Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2014

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 26 jul 2014 18:14

Gepruts en geen excuus. Voor hetzelfde geld was deze tijdrit wel bepalend geweest voor podium. Lekker dan. Of het nu echt aan die nieuwe fietsen en afstelling ligt valt nog te bezien zeker gezien hoeveel tijd Mollema verliest. Persoonlijk geloof ik daar niet in maar je kunt wel zaken uitsluiten en dat houdt dus in om die TT fietsen ruim op tijd te laten arriveren (eigenlijk al voor de TdF), goed af te stellen per renner etc. Doe je dat niet dan loop je te prutsen en kun je in een windtunnel testen wat je wilt zonder enig nut.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jul 2014 18:18

Zal wel iets met Italiaanse levertijden te maken hebben :D

Heb inmiddels alle bijgelezen. Wat een brevet van onvermogen voor de teamleiding. Ongelofelijk!!
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 26 jul 2014 18:22

dc schreef:
delsol schreef:Ik vind uiterst bedenklijk voor een profploeg zoals Belkin om top plaatsen in de TDF in waagschaal te zetten om je renners op fietsen te zetten die nog geen meter hebben gereden,
Sponsor belangen.

Noem het amateurisme, maaar ze willen ongetwijfeld Bianchi aan zich binden.
Ja, maar op deze manier is het anti-reclame waar Bianchi ook niet op zit te wachten. LtD had naast zijn voorzichtige start, ook commentaar op de coaching. Vooral toen hij er achter kwam dat het maar 8 seconden waren. Veel aanmoedigingen echter onvoldoende geïnformeerd hoe het er voor stond. Kon je in de documentaire van de vorige tour ook wel zien: continue: "kom op, hè!". Het zal helpen, verder echter inhoudsloos. Ik vermoed dat Zeeman achter Lau reed. Hij ging nog wel even praten met zijn coach.

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 26 jul 2014 19:33

De bezems worden uit de schuur gehaald


Belkin-ploegleider Merijn Zeeman is not amused over de reactie van Bauke Mollema na afloop van zijn teleurstellende tijdrit. De renner stelde dat de keuze voor een nieuwe tijdritfiets fout was. "Daar ben ik boos over", zegt Zeeman tegenover de NOS. "Dit is geen stijl."

"Het is een reactie die past bij een teleurgestelde sporter, maar geen reactie die past bij een sporter die normaal gesproken altijd de oorzaak bij zichzelf zoekt. Zo ga je niet met elkaar om. Er zijn veel mensen bij het team betrokken. Je kunt je afvragen of je als sportman met zo'n reactie moet komen. Dit is niet professioneel", aldus Zeeman.

Het falen van Mollema heeft volgens de ploegleider een andere reden. "Bauke was niet goed vandaag. Dit optreden lag in de lijn van de hele Tour. Hij is een ontzettende vechter, maar in een tijdrit heb je geen achterwiel voor je. Dan moet je het zelf doen."
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 26 jul 2014 19:39

Het lijkt me sterk dat ze volgend jaar nog samenwerken.

Overigens vind ik het prijzenswaardig hoe Mollema geen blad voor zijn mond neemt. En daarnaast heeft hij volgens mij ook bij zichzelf gezocht, hij had immers kramp en was ontevreden over zijn rijden.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

embee64
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25

embee64 26 jul 2014 19:49

Zijn 2015 contract zal wel al klaarliggen. Dan kun je wel al eens 'onprofessioneel' de waarheid zeggen.

tuttifrutti163
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2014 11:53

tuttifrutti163 26 jul 2014 19:57

Heb beide reacties gehoord en vind niet dat Mollema echt rare dingen zegt.. hij zoekt een verklaring voor zijn slechte tijdrit en vind het vrij logisch dat hij dan ook over de fiets begint.

Heb echt met verbazing naar reactie van Zeeman zitten luisteren. Hij vind het zeer onprofesioneel dat Mollema over keuze fiets praat in media maar brand vervolgens zijn kopman wel compleet af in diezelfde media?!

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 26 jul 2014 20:06

ik geloof er geen ruk van dat hij zoveel tjid heeft verloren door die fiets terwijl de oude fiets op het dak stond.
Dan wissel je toch als je al vroegtijdig merkt dat het em niet gaat worden? Nee hoor. Leuke tour maar gewoon weg niet goed genoeg. En dan 3 plaatsen verliezen, wat een afgang voor een klassementsrenner die notabne vorig jaar nog 11e was in de Tijdritten. Schuif maar af op het materiaal....

Overigens Zeeman verbaast mij wel met zijn reactie op Mollema.
Volgend jaar Trek en dan zien we wel hoe of wat.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

rvb
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 apr 2011 16:36

rvb 26 jul 2014 20:40

mollema had nog mazzel met die bianchi. als hij op 1 giant had gereden was hij in het ravijn beland.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 26 jul 2014 20:49

Ten Dam zijn showtje na afloop van een etappe begint me aardig te irriteren. Komt niet echt over.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 26 jul 2014 21:11

hoezo ?

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 26 jul 2014 21:22

daniel1975 schreef:Zal wel iets met Italiaanse levertijden te maken hebben :D

Heb inmiddels alle bijgelezen. Wat een brevet van onvermogen voor de teamleiding. Ongelofelijk!!
Vragen om problemen. En die komen er dan ook. Zonde hoor.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie