de klant arrogant.
Ze maken soms erg mooie spullen, maar de prijsstijgingen van de laatste jaren en hun prijsbeleid doen mij met een grote boog om de atb's heen lopen. Maar goed; het verkoopt nog als een trein, dus wie ben ik om te mopperen.
Less is bore

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 15 aug 2014 18:49

Je krijgt bij specialized dan ook een bepaalde service heb iik ondervonden of je nu bij je eigen dealer voor mij in buggenum in limburg komt of in voorburg.
Alles is netjes gepresenteerd en overzichtelijk en eens een gatantie geval wordt dit ook fijn opgelost
Alleen de kleding in maat s is gauw uitverkocht en niet gemakkelijk bij te bestellen door je dealer

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 aug 2014 19:29

Ik weet niet hoe het bij andere dealers is maar bij Hendrikx is de service inderdaad top. De gehele "koopervaring" staat op een erg hoog niveau. Een dag vrijblijvend een Roubaix mee, een weekend lang een 29er mee, het kan allemaal.
Daarin is Specialized toch wel uniek.

Ik denk ook dat de meeste dealers het merk met plezier verkopen omdat ze niet hoeven te concurreren met dozenschuivers die hetzelfde bieden als een normale fietsenmaker voor 20 tot 30% minder.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 15 aug 2014 19:44

Ernie C. schreef:Ik weet niet hoe het bij andere dealers is maar bij Hendrikx is de service inderdaad top. De gehele "koopervaring" staat op een erg hoog niveau. Een dag vrijblijvend een Roubaix mee, een weekend lang een 29er mee, het kan allemaal.
Daarin is Specialized toch wel uniek.

Ik denk ook dat de meeste dealers het merk met plezier verkopen omdat ze niet hoeven te concurreren met dozenschuivers die hetzelfde bieden als een normale fietsenmaker voor 20 tot 30% minder.
Tja, alles heeft zijn prijs, dus niet zeuren over de (te) 'hoge' prijs van een Specialized. 8-)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 aug 2014 20:15

De mijne komt ook van bij Hendriks uit Wanroij.

Ben daar heel erg goed geholpen.

Deze dealer kan ik aan iedereen aanraden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 15 aug 2014 23:05

Ernie C. schreef:Ik weet niet hoe het bij andere dealers is maar bij Hendrikx is de service inderdaad top. De gehele "koopervaring" staat op een erg hoog niveau. Een dag vrijblijvend een Roubaix mee, een weekend lang een 29er mee, het kan allemaal.
Daarin is Specialized toch wel uniek.

Ik denk ook dat de meeste dealers het merk met plezier verkopen omdat ze niet hoeven te concurreren met dozenschuivers die hetzelfde bieden als een normale fietsenmaker voor 20 tot 30% minder.
Dat is zo. Er mag niet mee gestunt worden, online zijn ze niet te koop (fietsen). Ideaal voor de plaatselijke FM.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 15 aug 2014 23:07

daniel1975 schreef:Speci is richting zowel de dealer als de klant arrogant.
Ze maken soms erg mooie spullen, maar de prijsstijgingen van de laatste jaren en hun prijsbeleid doen mij met een grote boog om de atb's heen lopen. Maar goed; het verkoopt nog als een trein, dus wie ben ik om te mopperen.
Het vermelden waard dat dit jaar nagenoeg alle fietsen 100 tot 200(!) euro goedkoper zijn geworden met vaak nog een luxere afmontage of geupgrade frame.

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 15 aug 2014 23:31

Ben zelf vertegenwoordiger voor Riese & Müller en wij werken hetzelfde. Houden de regio's groot, werken niet met prijs stunters en er wordt niet door geleverd. Uiteraard wat een FM uiteindelijk in zn winkel doet mogen en kunnen wij niks over zeggen maar je merkt wel dat het werkt! Prijzen blijven stabiel en niet terug te vinden op internet.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5309
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 aug 2014 09:06

En wat is Riese & Müller?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 aug 2014 10:37

JPAR schreef:En wat is Riese & Müller?

De website van Riese & Müller

Maar daar moet iemand dan maar eens een apart topic over openen zeker. :)
joeywl schreef:..... Prijzen blijven stabiel en niet terug te vinden op internet.
En deze link 2449 Euro voor een blueLabel Swing Hybrid city]
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 16 aug 2014 11:07

Lcsmet schreef:
JPAR schreef:En wat is Riese & Müller?

De website van Riese & Müller

Maar daar moet iemand dan maar eens een apart topic over openen zeker. :)
joeywl schreef:..... Prijzen blijven stabiel en niet terug te vinden op internet.
En deze link 2449 Euro voor een blueLabel Swing Hybrid city]
En deze:

http://www.emotion-technologies.de/ebik ... rt-hybrid/

http://www.ebike-base.it/en/marke/detai ... view]=grid

http://www.cargobike-darmstadt.de/items ... uller-load

en nog veel, veel meer.....
maar ik stop ermee, want dit is teveel gratis reclame 8-)
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 16 aug 2014 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie