Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Ted L
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2014 09:45

Ted L 12 aug 2014 12:12

Serge du Temps schreef:Ik heb last van tijdritfiets-kriebels. Zijn er medeforummers die een Chinees hebben opgebouwd? Ben benieuwd naar de ervaringen.

Ik was ook op zoek naar een TT fiets ivm triathlons, maar doordat ik ook graag wat heuvels fiets en woon-werk, heb ik uiteindelijk gekozen voor een fiets die na wat recensies te lezen het meest in de buurt komt en evt. snel om te bouwen is.

http://www.aliexpress.com/ikmagnietlink ... kelen.html

Vorige week besteld, prijs was $560, merkloos, glossy finish, gratis verzending.
Als alles volgens planning verloopt laatste week van augustus/begin september hier.
Kan ik hem nog mooi opbouwen voor mijn trip naar mont-ventoux 2e week september.

Mad-scientist
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 apr 2014 11:50

Mad-scientist 12 aug 2014 14:30

Ted L schreef:
Serge du Temps schreef:Ik heb last van tijdritfiets-kriebels. Zijn er medeforummers die een Chinees hebben opgebouwd? Ben benieuwd naar de ervaringen.

Ik was ook op zoek naar een TT fiets ivm triathlons, maar doordat ik ook graag wat heuvels fiets en woon-werk, heb ik uiteindelijk gekozen voor een fiets die na wat recensies te lezen het meest in de buurt komt en evt. snel om te bouwen is.

http://www.aliexpress.com/ikmagnietlink ... kelen.html

Vorige week besteld, prijs was $560, merkloos, glossy finish, gratis verzending.
Als alles volgens planning verloopt laatste week van augustus/begin september hier.
Kan ik hem nog mooi opbouwen voor mijn trip naar mont-ventoux 2e week september.
Wanneer zit je er precies? Ik ga er van 8 tm 12 sep fietsen! Succes dan! Ik heb mijn fiets bij doune staan dus als t goed is, zie je daar nog een glossy carbon frame omhoog gaan ;-)

Mad-scientist
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 apr 2014 11:50

Mad-scientist 12 aug 2014 14:31

japiecarbon schreef:En hij gaat gewoon nog even door!! Geef nou maar gewoon toe dat je deze heb zitten knippen plakken.
Laat die gast lekker, je merkt dat er nogal wat frustratie achter die persoon schuil gaat. Dan gaan mensen rare dingen roepen

Ted L
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2014 09:45

Ted L 12 aug 2014 14:49

Mad-scientist schreef:
Ted L schreef:
Serge du Temps schreef:Ik heb last van tijdritfiets-kriebels. Zijn er medeforummers die een Chinees hebben opgebouwd? Ben benieuwd naar de ervaringen.

Ik was ook op zoek naar een TT fiets ivm triathlons, maar doordat ik ook graag wat heuvels fiets en woon-werk, heb ik uiteindelijk gekozen voor een fiets die na wat recensies te lezen het meest in de buurt komt en evt. snel om te bouwen is.

http://www.aliexpress.com/ikmagnietlink ... kelen.html

Vorige week besteld, prijs was $560, merkloos, glossy finish, gratis verzending.
Als alles volgens planning verloopt laatste week van augustus/begin september hier.
Kan ik hem nog mooi opbouwen voor mijn trip naar mont-ventoux 2e week september.
Wanneer zit je er precies? Ik ga er van 8 tm 12 sep fietsen! Succes dan! Ik heb mijn fiets bij doune staan dus als t goed is, zie je daar nog een glossy carbon frame omhoog gaan ;-)
Ik ga er van 11 t/m 14 september heen, zal dus zeker uitkijken naar je glossy frame.
Mocht mijn frame nog niet klaar zijn, dan wordt het op de sensa.
En ook jij succes natuurlijk !!


Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 12 aug 2014 18:10

Beste Jaap,

Kijk nu kun je wel (ongetructe) links geven ....
Maar even serieus ... Laten we er even over ophouden. Al die advertenties heb ik natuurlijk al lang gezien.
Kijk eens wie de aanbieder is (= Hongfu voor alle 3), en vraag eens naar de prijs.
Jaap Telder schreef:Ik heb hem niet bij Hongfu gekocht, moet je ook niet doen dan betaal je de volle mep!
Je krijgt overal de $630 + $85 verzendkosten te horen. Ze doen absoluut niet aan onderhandelen. Misschien een gratis klemmetje of headset, maar voor de rest niks.
Die FOB prijzen zijn voor grote volumes.

Mocht je voor $400 dollar zo'n frame kunnen kopen, neem ik het graag voor 450 EURO van je over ;)

Voor anderen geïnteresseerden:
Ik heb wel begrepen dat er over een maand "Sales" is bij Hongfu. Geen idee wat dat betekend voor de prijzen, maar misschien de moeite waard om te wachten.
Laatst gewijzigd door Fr3ggel op 12 aug 2014 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 12 aug 2014 18:17

Lcsmet schreef:...
Mijn aanbod blijft dus gelden.
Wie kan me dit frame voor 400 Euro all-in (de rest is voor de moeite :) )tot in Nederland bezorgen.
...
Kun je vergeten.
1. je vind het frame nergens voor dat geld
2. Ook in NL betaal je invoerbelasting + btw. Enkel geen antidump tax.

Volgende maand wel "Sales" bij Hongfu, aldus de medewerker waar ik mailcontact mee had.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 13 aug 2014 11:23

Als je voor zoiets gaat ( zie link) ben je inclusief verzenden (€31,-) voor €335,- klaar.
Bestaat ook voor de machanisch schakelende groepen.
Wordt door verschillende aanbieders verkocht.
Komt van Miracle, een grote betrouwbare aanbieder.
Schitterend frame , kabeldoorvoer binnendoor en ook nog eens superlicht voor dat geld.
Is in de forums van de "gewichtsbespaarders" een erg populair frame.

http://www.aliexpress.com/item/2014-Lat ... 71713.html

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 13 aug 2014 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

groenewold
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 jul 2010 16:27

groenewold 13 aug 2014 11:58

Even reageren op de wat bitse posts over al dan niet bestaande links naar frames, die vervolgens niet te bereiken (meer) zijn, en over dat sommigen aanbieders aangeven dat men niet naar Nederland verscheept. Dat klopt dus maar dat hoeft helemaal niet aan de posters te liggen. Reden is dat weblinks naar frames maar tijdelijk geldig zijn en dat komt ondermeer omdat er een klopjacht op merkbescherming is, ondermeer van Pinarello en Specialized, en met enig succes. Ook mijn frame zou niet naar Nederland verscheept kunnen worden volgens de website. Bij navraag bij de leverancier blijkt niets minder waar te zijn.

Ik kocht in het verleden 2 frames via Cyclingyong, maar de website bestaat niet meer en wordt vanuit de USA zelfs geblocked. Ook wordt de bestikkering blijkbaar steeds meer achterwege gelaten, maar dat wil niet zeggen dat je geen frame krijgt, na aankoop, met "originele" bestikkering.

Na wat speurwerk (mede nav van een PM van een forumlid) ondekte ik dat Cyclingyong gewoon via andere kanalen, bijv. de fm099 frames, aanbiedt (bijv. n-epper), ondermeer via DHgate.com website, te weten:
Wholesale - - 2013 latest FM099 carbon fiber aero road bicycle light weight frame set Nep, Sold by cyclingyong
http://www.iksnapnogsteedsnietdatiknietmaglinkennaarsiteswaaropnamaakartikelenwordenaangeboden.com.html

voor de prijs (US$ 618) die ik er ook voor betaalde. Kortom, het is een reizend circus van aanbieders met steeds andere webpagina's en internetlocaties. Maar dat zal jullie ook wel opgevallen zijn.

Mijn ervaringen met China import zijn tot dusver goed en efficiënt. Ik importeerde vorige maand nog een setje 60mm hoge x 25 mm brede U-shaped carbon wielen voor de N-Epper via Yoeleo website (638 euro, inclusief shipping, duur 2 weken, geen inklaring/douane) en ook die voldoen uitstekend. Mijn laatste frame (N-Epper, 675 euro inclusief EMS shipping) had ik 10 dagen na betaling via Paypal voor de deur staan, geen inklaring/douane kosten. Het voorlaatste frame ( jan. 2010, nepper, 560 euro) deed er 2.5 maanden over via dezelfde leverancier, wel met inklaring/douane kosten (65 euro). Beide frames voldoen prima. De nepper voelt het meest stabielst aan, ideaal voor het meer ruigere en bochtenwerk. De N-Epper is een schoonheid van een naked-bike om naar te kijken met die 60mm velgen eronder, mooi om hard mee te gaan op rechte stukken. Al ik 'm zie moet ik fietsen.

klimski
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 12 mei 2013 19:50

klimski 13 aug 2014 12:45

Sneu hoor, om mee te doen aan deze illegale praktijken. Veel fietsplezier...
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.

embee64
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25

embee64 13 aug 2014 13:03

Wat sneu alweer zo'n reactie.....

Laten we eens mensen in hun waarde laten zonder steeds dat belerende vingertje erbij te halen.
Of je het nu ermee eens bent of niet, maar spui niet steeds je mening.
Bovendien draagt dit totaal niets bij aan dit topic.
Wordt het te gortig, grijpen de moderators heus wel in.

abel
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 feb 2006 15:18

abel 13 aug 2014 14:35

Niet bedoeld als olie op het vuur, maar het inmiddels beruchte frame (of iets wat er erg op lijkt) is op ebay.com (worldwide) makkelijk te vinden voor 455 dollars....en doorlinken mag hier geloof ik niet.

Plaats reactie