Beste banden kenners,
Ik heb een setje veloflex masters maar ik twijfel of ik deze juist heb gemonteerd.
Logo aan aandrijfzijde echter aan het profiel te zien zou ik denken dat het beter is deze om te draaien. Klopt dit?
ja moet nog worden schoongemaakt
Draairichting Veloflex Master 25mm
-
- Forum-lid
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 02 mar 2013 22:57
Liep tegen het zelfde aan, in tegenstelling tot wat gebruikelijk is moet bij deze veloflex banden het logo aan de non-drive-side. Er staat ook ergens een klein pijltje op naast het zwarte loopvlak dat de draairichting aan geeft.
en je ketting kan ook wel wat smering gebruiken
en je ketting kan ook wel wat smering gebruiken
-
- Forum-lid
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 02 mar 2013 22:57
bedankt voor je reactie
klopt fiets is nat weg gezet afgelopen zaterdag na veel modder kasseien en een valpartij en ook nog banden verkeerd om gemonteerd.
klopt fiets is nat weg gezet afgelopen zaterdag na veel modder kasseien en een valpartij en ook nog banden verkeerd om gemonteerd.
Bij mij zit het loopvlak er dan blijkbaar andersom op geplakt, want met het pijltje naar voren zit het logo aan de drive side. De visgraat zal ik maar zeggen wijst naar voren. Bij jou zouden ze dan omgedraaid moeten worden en zit het logo aan de non drive side. Geloof overigens niet dat het bijzonder veel uit zal maken.
In theorie moet het niets uitmaken omdat de gleuven geen waterafvoerende werking hebben. Ze zijn er enkel om het werkelijke contactoppervlak te verkleinen en daardoor een hogere contactpuntsdruk te realiseren. Hierdoor zou je minder snel moeten wegschuiven op nat wegdek.
Geloof je in de afvoerende werking dan zou je de band om moeten draaien zodat het geultje eerst bij de kern de grond raakt en daarna afwikkelt naar de buitenzijde.
(ik zou ze omdraaien omdat ik geloof ik een lichte afvoerende werking.)
Geloof je in de afvoerende werking dan zou je de band om moeten draaien zodat het geultje eerst bij de kern de grond raakt en daarna afwikkelt naar de buitenzijde.
(ik zou ze omdraaien omdat ik geloof ik een lichte afvoerende werking.)
Ik heb zelf ook een paar Veloflex corsas liggen er daar is geen pijltje op te bespeuren.
Ik denk trouwens , aan de hand van de foto, dat de zij groeven juist en in de goede richting staan (al ben ik niet de specialist ter zake). Volgens mij is bij de afgebeelde montage de richting van de groeven correct omdat deze m.i. het water afvoeren van het contactpunt zijwaarts naar achteren en naar onder. Ik kan natuurlijk fout zijn maar ik vind dit logisch.(naar onder = weg van het loopvlak)
Ik denk trouwens , aan de hand van de foto, dat de zij groeven juist en in de goede richting staan (al ben ik niet de specialist ter zake). Volgens mij is bij de afgebeelde montage de richting van de groeven correct omdat deze m.i. het water afvoeren van het contactpunt zijwaarts naar achteren en naar onder. Ik kan natuurlijk fout zijn maar ik vind dit logisch.(naar onder = weg van het loopvlak)
Klopt, heeft geen nut. Is vaak voor de psyche van de WT.Gerboon schreef:In theorie moet het niets uitmaken omdat de gleuven geen waterafvoerende werking hebben. Ze zijn er enkel om het werkelijke contactoppervlak te verkleinen en daardoor een hogere contactpuntsdruk te realiseren. Hierdoor zou je minder snel moeten wegschuiven op nat wegdek.
Geloof je in de afvoerende werking dan zou je de band om moeten draaien zodat het geultje eerst bij de kern de grond raakt en daarna afwikkelt naar de buitenzijde.
(ik zou ze omdraaien omdat ik geloof ik een lichte afvoerende werking.)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37681
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Als je gelooft in het afvoerende effect dan moet ie andersom.
Extreem voorbeeld;
Echter, de druk op het wegdek is zo hoog dat het effect nihil is. Water perst er gewoon onderuit. De juiste rubbersamenstelling doet veel meer dan een profieltje.
Extreem voorbeeld;
Echter, de druk op het wegdek is zo hoog dat het effect nihil is. Water perst er gewoon onderuit. De juiste rubbersamenstelling doet veel meer dan een profieltje.
Less is bore