Alles over vakanties op én met de fiets
-
buddo
- Forum-lid
buddo
04 jan 2014 18:02
louisholvoet schreef:alsje kan zou je de sella ronda kunnen uitbreiden naar de rit van vorige zomer van de Maratona
Ik heb deze zin nu een keer of 10 achter elkaar gelezen en snap nog niet wat er staat of wat je bedoelt, kun je dit toelichten?
De Sella Ronda ken ik. Maar wat bedoel je met het "uitbreiden naar de rit van vorige zomer van de Maratona"? Voor zover ik weet is de Maratona al jaren ongewijzigd en bestaat deze uit de Sella Ronda (eerste lus) en de tweede lus met o.a. de Giau. Je rijdt dus of de eerste lus, of de tweede of de hele Maratona, maar "de Sella Ronda uitbreiden naar de rit van vorige zomer van de Maratona" begrijp ik dan niet.
-
louisholvoet
- Forum-lid
louisholvoet
26 jun 2014 22:12
Dat was wat ik bedoelde , gewoon de maratonarit rijden dus

-
Gastheerg
- Forum-lid HC
-
Contact
Gastheerg
30 jun 2014 15:31
amclassic-fan schreef:Mijn keuze zou zo'n schema toch echt niet zijn. Je doet in beide gebieden nog niet eens een kwart aan wat van 't moois dat er ligt.
+1
Zie ook het andere draadje over de Dolomieten.
Als je ergens in Corvara gaat zitten ga je je drie weken niet vervelen. Het is nu zo'n beetje zo'n t-shirt verzamel plan.
Ook zo'n reisdag is gewoon zonde in zo'n soort vakantie.
Ik heb op beide plekken meermaals gezeten en nog nooit de Stelvio op door slecht weer.
In dit reisplan zit een passage met de auto over de Stelvio. Gaat bijna nooit dicht in de zomer maar hou er wel rekening mee dat het kan gebeuren. Al is het maar voor een paar uur kan dat smerig in de weg zitten!
Ik zou lekker een week OF in Bormio OF in Corvara gaan zitten. Zie mijn lijstje in het andere topic. En niet met de auto naar Cortina. Gewoon even die extra pas nemen en over het noorden terug

-
petervelits
- Forum-lid
petervelits
21 jul 2014 15:20
Allen nog bedankt voor de tips. Ben ondertussen terug van 9 dagen Italië en de vakantie is uitstekend bevallen. Weer was prima: in de loop van de week liepen de temperaturen op tot een graad of 28 en regen is er vrijwel niet gevallen.
Uiteindelijk hebben we het volgende fietsschema aangehouden:
Dag 1: 2100hm: Gavia + Passo delle Scale (klim naar Lago di Cancano) 80km
Dag 2: 1800hm: Stelvio vanuit Prato 55km
Dag 3: 750 hm: Bormio 2000 20km
Dag 4: 1900hm: Mortirolo vanuit Mazzo 80km
Dag 5: 1800hm: 's Ochtends met de auto naar Corvara. 's Middags Sella Ronda 55km
Dag 6: 1800hm: Pordoi + Fedaia 70km
Dag 7: 1700hm: Tre Croci + Tre Cime di Lavaredo 50km
Dit schema was voor ons prima, al kan ik me voorstellen dat anderen liever langere tochten maken en tussendoor een dag rust nemen. De keuze voor 2 standplaatsen i.p.v. 1 beviel eveneens uitstekend. De Stelvio en Mortirolo wilden we namelijk sowieso beklimmen, terwijl je het vanuit Bormio na 4 dagen fietsen wel hebt gezien. In Corvara heb je wat dat betreft veel meer opties, maar dat was voor ons dit keer eigenlijk pas de 2e keus. In de toekomst kan ik altijd nog een hele week naar Corvara/Arabba/Canazei/Cortina.
Nog wat huishoudelijke informatie:
Op zaterdag 12 juli zijn we vertrokken. Van de enorme drukte die de ANWB had aangekondigd was totaal geen sprake: geen enkele file gehad en met een dikke 10 uur rijden (excl. pauzes) waren we in Bormio.
In Bormio zaten we in het Miramonti Hotel en in Corvara in Residence Rottonara. Beiden kostten circa 30 euro p.p.p.n. en zijn prima bevallen.
Laatst gewijzigd door
petervelits op 24 jul 2014 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dario
- Forum-lid
dario
22 jul 2014 11:13
Foto's?
Foto's!!!

Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
petervelits
- Forum-lid
petervelits
24 jul 2014 15:36
Top Gavia:
Halverwege de Passo delle Scale met uitzicht op het bochtenwerk in de laatste 5 kilometer:
Uitzicht op de haarspeldbochten vanaf boven:
Bocht 1 Stelvio:
De standaard Stelvio-pic:
Uitzicht vanaf Bormio 2000 met linksachter de haarspeldbochten van de Passo delle Scale:
Bormio:
Mortirolo: niets te doen op de top:
Uitzicht vanaf Sellapas:
Een van de vele plekken langs de weg om bidons te vullen:
Lago di Misurina op top Tre Croci:
Uitzicht top Tre Cime di Lavaredo:

-
Gastheerg
- Forum-lid HC
-
Contact
Gastheerg
24 jul 2014 15:54
Leuk!
-
Sieper
- Forum-lid
Sieper
24 jul 2014 16:45
sohw, die laatste! Ga zelf ook naar de dolomieten, bedankt voor de tips!
-
ric
- Forum-lid
ric
15 jun 2015 16:19
Net terug van een weekje Dolomieten.
Prachtig gebied!!
We zaten in een appartement in Arabba. Mooi centraal om van daaruit verschillende rondes te rijden.
Sella ronde met klok mee en tegen, rondje "Fedaia", rondje "Giau" en als toetje rondje van Cortina met beklimming Tre Cime
We hadden een kaartje van hotel Albergo Pordoi als basis voor de routes.
We hadden ze voor de zekerheid ook nog gedownload van gpsies.
Laatst gewijzigd door
ric op 15 jun 2015 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
-
ric
- Forum-lid
ric
15 jun 2015 16:35

Op Pordoi

Monument voor Coppi op top Pordoi

Door de Serrai di Sottoguda. Echt een aanrader als je de Fedaia fietst met klok mee vanaf Arabba. (kost €2 enkeltje)

Vlak onder top Fedaia

Lago di Fedaia

Op de Giau

En harkend naar boven op de Tre Cime

En routekaart van albergopordoi.it
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)