Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Leuke, gekke, boeiende belevenissen onderweg.

Gebruikersavatar
Demax69
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 14 aug 2014 09:28

Gebruikersavatar Demax69 15 aug 2014 20:45

In ruim 25 jaar op de fiets nooit ruzie gehad met insecten, maar nu in 6 weken 3 x gestoken voor wespen (2 x aan de lip, zo zeg dat doet zeer), en 1 keer door een Hommel (?) aan het been. Poeh dan is het wel even gedaan met de pret. Moet je gewoon met je mond dicht fietsen zegt mijn niet-fietsende ega. Goede tip!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 15 aug 2014 20:47

Demax69 schreef: Moet je gewoon met je mond dicht fietsen zegt mijn niet-fietsende ega. Goede tip!
Ik zou dan meteen een adequate repliek naar je ega klaar hebben maar of de relatie daar nu zoveel beter van wordt :lol:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Demax69
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 14 aug 2014 09:28

Gebruikersavatar Demax69 15 aug 2014 22:05

Zorro :D ! Ze bedoelde het goed de schat.... Ik heb wijselijk mijn mond gehouden en haar gezegd dat ik het eens zou proberen!

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1798
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 15 aug 2014 22:28

Mooi al die verhalen, vooral doorgaan.
Zeker nu rond de vakantietijd gebeuren er wel eens "leuke" dingen.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 08 sep 2014 17:42

Eerder vanmiddag tijdens een relaxed rondje nader ik een rotonde waar ik voorrang zou moeten krijgen. Er naderde een bestelauto met open raam. Gezien de snelheid en manier van rijden verwachte ik de voorrang niet te krijgen ik rem dus rustig af en stop. Automobilist stop op het laatste moment halverwege de oversteekplaats alsnog en roept "sorry, sorry, sorry" en rijdt weer verder. :)

Vergelijkbare situatie overigens gisteren, mevrouw rijdt achteruit de hof af. Ik zie dat aankomen en stop in de berm. Mevrouw ziet mijn staan en doet van schrik haar handen voor haar gezicht. Ik knik en vervolg van mijn rit.

Op sommige dagen kan ik boos zijn wanneer iemand niet op zit te letten, maar als iemand zoals deze meneer zich daarvan bewust is en dat uit kan ik er wel om lachen. Rest van de route zal hij/zij vast extra opgelet hebben.

Leuk, gek of boeiend? Misschien geen van allen, maar wilde het toch even delen.
Afbeelding

Avz
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 aug 2013 18:21
Locatie: Leiden

Avz 09 sep 2014 13:03

Afgelopen donderdag netjes staan wachten bij een stoplicht (situatie: stoplicht direct voor 1-baansbrug waarna direct na de brug een T-splitsing volgt). Eerst iemand op een racefiets door rood (ging na brug direct links af, dus niet heel erg...) en daarna een dame op een fiets. Die bleef na de brug maar naar links en rechts kijken of er niets aan kwam van de haakse weg (ze wilde rechtdoor). Licht gaat op groen, ik ga brug over en stel de dame gerust en zeg dat het groenlicht is geworden. "O, bedankt".

Wel leuk als iemand op een racefiets een reguliere fietser aan te spreken, doch ditmaal wel als hulp.
Specialized Allez Comp 2014 (Omega Pharma - Quick-Step) - Gazelle XR2 2010

Gebruikersavatar
r600
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:46
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar r600 09 sep 2014 19:52

Onderweg in de Noordoostpolder:

Afbeelding

Panic
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55

Panic 14 sep 2014 22:02

Na vele duizenden kilometers dan toch gisteren bijna het eerste handgemeen meegemaakt. Was een kruising in Hellevoetsluis. Haaientanden op de autoweg, gast op een scooter rijdt zonder te kijken door. Ik anticipeer altijd goed op de fiets, dus dit zag ik op tijd aankomen. Roep nog wel even 'hey!' in het voorbij gaan en maak een wegwerpgebaar. Meneer remt en maakt aanstalten te stoppen. Ik, niet vies van een discussie, kijk nog een tijdje achterom om te zien of hij echt verhaal komt halen. Na een minuutje nog steeds niets te zien, dus ik rijd maar door. Totdat ik na een paar minuten toch ineens die scooter vlak achter me hoor. Meneer komt demonstratief naast me rijden en vraagt met een hoop misbaar 'of ik soms denk dat de hele weg van mij is'. Enige dat ik antwoord is: 'Haaientanden vriend, haaientanden'. Ging nog even zo door, totdat meneer mij probeerde af te snijden. Kijk, dan wordt het serieus. Liever een blauw oog dan een fiets in de kreukels. Ik rem af, klik uit. Rijdt de held hard door, in verte nog een paar keer 'lul!!' brullend.

Stay classy Voorne Putten.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 sep 2014 22:08

r600 schreef:Onderweg in de Noordoostpolder:

Weg van Ongenade
:lol:


Ik kwam afgelopen zomer deze tegen:
Afbeelding
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 19 sep 2014 22:59

Heb een probleem met mijn rechter shifters slaat tandwielen over naar kleiner schakelen.
Dus vandaag maar even naar een FM gegaan Maté bicycles in Magione Bij Perugia.
http://www.matebicycles.com/
Fiets in de reparatie beugel en testen nieuwe kabel er in en weer testen.
Ketting gesmeerd cranks nagekeken schakelen opnieuw afgesteld na shifters los gehaald te zijn geweest.
Probleem kon niet worden opgelost advies contact opnemen met Campagnolo Nederland ivm garantie.
Al met al 45 min bezig geweest.
Kosten €10,- voor de binnen kabel.
Ik was best verbaasd over dit bedrag wat ik moest betalen na 45 min sleutelen.
Eens even kijken of het daadwerkelijk een garantie geval is na 3,5 jaar Campagnolo site zegt 4 jaar na registratie van een complete aankoop groep gezien ik de fiets kocht met complete Athena groep hoop ik dat het daar ook voor geldt.
Donderdag weer in Nederland en kijken wat mijn FM zegt.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 01 okt 2014 13:59

Goede service Nijkie. Hopelijk krijg je die ook van Campa.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 01 okt 2014 14:10

boswielrenner schreef:Goede service Nijkie. Hopelijk krijg je die ook van Campa.
Buiten garantie,heb 2 nieuwe chorus shifters en ook maar een chorus achterderraileur gekocht.
Maandag weer naar Italië en Woensdag laten monteren dan kan ik er voorlopig weer tegen aan.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie