Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
Schrijnie
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 07 dec 2013 15:58
Contact

Gebruikersavatar Schrijnie 27 mei 2014 19:56

Heb ook Conti's en inderdaad moet ik er regelmatig wat uitpeuteren maar na ca. 2500 km nog geen lekke band gehad. Volgende worden ook weer Conti's.

Wel een week of 2 geleden onderuit gegaan, wegdek was nat en er zat een rode laag over (was op een drempel) welke van plastic leek te zijn en volgens mij gladder was als normaal asfalt. Heb dan ook geen four seasons...

Hopelijk morgenvroeg droog dan kan ik ook weer naar het werk fietsen, 's middags nat worden op weg naar huis vind ik geen probleem maar 's morgens is toch wel vervelend aangezien ik geen douche op het werk heb.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 27 mei 2014 21:52

Maandag ook een flink nat pak, de eerste 20 minuten nog wel droog. Een troost was dat het na thuiskomst nog steeds bleef plenzen en soms enorm hard.

Vandaag lekker op de fiets heen. Vanmiddag weer regen maar deze keer de fiets laten staan en met m'n vriendin mee terug gereden. Erg handig dat ze ook in Zwolle werkt :)

Gebruikersavatar
Corto Maltese
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2014 17:07

Gebruikersavatar Corto Maltese 28 mei 2014 17:23

Vanmorgen drijfnat geworden en voor de terugreis ziet het er niet veel beter uit. Zoveel dagen regen achter elkaar maak ik toch niet zo vaak mee. Maar de temperatuur is prima en de fietspaden leeg. Alleen uitkijken voor de grote uitgesmeerde plakken paardenpoep.

Gebruikersavatar
fietseric
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 12 feb 2014 13:00

Gebruikersavatar fietseric 28 mei 2014 22:36

En naaktslakken.. :D

Gebruikersavatar
Corto Maltese
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2014 17:07

Gebruikersavatar Corto Maltese 29 mei 2014 08:54

fietseric schreef:En naaktslakken.. :D
Ja die ook. :D Wat bezielt die slakken om na elke regenbui naar de overkant te willen gaan? Het gras is daar net zo groen.

De terugreis viel wat de regen betreft reuze mee. Het bleef bij wat gemiezer. Vandaag de fiets maar schoonmaken en smeren.

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 03 jun 2014 21:16

Vandaag 34 km heen. Dat ging lekker, door de weilanden en wat een heerlijke rust zo vroeg.

Terug een omweg van 65 km en kwam op het eind weer eens geparkeerd te staan met honger. Had vantevoren nog een extra twix, een bueno en een mueslireep in de mik gepropt. Naast de 8 boterhammen. Snap er niks van.

Kreeg onderweg nog wat extra eiwitten binnen door vliegbeesten, waarvan een met een krakend schild. Smaakte een beetje naar pepermunt. Waarom vliegen die beesten toch je mond in als je diep ademhaalt :evil: ...
older Budweiser

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 03 jun 2014 22:37

Raar dat dat jou overkomt met zo'n helm.......

Gebruikersavatar
Corto Maltese
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2014 17:07

Gebruikersavatar Corto Maltese 06 jun 2014 23:11

Vandaag de eerste lekke band van dit jaar. Gelukkig op de terugweg. En door het heerlijke weer was het ook geen straf om rustig mijn bandje te wisselen. In de Conti's four seasons 28mm hoeft ook niet zo veel lucht. Dat scheelde weer pompen. Dacht nog wel even dat het met donker, kou, regen en harde wind een stuk minder gezellig in de berm is. Toch maar eens tubeless proberen.

hayes

hayes 11 jun 2014 13:22

Men moet gisteren de bermen langs het fietspad gemaaid hebben.
En laten liggen.
En dan krijg je dit.
(Hier is het nog te doen. Er waren stukken dat je geen asfalt meer zag).

Afbeelding

Afbeelding

En dit...

Afbeelding

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 02 jul 2014 08:40

Mijn titanium woon-werk-ezel:
B1 titanium frame (B1 MTB team, eind negentiger jaren).
Truvativ Holzfeller downhill crankset met Howitzer bracketset (degelijker kan het bijna niet, nadeel: Q-factor bijna een halve meter... ;-) )
Singlespeed 44x17 (voor alle omstandigheden, incl. hellinkjes Utrechtse heuvelrug...)
Schwalbe Marathon 99,99% lekvrij (vouwbandjes zomer, draadbanden winter...)
Dagelijks 50 km (alleen bij "alarmfase rood" kies ik de bus... :-) )

Afbeelding
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

Gebruikersavatar
Corto Maltese
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2014 17:07

Gebruikersavatar Corto Maltese 03 jul 2014 15:50

Toch raar om zo'n fiets voor ezel uit te maken. ;)

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 15 jul 2014 15:19

Stel jullie moeten als woonwerk fiets kiezen uit de volgende 2 modellen (en geen andere)

BMC Granfondo Disc

BMC Alpenchallenge

Welke zou je kiezen en waarom?

Plaats reactie