Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietscamera kopen

psycho71
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 20 feb 2011 19:30
Locatie: Haarlem

psycho71 28 jul 2014 09:42

Ja hoor, sterker nog bij de meeste houders hangt hij onde het stuur, verder kun je houders voor gopro gebruiken, deze zijn er voor stuur en onder zadel te krijgen

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 28 jul 2014 13:15

De Barfly mounts zien er inderdaad ook goed uit. Onder mijn standaard Garmin mount zitten ook twee gaten en wat 'lijkt' de mogelijkheid om schroefjes te gebruiken. Weet iemand of dit ook gebruikt kan worden?

Heb net de bevestiging binnen dat de standaard Virb ook vanaf de Edge 810 bediend kan worden. Dat wordt waarschijnlijk dus mijn keuze.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 30 jul 2014 18:16

Ik heb de rec mount voor onder het zadel net binnen gekregen. Binnen een week, uit Japan, het ziet er kwalitatief erg mooi uit en dat voor ongeveer de helft van de prijs van de K-edge.
Afbeelding

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 30 jul 2014 19:32

@rielplayer. Heb je al filmpjes gemaakt? Ben benieuwd naar je ervaringen.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 03 aug 2014 21:29

Net deze besteld via Amazon: Afbeelding

Het is de Rec-mounts Out-front Bike Mount. Morgen naar mijn FM om de Garmin VIRB te bestellen en daarna, filmen maar.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 03 aug 2014 21:34

Ik heb wat filmpjes en timelapses gemaakt met de Virb onder het zadel; het ziet allemaal goed uit veel beter met name rustiger, dan met mijn Contour +2 (maar die zit weer veel onopvallender op mijn skihelm).
Die rec mount zadel montage zit heel goed maar je moet wel Loctite op je boutjes doen, ik was hem gisteren al bijna verloren.
Afbeelding

i-mac

i-mac 03 aug 2014 21:44

Ik heb zelf 2 REC-Mouts B-015 (dubbele bevestiging aan het stuur). Na een paar ritten kwamen de boutjes idd los. Ik heb ze toen heel stevig vastgedraaid, en nu zitten die echt muurvast. Om je een idee te geven, ik heb ook zo een mount op mijn MTB.

Ik verwacht deze week mijn Virb. Ik kijk daar echt naar uit :-)

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 03 aug 2014 22:21

asmeets schreef:@rielplayer. Heb je al filmpjes gemaakt? Ben benieuwd naar je ervaringen.
Hier een korte compilatie van vanochtend. Wel de kwaliteit op 1080P zetten.

http://youtu.be/6BWa1Eu7VS4

Erg tevreden zo ver. Onder het stuur hangen werkt echter niet dan staan mijn kabels in beeld. Wel moet ik de edge 810 nog monteren op de stuurden zodat deze niet meer in beeld komt.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 03 aug 2014 23:14

Hier mijn testje totdat de boutjes loskwamen...

http://youtu.be/syjRcPv1Xcw
Afbeelding

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 04 aug 2014 08:42

Ik snap dit doort filmpjes niet echt. Je koopt een HD film camera en dan maak je er een schokkerige timelapse van. Ik klik altijd random door dit soort filmpjes en hoor ik mijn achterhoofd: https://www.youtube.com/watch?v=MK6TXMsvgQg


Zelf ben ik erg tevreden met het filmen vanaf de helm gezien dit meer dynamiek geeft aan de normaal behoorlijk monotome beelden.

(Hero3, 720p 30fps, Virb edit voor de overlay en Final Cut Pro X).

Afdaling Montserrat
Afbeelding
http://youtu.be/0dIhgdPGLS4

Afdaling Coll de L'Obac
Afbeelding
http://youtu.be/31GCmf1dWes

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 04 aug 2014 10:41

Scheelt dat jij een stuk groter bent jsprbcn, zodat je van een hoger hoek kunt filmen...

Overigens vind ik een lage hoek (dankzij mijn maatje XS fiets) ook wel een leuke hoek overigens... Zeker wanneer je wat dichter op elkaar rijdt.

Gisteren ook maar weer eens mijn RePlayXD 1080 Mini gemonteerd bij een ritje op de Posbank... en nog een YouTube filmpje...

Op mijn frame geplakt bij het balhoofd dit keer... Ik moet nog een goede stuurhouder hebben, maar die van K-edge die ik zou willen kost ruim 50,- dollar (en zie hem nog niet te koop in NL, UK of DE).

Een fietsmaat had zijn GoPro onder zijn zadel zitten af en toe. Maar die beelden daar zijn een leuke combi om die met elkaar te combineren in een filmpje in dezelfde afdaling...

Camera op helm werkt bij mij alleen bij snelle afdalingen volgens mij, want op rustige ritjes beweeg ik teveel met mijn hoofd (om om me heen te kijken.... :) ). Althans dat was de laatste keer mijn ervaring bij een groepsritje...
Laatst gewijzigd door Suntoro op 04 aug 2014 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 04 aug 2014 10:53

Het is niet een "soort" timelapse, het is een timelapse.
Tja, ik heb al uren video vanaf de helm en stuur en het zicht op achterwerken begon me te vervelen, daarnaast heb ik zelfs een hele week op Mallorca een Vespa om de groep heen gehad met een HD action cam en ddaar zag je ook pas naderhand dat of de hoek niet goed was, of net de mensen verkeerd in beeld zaten en voor het Camerateam van de A.S.O. heb ik helaas geen budget... dit was de reden dat ik een mount voor onder het zadel erbij kocht om eens te kijken hoe dat eruit ziet.
Probleem bij de meeste filmpjes is dat ze veel te lang duren en niet genoeg variatie hebben. Je moet eigenlijk meerdere camera standpunten met elkaar editen wil je echt interessant filmpje maken wat mensen ook meerdere keren afkijken. Een verslag van bijvoorbeeld de Marmotte zoals eerder geplaatst is voor jezelf leuk voor in het archief en er is aan zich niets mis met de beelden maar om het voor anderen interessant te maken moet je het inkorten tot 10 minuten maximaal. Zo een afdaling is mooi in beeld gebracht maar ik vraag me af wie daar 20 minuten naar blijft kijken, maar goed dat is aan iedereen zelf te bepalen hoe lang het is.
Helaas verloor ik de eerste keer dat ik de Virb gebruikte wat schroefjes waardoor ik niet meer kon laten zien dan het gedeelte wat ik met Timelapse had opgenomen, het is ook verder niet ge-edit.. Het is buitengewoon sterk van de Virb dat hij die Timelapse 1 een keer maakt maar het is jammer dat je de camera niet kunt switchen tussen Timelapse en normaal HD zonder de camera te demonteren. Wat ik ook heel sterk vind (maar dat wordt een duur grapje) is dat je meerdere VIRBs tegelijkertijd kunt starten vanaf dezelfde Garmin EDGE. Dus als je dan de beurs trekt en er een stuk of 5 op verschillende plaatsen en verschillende fietsen in dezelfde fietsgroep zet dan kun je die (met FCPX in multicam mode) perfect synchroon editen en kun je een doorlopende beweging toch met wisselende camera standpunten filmen.
Afbeelding

Plaats reactie