Alles over vakanties op én met de fiets

Bagni di Lucca

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 26 jun 2014 17:11

Eerlijk vond ik het plein in Lucca niet echt bijzonder. Siena lijkt mij fantastisch, maar met 2x1300km reizen hadden we geen zin in nog eens 4u in de vakantie. Komt nog wel..

Rome en Florence vergelijken?? Ga je mond spoelen ;-). Waar je in Rome van het ene hoogtepunt naar het andere gaat en daarbij ook nog eens het gevoel hebt je in een oude stad te bevinden, is Florence inderdaad gelijkwaardig aan Venetie. Toen ik bijv het Sint Pieterplein in Rome opliep werd deze cultuurbarbaar toch wel even stil, evenals bij het Colosseum. Afgezien nog van de vele prachtige doorkijken vanaf de verschillende parken, waar het heerlijk rustig is (in maart dan). Bovendien kun je daar voor 1e30 een heerlijke cappuccino drinken en heb je niet het idee dat je continu een oor aan wordt genaaid. Terwijl je in Venetie 3,5e betaalt voor een bakkie melk en veel te veel voor een oud broodje. Rome komen we ook zeker terug, wat een heerlijke stad..
~live fast, die young ~

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 26 jun 2014 21:22

Leuk verslag met mooie foto,s !
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 27 jun 2014 09:43

Een oor aangenaaid, nou, als ik in Venetië kom betaal ik nog altijd maar 1 euro voor mijn koffietje hoor!
Bovendien mag je de zaken ook niet omkeren natuurlijk: het is niet Venetië dat de toeristen de das omdoet, maar omgekeerd... :(
Maar dit terzijde.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jun 2014 11:23

dario schreef:het is niet Venetië dat de toeristen de das omdoet, maar omgekeerd... :(
.
Die snap ik niet helemaal......
Oke, er komen heel veel toeristen, maar het is ook de middenstand daar (en dan trek ik voor het gemak steden als Rome en Florence ook bij) die de boel verziekt.
Wij liepen in Rome een terras op en de eerste mededeling was "not only for coffee". Welkom in gastvrij Italie.....
Tuurlijk hebben wij ook gewoon lekker gegeten in de zijstraatjes, maar als ze de drankprijzen al niet op de kaart zetten gaan bij mij de alarmbellen al rinkelen.
Less is bore

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 28 jun 2014 12:34

Dat is het nou net: het "echte Italiaanse leven" is in Venetië op sterven na dood. En da's heus niet de schuld van de middenstand!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 28 jun 2014 19:11

chrissiewizzie schreef:Steden in Italië moet je ook niet bezoeken in de zomervakantie. Dan zijn de Italianen weg, zijn er alleen toeristen en is de Italiaanse flair vervangen door Franse obers en Parijse prijzen.

Lang weekend in het voorjaar, dan zie je het echte Italiaanse leven in de steden. Veel leuker. Ook Milaan is dan een super stad.
Plus dat een stad bezoeken met 35 graden ook niet echt leuk is... Venetie waren we toevallig in de vakantie, dus dan ga je er even heen. Maar been there done that. Rome was in maart heerlijk, gewoon het Vaticaan inlopen zonder rij. En overal zijn we erg gastvrij behandeld.
Dat kan ik van Venetie niet zeggen. En ik kan me niet voorstellen dat je daar in het voorjaar totaal anders behandeld wordt..
~live fast, die young ~

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 28 jun 2014 20:36

Tja, aangezien de meerderheid der toeristen Venetië beschouwt als een consumptieproduct (het "been there, done that"-syndroom, zou je kunnen zeggen), lijkt het me ergens ook wel begrijpelijk dat ze niet te veel aanspraak op gastvrijheid moeten maken... Idem voor Rome trouwens: wie zo'n stad wil bezoeken in een weekendje, als een soort attractiepark, moet ook niet verbaasd zijn als een attractieparkbezoeker te worden behandeld, lijkt me.
Maar tenslotte verplicht niemand je om erheen te gaan natuurlijk! ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jun 2014 20:58

Tis altijd druk in Rome..... Behalve augustus niet.
Less is bore

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 29 jun 2014 19:36

dario schreef:Tja, aangezien de meerderheid der toeristen Venetië beschouwt als een consumptieproduct (het "been there, done that"-syndroom, zou je kunnen zeggen), lijkt het me ergens ook wel begrijpelijk dat ze niet te veel aanspraak op gastvrijheid moeten maken... Idem voor Rome trouwens: wie zo'n stad wil bezoeken in een weekendje, als een soort attractiepark, moet ook niet verbaasd zijn als een attractieparkbezoeker te worden behandeld, lijkt me.
Maar tenslotte verplicht niemand je om erheen te gaan natuurlijk! ;)

De manier waarop je behandeld wordt, speelt ook mee in het 'been there done that' gevoel of juist het "hier gaan we weer eens heen' gevoel. Net als met een restaurant.
M.i. kun je toeristen beter netjes behandelen zodat ze er een goed gevoel aan over houden dan als een stuk vuil. Nu weet ik wel dat dat voor dergelijke steden ook niet heel veel uitmaakt, want de mensen komen toch wel. Maar je bent wel een visitekaartje voor je stad.

En Rome is ook in maart (en waarschijnlijk dus ook in de wintermaanden) lekker rustig.
~live fast, die young ~

Plaats reactie