Ik ben vandaag van achteren aangereden door een andere fietser en waar ik mij het meest over verbaasde is dat mijn achterwiel is losgeschoten. Is dit normaal? Is een fiets gebouwd dat dit in geval van nood kan om ergere schade te voorkomen?
Hier ben ik benieuwd naar en hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen!
Achterwiel losgeschoten na aanrijding, is dit normaal?
- Globeskater1983
- Forum-lid
Wat is normaal in een aanrijding? Plus: wat voor fiets rijd je? Race, mtb, hybride, naafversnelling ...?
Bij mijn weten is de constructie van in elk geval een racefiets niet zo ontworpen met het oog op een aanrijding van achteren, maar vooral om snel een wiel te kunnen wisselen.
Bij mijn weten is de constructie van in elk geval een racefiets niet zo ontworpen met het oog op een aanrijding van achteren, maar vooral om snel een wiel te kunnen wisselen.
- Globeskater1983
- Forum-lid
Ik rijd een racefiets met gewoon een derailleur.. Ik was er benieuwd naar omdat ik nog nooit had gezien dat achterwiel los schiet.. en ja een aanrijding is niet normaal weet ik ook.. maar dacht dat misschien het slag in mijn wiel minder is doordat hij losschoot en hij was niet lek..
Snelspanner harder vastklemmen.....
- Globeskater1983
- Forum-lid
Derailleur is iig verbogen, schakelen ging nog wel...frame nog geen idee...wel een buts uit mijn zadelpen..